torvelon vuoro

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja torvelo » 04 Syys 2011, 19:16

Kiitos Kojootti, yritetään jaksella, kaikesta huolimatta.
Viime viikosta unohtui.
Olipa Käpylästä hyvää palvelua, olivat varanneet lymfaterapiasta ajan, pahaksi onneksi kukaan ei ollut kertonut mulle. Olin siis puulla päähän lyöty (enempi kuin normaalisti), kun lymfa-täti soitti ja ilmootti, että olen myöhässä. Satuin vaan olemaan keskussairaalassa verikokeissa.Ei mulla ole edes tietoa vielä kuka maksaa terapiat. Täytyy käydä Kelassa jättämässä hakemukset, kunhan tulee ensin lääkärintodistukset. Tässä postinipussa oli vain yhteenveto ja eri terapeuttien lausunnot.
No, odotellaan, eihän nykyään ole kuin aikaa.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 05 Syys 2011, 19:23

Tänään olo tuntui hetken jopa normaalilta. Poistatin "viisauden"hampaan, ja puudute piti laittaa kahdesti, ja toiselle puolelle kolmesti. Puudutteessa kasvot tuntuivat "normaaleilta" kuin ennen vanhaan. Mutta kun puudutteen teho loppui, palattiin samaan vanhaan. Kasvojen toispuoleinen puutuminen jatkui, ja kummallista, kun tuo puudutteen teho loppui, alko tuntua epäsäännöllistä, kummallista kipua toisella puolella kehoa alueittain. No, nyt palattu jo totuttuun vanhaan. Kaikki vanhat kivut/tuntemukset mukana, mutta itse operoidussa kohdassa ei mitään tuntemusta, siis kipua.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja torvelo » 06 Syys 2011, 16:00

Luettu kuntoutussuosituksia. Kamalasti odotettavissa aktiviteetteja, yksilöllistä fysioterapiaa 90 min/vk, 2x60 min/vk kymmenelle ekalle viikolle lymfaterapiaa vaikeisiin turvotuksiin ja kipuun. Nämä ekalle vuodelle neuropsykologin lisäksi. Neuropsykologista kuntoutusta tulen näköjään tarvitsemaan myös koko ensi vuodeksi, 2x45 min/vk. Lisäksi uusi laitoskuntoutusjakso ensi vuodelle.
Aivovammana keskivaikea, laaja-alainen neuropsykologinen oirekuva ja vahvat viitteet vaikeaan kaularankavammaan. Mitähän tuokin nyt sitten tarkoittikaan.
No, lopummalla viikolla hakemukset Kelaan.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja kojootti » 07 Syys 2011, 16:30

Kuntoutus käy työstä :? Muista edetä oman voinnin mukaan. Missä sulla on turvotusta ja nouseeko paino sen takia? mulla jostain kumman syystä vain oikea jalka turpoaa ja kaulalla on valtavat nestepatit . Mä oon kanssa vähän tollo kun en käy lymfassa kun siitä ois apua. autokyyti on varmaan se peikko joka mua estää kun siitä tulee aina niin huono olo.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 07 Syys 2011, 18:01

Moi Kojootti

Mulla tuota turvotusta/nestekertymää on vasemmalla, kyynärvarsi, sormet ja kämmenselkä, rintalihas ja siitä kylkeä pitkin alas ja etu- ja takaolkapäässä.
Painonnousu ei nähdäkseni johdu nestekertymistä, ehkä pari kiloa korkeintaan. Ymmärtääkseni syynä on aineenvaihdunnan häiriö, syytä en tiedä, mutta epäilen autonomistahermostoa. Häiriöitä on sekä sympaattisessa että parasympaattisessa hermostossa. Kroppa on muuttunut selluliittiläjäksi (karrikoidusti). Lihasmassa vaihtunut selluliittiin, ei siis rasvaan. Lihasmassan katoamisen syynä tietysti käytönpuute, mutta kun ei pysty, eikä jaksa, ja toisaalta ei enää viitsikkään. Ja kummalisinta on, että lähes kaikki vaivat vain vasemmalla. Oikea puoli kehoa erilainen.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja torvelo » 07 Syys 2011, 18:04

Piti vielä mainita, että ei autossa istuminen itsestäkään tunnu enää kivalta. Mulla tapahtuu luultavasti osa hoidoista kotona, tai niin ainakin suositeltiin.
On matkapahoinvointia ja istuminen hankalaa.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja torvelo » 08 Syys 2011, 15:11

Helvetin, helvetin, helvetti.
Onneksi posti kulkee myöhään, eikä tule heti aamusta, niin ei ketuta koko päivää.
Kela , rakas kansaneläkelaitos lähestyi kirjeellä, ja ilmoitti että asiassa ei ole ilmennyt mitään uutta, joten eivät oikaise päätöstään, vaan jätetään asia sotepan ratkaistavaksi. No, kaikkihan sen tietää kuinka siinä käy.
Samaan postin mukaan lähti hakemukset kuntoutuksesta ja vammaistuen jatkosta. Eipä varmaan tule kenellekään yllätyksenä jos NIIHINKIN tulisi kielteinen päätös.
Kohta loppuu aikuisten oikeesti huumori, pitää ruveta rasvaamaan köyttä tai jotain...

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Syys 2011, 18:24

Vitsit. On kyllä kumma. Eikö sinne Kelan päähän mikään auta. Kannattaa ainakin kysyä perusteluja miksi kieltävät.

Oliko lausunnot KÄpylästä tarpeeksi kattavat toimintakykykuvausten osalta. Lausuntoon ei riitä pelkät vammadiagnoosit. Itselläni Insure-lausunto oli kunnon kuvaamisen kannalta tosi huono. Neuropsykologi oli tehnyt kattavamman ja lääketieteellisemmän lausunnon kuin neurologi, siihen olin lähes tyytyväinen. Ei kyllä pärjää tuo neurologin lausunto Huhmaren lausunnolle missään määrin.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja torvelo » 09 Syys 2011, 10:39

"Esitetyssä selvityksessä ei ilmene sellaista olennaista uutta, että olisi aihetta muutokseen. Kuvattu samaa sairaudenkuvaa ja toimintakykyä kuin aiemmissa selvityksessä."
Suora lainaus Kelan kirjeestä. Joten pahalta näyttää, ellei kuvissa tule mitään näkyvin.
Kun ovat jotain päättäneet, niin sitä ei muuteta. Taitaa olla joku saatanan väsytys taistelu.
Käpylän lausunnot hyviä, eri asia, onko kukaan niitä lukenut. Monen eri terapeutin lausunto, joissa samat/saman suuntaiset (keskivaikea aivovamma joka haittaa suoritumasta itsenäisesti "normaalista" arjesta. Työkyvyttömyyttä 1.1.2013 ) löydökset.

Vaimo soitti Kelaan, Käpylän lausunto(?)(yksikössä) tullut heille vasta eilen käsittelyyn. Erityisen omituista.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja kojootti » 10 Syys 2011, 12:51

kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Syys 2011, 15:12

Tämä on jotenkin liitännäinen näihin nykyisiin järjestelmiin, kun jotkut lausunnot menevät suoraan Kelalle sähköisesti ja toiset matelevat etanapostissa ja ne sitten käsitelläänki eri aikaan. Minullahan kävi samaa vakuutusyhtiön kanssa, kun käsittelivät lausuntoja vähän miten sattuu ja yksi lausunto jäi kokonaan tulematta ennenkuin aloin itse kysellä sen perään.

Toivottavasti se Käpylän lausunto nyt riittää kumoamaan aiemman päätöksen! Väsytystaistelusta tässä tosiaan on kyse, hyvinvointiyhteiskunta muka :evil:
anzqu

ViestiKirjoittaja torvelo » 11 Syys 2011, 18:45

Hyvinvointivaltio(?), olenkin jo pitkään sanonut tätä suomistoliitoksi, hyvävelijärjestelmä toimii vähän kuin bolitpyroo.
Nyt on pakko katsoa kortit loppuun asti, pakko, periksi ei voi antaa.
Vielä on tulematta varsinaiset lääkärin lausunnot, ehkäpä jo ensi viikolla.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Syys 2011, 19:07

Hyvinvointivaltio(?), olenkin jo pitkään sanonut tätä suomistoliitoksi, hyvävelijärjestelmä toimii vähän kuin bolitpyroo.

Jap, tämän olen huomannut. Suomessa on hyvä sosiaaliturva siihen saakka, kunnes tarvitset sitä itse. Tulihan tuota asuttua vuosia kaupungissa, jossa oli ajettu kaikki palvelut niin minimiin kuin olla ja voi ja auttamatta tuli selväksi, ettei kaupunkiin ole tervetulleita kuin hyväpalkkaiset nuoret perheettömät miehet, jotka eivät palveluita käytä mutta kantavat kiitettävästi veroäyrejä kaupungille.

Mutta eipä täällä toimisi sellainen jenkkityylinen vakuutukseen perustuva terveydenhoitokaan. Taitaisi tuo malli olla vihonviimeinen, sillä loppupeleissä ne joilla on varaa maksaa hoidosta hinnasta piittaamatta saisivat palvelut... Ja tuohon suuntaan taidetaan olla menossa :shock:
anzqu

ViestiKirjoittaja torvelo » 13 Syys 2011, 16:51

Niinpä, byrokratian luvattu maa.
Käpylän lääkärin lausunto ja hoitosuositus ei siis kelvannut sellaisenaan Kelaan.
Soitti siis virkailijaja kertoi että yksityisen lääkärin (Käpylä) ei sellaisenaan kelpaa, vaan tarvitaan julkisen puolen lääkärin lausunto, joka toteaa/kuittaa yksityisen lausunnon päteväksi ja ehdotetut hoidot/kuntoutukset tarpeen mukaisiksi. Joten aikaa varaamaan. Kyse oli tässä casessa vaikeavammaisen kuntoutuksesta tai sen tarpeesta.

:shock:

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 13 Syys 2011, 18:01

Kyllä minä olen vastaavaan törmännyt ettei julkinen terveydenhuolto ole hyväksynyt yksityiseltä puolelta annettuja lähetteitä/lausuntoja, koska ne ovat kuulema julkisten resurssien väärinkäyttöä ja vääristävät hoitotakuujonoja. Mutta Kela??!
anzqu

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely