Vähän taustoja

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja anzqu » 02 Syys 2012, 18:37

On sinulla kojotti kyllä rajua tuo oirehdinta :(

Minä näen vain omiani... Tänään juttelin miehelle sohvalla ja miehen takana oli kiinni oleva sälekaihdin. Kivasti oli maailma raidallinen piiiiiitkän aikaa. Ja vasta aiemmin viikolla samanlainen tilanne (anoppi istui sälekaihtimen edessä) sai seinien paneelit kiharalle :shock:
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 03 Syys 2012, 18:18

Tuttu tunne... Kaikki raidallinen (jostain kumman syystä) saa mulla saman oireen aikaiseksi. Paksut raidat ei haittaa mutta jos esim on kapea raidallinen pöytäliina niin ei tuu kahvin juonnista mitään :shock: :lol:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 03 Syys 2012, 18:23

Miksiköhän en käytä pöydällä liinoja :lol:
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 03 Syys 2012, 20:48

Kotona näyttää keittiön pöytä usein notkuvan ja seinissä tulee välillä efekti, että seinä kaartuu yläosastaan. Huhmarin vastaanotolla lattia vietti selvästi vasempaan nurkkaan ja ovenkarmit olivat aivan mutkalla, jopa ovi oli lukon kohdalta sisäänpäin kupera. Liittyi aivorunkovammaan kuulema. Ja nämäkin härät pahenevat väsyneenä, niinkuin ne sata ja yksi muutakin oiretta.
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 03 Syys 2012, 21:18

Jos en nyt ihan metsään muista, niin näköhermotkin olivat aivorunkoon liitoksissa. Ja pikainen vilkaisu Huhmarin lausuntoon näytti kertovan, että sentraalisen vestibulaarijärjestelmän vaurioon liittyy näköhämmingit.
anzqu

ViestiKirjoittaja Orkidea » 03 Syys 2012, 23:30

Anzqu, siis se Huhmarin työhuoneen lattiahan viettää vasempaan nurkkaan ihan selvästi ja oven karmitkin oli vinksallaan sälekaihtimista puhumattakaan :lol: Minulla oli myös Huhmarin kanssa puhetta näköhäiriöiden yhteydestä aivorunkovammaan.
Orkidea

ViestiKirjoittaja anzqu » 04 Syys 2012, 08:42

Orkidea, sälekaihtimista en muuta sano kuin sen, että kun minun piti kohdistaa katsetta joko sormenpäähän tai kynään, niin kokoajan tuijottelin vain sälekaihtimia :D
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 04 Syys 2012, 14:21

Käytävät on lattioiltaan kuperia ja veneen pohjalla tavarat vääntyilee ja liikkuu itekseen :shock:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja kojootti » 10 Syys 2012, 10:44

Eipä taida olla vielä tutkimustietoa siitä minkälainen on retkujen oletettu elinikä?! Meinaan kun kunto on nolla ja millä taikatempulla sitä saisi kohennettua kun mitään ei voi tehdä ilman oireiden pahenemista. tuli taas uusi aika fysiatrille, täällä onneksi pidetään eläkeläisistäkin huolta :D .
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 10 Syys 2012, 16:14

hyvä että retkuista välitetään jossain.
mun hoito on siirretty neurolta tk:on josta kipulääkkeen justeeraus. fysioterapia ja neuropsykologi on yksilöterapiana.
rapakunnossa kanssa, joskus kun on parempia pitempiä kausia luulee itsestään liikoja yrittämällä jotain tavallista poikkeavaa. toteaa yrittämisen turhaksi pudottuaan taas pohjalle. tätä aalto liikettä, jota ei taida koskaan oppia.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 10 Syys 2012, 21:10

Mitä hemmettiä!!??!! Tk kipulääkevastaavana, ei hyvää päivää :shock:
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 11 Syys 2012, 12:30

Olettaisin , että minäkin joudun tämän fysiatrin käynnin jälkeen siirtymään perusterveydenhuollon piiriin. Fysiatri sanoi silloin vuosi sitten, että haluaa minut tavata ainakin kerran ja minullehan se kyllä sopi.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja Orkidea » 11 Syys 2012, 14:15

Tuon saman ongelman kanssa taistellaan koko ajan, että oikein mitään ei voi tehdä ja kunto rapistuu. Tai oikeastaan minulla vaihtelee tuo kunto aika paljon, eli joinain päivinä pystyy jotain pientä tekemään ja välillä taas ei mitään. Silloinkin kun jotain voi tehdä, on siitä seurauksena aina hyvin voimakas väsymys :?

Onnistuisiko pienet kävelylenkit? Vesijuoksu tai -jumppa? Varovaiset jumppaliikkeet vastuskuminauhalla tai vaikka 0.5-1 kilon painoilla? Pyrin itse käymään joka päivä pienellä kävelylenkillä ja teen jumppaliikkeitä vähintään kolme kertaa viikossa, paitsi silloin kun on poikkeuksellisen paha oireisto päällä. Vedessä tulee herkästi huono olo, joten sitä vähemmän, vaikka fysioterapeutti sitä suosittaakin niskan kuntoutukseen. Minulla on ainakin tullut ihan kaikesta aluksi oireita, mutta tosi varovasti aloittamalla ja pikku hiljaa lisäämällä kroppa on vähitellen tottunut harjoitteisiin. Tosi kevyesti ja vähän pitää tehdä edelleen, mutta ainakin tuntee tekevänsä jotain ;)
Orkidea

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Syys 2012, 14:20

Vesi ei sovi sentraalisen vestibulaarijärjestelmän vaurion kanssa yhteen. Minähän meinasin tippua laiturilta toissa kesänä, kun pelkkä veden katsominen pahensi huimauksen. Tästä syystä en ole myöskään aloittanut vielä vesijuoksua, jota minullekin suositeltiin niskakuntoutukseen, sillä minulla pitäisi olla joku vahtimassa veteenmenoa, ettei käy huonosti :(
anzqu

ViestiKirjoittaja Orkidea » 11 Syys 2012, 14:36

No joo, näin olen arvellutkin. Tosin minä voin mennä veteen jokseenkin ongelmitta, mutta armoton huimaus iskee siinä vaiheessa, kun olen nousemassa vedestä pois :? Joka tapauksessa ei houkuta. Harmi vaan, kun vesi olisi muuten hyvä elementti niskan treenaamiseen.
Orkidea

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely