Vähän taustoja

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja fedja » 28 Syys 2011, 12:09

Tuo vallihauta voi sitten tuoda turvaa, kun laitat veden vielä virtaamaan lopulta siihen kävelyuraan.

Sun pitää varmaan olla tyytyväinen vielä pienempiin ympyröihin, kun minun. Minulla kävelymatkat ovat pitentyneet kilometriin, ja joskus 1.5km:iin. Aikaisemmin olivat 0-500m.

Miten äänikirjojen kanssa sujuu? Saitko laitteen?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kojootti » 28 Syys 2011, 14:40

Torvelo: TNS on vanha systeemi ns elektrooninen lihasrentouttaja eli "sähköiskuja" lihaksiin niin ne vaikuttaa syvemmälllä kuin esim hieronta. Muistan jo nuorena tyttönä (ja siitä on kauan) kun velipoika harrasti voimanostoa niin ne hankki jo silloin kyseisen laitteen. Nyt on koko vaan huomattavasti pienempi, ehkä n kortti pakan kokoinen laite. Meillä sain sen yksityseltä fyslaitokselta, niitä on siellä ihan myynnissä. maksoi muistaakseni n 160 euroa. Elektrodilätkiä joutuu ostaa aika-ajoin ja ne on aika tyyriitä, 4 kpl olo n 25 euroa. minusta se kyllä auttaa. ja on äärimmäisen yksinkertainen käyttää.

Fedja: en vielä kysynyt laitetta kun ajattelin , että pitää olla se fysiatrin lausunto ensin. Onko siis mahdollista saada se jo ennen sitä? Mulla on lääkäri vasta 20.10.2011. Joo aika pienet on nämä mun piirit, en käy missään.Onneksi meillä käy aina joku, joskus joutuu oikein rajoittamaan :? kun väsyy niin äkkiä.
P.S On muuten hieno Fedja tuo sun kirjoitusharrastus ja valokuvaaminen :!:
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 28 Syys 2011, 19:10

Ok, ja tänks.

Täytynee yrittää kysellä laitetta kokeeseen. kroppa jo melkoinen kemikaalicoctail. Elämä ennen onnettomuuksia oli kipulääke vapaa, laskeskelin että 15 edellisen vuoden aika olin syönyt n. 2 buranaa. Jos vain olisi joku toinen kivunhallinta keino. Akupunktio auttaa välillä, mutta on turkasen kallis.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja fedja » 28 Syys 2011, 20:26

Kojootti. Kai jonkun asiantuntijan lausunto pitää olla. Alarian viestistä kävin lunttaamassa, että hän sai lausunnon puheterapeutilta.

Oletko torvelo kokeillut rentoutus-cd:tä. Minä kierrätän 25min rentoutusta 2-3x ja sitten alkaa keho antaan vähäsen periksi. JOssakin vaiheessa ei rentoutukset onnistuneet ollenkaan, mutta jossakin vaiheessa aloin tehdä 1.5-3h rentoutuksia, jossa aktiivisesti keskityin rentouttamaan itseäni. Pitää olla täysin häiriötön tila missä sitä tekee.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kojootti » 21 Loka 2011, 17:13

Kävin eilen fysiatrilla ( meillä aivan loistava sellainen :!: ). Tunnin reissu oli ( siis oli tunnin lääkärin luona!)jossa tutkittiin koko akka päästä varpaisiin niin fyysisesti ku psyykkisestikin. Niska-hartialihakset, lapojen väli ja pakaralihakset aivan jumissa, nyt pitää niihin ottaa TNS hoitoa pitkin päivää ja yrittää pakaralihaksia venyttää. Keittiötuolilla istuminen pitkän päälle ei ole kuulemma hyväksi( missä olen suurimman osan päivää :shock: ), pitäisi kävelyn lisäksi vaihtaa tuolia aina välillä.

Eli erittäin perusteellinen ja asiallinen käynti, kannatti kivuista huolimatta.
Vuoden päästä uusi kontrolli :!: ja lisäksi saan lausunnon näkövammaisten keskusliittoon äänikirjoja varten. Jes :!:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja fedja » 26 Loka 2011, 23:39

Hyvä, hyvä. Hyvä, että tällaisia lekurikontakteja löytyy, ja vielä ihan julkiselta puolelta.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kojootti » 27 Loka 2011, 14:47

Osaisiko joku kertoa mulle mitä vasemman fasettinivelen kapselivaurio CI-CII tasolla aiheuttaa ja vaikuttaa :?:
Se tosiaan todettiin myös samaan aikaan ku alarialigamentti-vauriot mutta kukaan ei ole mulle selittänyt mitä se tarkoittaa , enkä nytkään muistanut kysyä lääkäriltä :shock: :roll:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja kojootti » 10 Marras 2011, 16:38

Tänään tuli puhelu Celiasta eli saan äänikirjojen kuuntelulaitteen ja kirjojakin pantiin jo tilaukseen :!: Vitsit, että olen iloinen :lol:
Kallonpohja on kyllä ollut tosi kipeä pari päivää (värjäsin tukkani itse kun en pysty mennä kampaajalla siihen lavuaarille, turhamainen kun olen .Edes tukka pitää olla hyvin :? ). Kylmävoidetta on mennyt jo desin verran mutta säästän kipulääkkeen oton yöksi, että saa nukuttua, muuten tulee yliannos parasetamolia ja sitäähän ei maksa kestä.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja Orkidea » 10 Marras 2011, 22:17

Kiva kun saat sen äänikirjalaitteen! :D

Itse olen lopettanut hiusten värjäämisen (ainakin toistaiseksi... :wink: ), mutta itsekin niskavaivainen fyssarini kertoi, että hän on aina siinä kampaajan lavuaarilla kasvot alaspäin eli polvillaan siinä tuolilla. Onhan se tietty "vähän" hassun näköistä, mutta niska ei rasitu läheskään niin paljon :)
Orkidea

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Marras 2011, 12:27

kojootti kirjoitti:Tänään tuli puhelu Celiasta eli saan äänikirjojen kuuntelulaitteen ja kirjojakin pantiin jo tilaukseen :!: Vitsit, että olen iloinen :lol:
Kallonpohja on kyllä ollut tosi kipeä pari päivää (värjäsin tukkani itse kun en pysty mennä kampaajalla siihen lavuaarille, turhamainen kun olen .Edes tukka pitää olla hyvin :? ). Kylmävoidetta on mennyt jo desin verran mutta säästän kipulääkkeen oton yöksi, että saa nukuttua, muuten tulee yliannos parasetamolia ja sitäähän ei maksa kestä.

Loistavaa!

Kokeiles muuten LymphaTouchia kallonpohjaan. On melkoisen tehokas kivunhoitomenetelmä. Ja joo, samaisesta syystä minäkin olen värjännyt hiukset kotona... Ja viimeksi sain sitten pestä myös vessan tapetit :wink:
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 18 Joulu 2011, 17:07

Vielä seitsemän vuoden jälkeenkin nämä oireet jaksaa ihmetyttää, mistä näitä tulee je mikä ne saa aikaan :?: :?:
No kyllä mää tiedän, etten olisi saanut imuroida sänkyäni mutta pakko sekin on joskus tehdä. Seuraavan yön oli kallonpohja järjettömän kipeä. Vuorasin takaraivon kylmäpakkauksella jonka sidoin huivin avulla pään ympäri :shock: . Ihmeellisin oire oli kumminkin leuan puutuminen, sitä pisteli pitkälle aamupäivään ennekuin meni ohi. En osannut edes säikähtäää se oli niin kummallista. mitään ei saisi tehdä :evil:
Nyt on sitten oikea kyynärpää niin kipeä, että huuto pääsee kun vaihtaa asentoa, plääh.

Eteenpäin vaan on mentävä, vaikka se jalka edellä jossa on vähemmän suonikohjuja :D
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 19 Joulu 2011, 08:43

Todellakin, mitään ei saisi tehdä. Harrastin eilen "extream"-urheilua (pyyhin siis pölyjä), illalla olo jo tukala, tänään kamala. Kun vain muistaisi, että hyvät jaksot tulevat päättymään omasta syystä. Malttia, malttia. Eikä todellakaan mitään arjesta poikkeavaa.
Ei saa Kojootti inostua liikaa. Onneksi on joulun aika ja voi ottaa vähän rennommin :D :D. Tuo viimeinen lause on noin niikuin tarkoitettu vitsiksi meille kaikille retkuille.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja kojootti » 05 Tammi 2012, 15:02

Vuosi alkoi täällä kovin huonoissa merkeissä, toivottavasti jatko on parempaa. Huimasi kaksi päivää niin, että piti pöydän ääressäkin pitää pöydän reunasta kiinni :shock: . Kivut on tällä hetkellä onneksi kurissa. Muut kun pitävät tipatonta tammikuuta niin minä ajattelin pitää pullattoman ja karkittoman tammikuun ( jos sinni riittää :lol: ) tuli niin muntattua jouluna herkkuja , että huh, huh.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 07 Tammi 2012, 16:07

Harmittavaa kun kunto seilaa laidasta laitaan. "Kivuttomiin" kausiin ennättää tottua, vaikkakin lyhyisiin. Onkohan jotain talvitaikaa vai mitä, mullakin on ollut tuota huimausta, aina kaiken varalta tarraa pöydän laidasta kiinni. Lisääntynyt "särinä", vammaisella puolella, nyt sirisee koko kylki. Jakseluja.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 08 Tammi 2012, 19:49

Viime viikon alku oli tappava, kun iski kunnon matalapaine. Niska huusi hoosiannaa ja fibrokin äityi kettuilemaan kunnolla. Onneksi sää asettui, pakkanen tuli ja vähän helpotti. Mutta prkl sanon minä, niskan sääoireilu kun on merkki kipujen kroonistumisesta.

Minulla on siis nyt myös tosi huono kausi menossa. Huimaa, yököttää, vatsaa vääntää, sirisee, tinnittää, puristaa, viiltää, jäytää... koko setti siis. Oikea käsi jäykistyy jäykistymistään, nykyään käsi puutuu öisin vaikka nukkuisin vasemmalla kyljellä, ei löydy mitään asentoa missä puutumista ei tulisi. Harmikseni myös paremmassa kunnossa ollut vasen käsi alkaa antaa taas oiretta, luulin jo että se saatiin kuntoon eka kolarin jäljiltä. Tänään tippui vaihteeksi ruokalautanen kädestä ja itkuthan siinä tuli, kun eilen olin peräti saanut lattian pestyä. Ja tänään maksan siitä siivouksesta velkoja... (pakkosiivous, nuorimmainen toi eskarista "kutsumattomia vieraita")

Autossa matkustaminen alkaa vaatia yhä lyhyemmillä matkoilla niskatukea, tai niskaan iskee niin valtava paine ettei voi kuin nojata penkkiin ja yrittää keskittyä nielemiseen. :(

Ja joulupukilta piti pyytää omat Reinot, kun en pysty enää sisätiloissa olemaan ilman sisäkenkiä. Varpaat on 24/7 umpijäässä, ei riitä siis enää edes villasukka. Ja sormissa sama vika.
anzqu

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely