"Välilevyn pullistuma"? C VI-VII Spondyloosia

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

"Välilevyn pullistuma"? C VI-VII Spondyloosia

ViestiKirjoittaja runeh76 » 02 Joulu 2010, 19:04

Moi kaikille

Olen 34v mies pituus 180 ja paino 78. Minulla on ollut kohta 6 vuotta vaivana niskakipu joka säteilee kaularangan vasemmalla puolella, ulottuen niskasta tuonne lapaluun taakse. Usein äityy kovaksi päänsäryksi. 2 kertaa olen käynyt yksityisellä magneetikuvissa. Myös yksityisellä Ortopedilla ja Neurokirurgilla kuulemassa tuomion-- ei leikattavaa ja vaivasi on joka toisella tallaajalla, kyl se siitä.

Olen tässä 5.n vuoden aikana käynyt mielestäni kaikki mahdolliset läpi-- kiropraktikko, osteopaatti, hierontaa, fysioterapiaa, omat jumpat/venytykset. Hieronta lievittää aina hetkeksi kunnes on aika ruveta harkitsemaan seuraavia aikoja. Olen käynyt yleensä 5 krt/kerran viikossa.

Harrastuksena oli tuossa jokin aika sitten lentopallo, mutta lopetin senkin koska niskakipu ärsyyntyi pään ollessa taaksepäin. Sitten rupesin pelaaman salibandyä, siinäkin niska ärsyyntyi mutta ei niin pahasti. No sekin loppui muutama kk sitten kun mursin toisen jalkapöydän pikkuvarpaan luun. Rintauinti, sulkapallo, seinäkiipeily ym ei tule kysymykseenkään. Päivittäin käyn kävelyllä ja kesäisin pyöräilen/rullaluistelen. Sukkaan heitin 2 tennispalloa ja niillä ajelen selkärankaa maatessani lattialla selälläni..se tekee kyllä ihan hyvää.

Tässä sitä nyt ollaan työttömänä (Ammatti Sähköasentaja) ja ilman harrastuksia, en oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä tuon niskan suhteen.
Pitäisi jotenkin saada se siedettävään kuosiin, että pystyisi harkitsemaan työntekoa.

Laitan vielä kummatkin saamani lausunnot tänne ja magneettikuvia. Varmasti helpompi saada kuva mistä on kyse, en oikeen itsekään tiedä onko minulla välilevyn pullistuma vai selkärangan nivelrikko vai mikä, mutta elämänilo katosi 5v sitten.

Keskustelu-palstani: http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... =5773#5773

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Kuva

Kuva
runeh76
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Käyttäjäesittely