torvelon vuoro

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja torvelo » 16 Maalis 2011, 15:57

Taas lisää.
Melan ei oikaise tekemäänsä eläkevakuutus päätöstä, vaan yllätys, yllätys asia siirtyy verukevirastoon.
En tiedä olenko minä, vai Melan ylilääkäri lukutaidoton, mutta tarjoavat kyllä koulutusta. Neuropsykologisten testien mukaan, kaikilla tutkituilla osa-alueilla on vaikeuksia. Keskimäärin kaikki osa-alueet ovat heikkoa keskitaso. Aiemmat tutkinnot ovat keskim. kiitettäviä. Kuinka pirussa voin kouluttautua mihinkään jos ja kun uuden oppiminen on vaikeaa, ellei lähes mahdotonta.
Kuka helvetti tässä ddr:ssä valvoo vakuutuyhtiöitä ja muutoksenhakuelimiä. Onko pukki kaalimaan vartijana??
Lainaus lausunnosta, "...olemme todenneet, ettei sairauksista ole osoitettavissa niin merkittävää haittaa työkykyyn, että eläkkeen myöntämisen edellytykset täyttyisivät." :?:

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Maalis 2011, 23:02

En tiedä valvooko vakuutusyhtiöitä kukaan. Tuolla Hesassa tuli ilmi, että vakuutusyhtiöt pitäisi saada edes jollakin lailla aisoihin. Tekeekö kukaan sen eteen mitään, en tiedä.

Muutoksenhakuelimet. Vielä hankalampi juttu, kun niitä viralliselta taholta pidetään, ja itse pitävät itseään, puolueettomina eliminä.

Näihin verrattuna kornia kaikkien puheenjohtajien lausunnot, kuinka Suomen viranomaisiin voi luottaa. :shock: :?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja torvelo » 07 Huhti 2011, 16:02

Luottamus viranomaisiin 0, ja muutoksenhakuelimet, puolueettomiako, pa**kanmarjat. Nyt mennään näin. Toivottavasti joku instanssi pystyisi valvovaan paremmin, että vammaiset saavat oikeutta ja turvaa, ainaskin sosiaali. Olisiko Fedja sinulla tietoa kenen puoleen voisi kääntyä ?

No, ens viikolla eka sessio neuropsykologista kuntoutusta. Tuli kelalta vihdoin päätös, ja myönteinen. Ainoastaan tuleva omavastuu hirvittää, Kela suostuu korvaamaan ainoastaan vajaa 45 E per kerta. Koko hintaa ei vielä tiedä. Onneksi kuitenkin jo taksia käyttänyt niin useasti että sain Kelalta omavatuu 0-kortin.
Käydään nyt kunnes rahat loppuu, ehkä voisi siis olla mahkuja kuntoutustukeen kun kuntoutuskin alkaa. Alunperin kuntoutuksen piti alkaa jo vuoden alusta, mutta Kelan suuren vallan omaavalla ylilääkärillä meni 2 kk tutkiessa mun papereita, ja selvitellessä että olen todellakin kuntoutuksen tarpeessa. Herra armahda meitä viranomaisilta.

Miettii

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja fedja » 16 Huhti 2011, 00:06

Näistä perillä eduskunnassa on kansanedustaja Merja Kyllönen. En osaa kunnolla neuvoa mistä apua, kun en itse tuossa prosessissa ole ollut.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja torvelo » 16 Huhti 2011, 15:40

Ok, kiitos Fedja. Taitaa nyt olla tulevilla edustajilla liian kiirus. Täytyy perehtyä asiaan vaalien jälkeen.

Eka sessio takana neuropsykologista kuntoutusta, aluksi tuntui typerältä koko touhu, mutta terapeutti osasi sopivasti johdatella kysymyksillä että tuli koko oirekirjo selvitetyksi. Helpolta tuntui, mutta kotiin päästyä meni kroppa niin jumiin ja hirveät kivut. Olo meni niin kamalaksi että piti yökkiä.
Tietääpähän varoa kun käy ensi kerralla. Terapiaa olisi kaksi kertaa viikossa.
kaiken muun vaivan lisäksi hän epäili masennusta. Sekin vielä. Mitähän nappeja siihen vaivaan.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja kojootti » 16 Huhti 2011, 16:48

Ne on tosi raskaita nuo sessiot. Muistan ainakin itse joutuneeni välillä käydä kävelemässä muutaman minuutin, että jaksoin taas. Istuminen ja keskittyminen on yllävän rankkaa.

Olisin ihmeissäni jos joku "meikäläisistä" selviäisi tästä kaikesta ILMAN masennusta. Kamalat oireet, jopa pelottavat välillä, hoitohenkilökunnan tietämättömyys, asioiden venyminen, taistelu sosiaaliturvasta, taistelu jokapäiväisestä jaksamisesta, listahan on loputon. Jos tästä ei masennu niin ei sitten mistään. Onneksi siihenkin apu löytyy tänä päivänä. Kävin itse terapiassa (ja terapoin itse itseäni ystävien kanssa) ja lääkityskin on edelleen menossa. Sepram 10 mg x 1.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 18 Huhti 2011, 15:36

Hei kojootti. Mulla lääkitystä ehkä liikaakin, nyt noiden aikaisempien lisäksi (200 mg triptyl, 32 mg reminyl) tulossa unilääke ja mieliala(?) lääke, vaikka triptyl ajaa saman asian.
Tänään käynti Kelan kottuurissa, kyselin kuntoustuesta, mutta yllätys, yllätys, eivät käsittele kuntoutustuki hakemusta, koska se on määrä-aikainen työkyvyttömyyseläke ja siitä on tullut hylsy. Kelan asiantuntijalääkärin mukaan vaikea-asteinen niskanretkahdusvamma ja aivovamman jälkitila haittaavat kyllä toimintakykyä,mutta ei haittaa tai ole esteenä työkyvylle. Piru ja niin, masentaa lisää, huomenna vielä istunto, plääh.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja kojootti » 18 Huhti 2011, 16:33

No voi paska. Idioottimaista touhua. Miten sää muka vajaakuntoisena voit tehdä töitä :?: :idea: Ei hitto (ex kjyys mii mai frents) älä anna periksi :!: Tsemmpiä huomiseen.

Tuo sun triptyl annos on kyllä tosi korkea :!: Mulla menee 10 mgx1 ja kun olen yrittänyt lisätä niin alkaa kamala vapina. Panacod on mulla ainut joka auttaa kallonpohjakipuun ja jatkuva kylmäpakkauksen vaihto. Maha ei kestä Buranaa ja muut ei oo auttanu mitään.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 19 Touko 2011, 20:14

Josko nyt jaksais kirjootella.
Tänään kontrollikäynti polilla. Tulkki (vaimo) mukana. Itse olin jo aivan puhki menomatkasta, reilu tunti, taksissa. En tajunnut "aikuisten" keskustelusta juurikaan mitään. Jatketaan samalla lääkityksellä, paitsi triptyliä 50 - 100 mg lisää, ja kokeiluluontoisesti vähennetään reminyl puoleen.
Tänä keväänä fyysinen kunto romahtanut, polvet naksuu ja paukkuu, jalat maitohapoilla yläkertaan noususta, siis toiseen kerrokseen. Liikunnaksi on nyt riittänyt kivien potkiskelu pihalla, ja sekin yli varovasti.
Pinna palaa nak ja heti. Ei juurikaan kontrollia. Mutta jatkuva pääkipu poissa. Särkee ainoastaan kun stressaa, kumartuu, ajattelee, tai jotain muuta epämääräistä, mikä ei kuulu idiootin päivärytmiin. Autolla ajokielto, kylläkin vapaaehtoinen, näin kotiväen kanssa sovittu. Nopeuden arviointi välillä vaikeaa, samoin muu tarkkaavaisuus.
Iltaasella alkaa myös kasvojen polttelu, tuntuu kuin olisi kuonokoppa tai happiviikset. Se entinen puutuminen ja toispuoleinen kumisuus vielä jatkuu.
Nyt taasen valuvat tunteet ja polttelut levinnyt molempiin jalkoihin. Selkä jumissa, suojajännitys kova. Iltaasella kun pitäis normaalien ihmisten nukkumaan, leposyke 90-120. Se ottaa oman aikansa ennen kuin tasaantuu. Toisaalta eihan sama fiilis nukkuuko 3 tai 10 tuntia. Pari kolmet päikkärit kumminkin tarpeen, muuten menee helposti ylivireyden puolelle, ja se kostautuu. No kuitenkin hengissä, vielä.
Niska ottaa nyt helposti itseensä, joko jännitys laukeaa vähäsen, tai sitten tukilihaksisto alkaa heikkenemään. Nyt mennyt puolitoista vuotta "liikkumattomana". Jalat eivät kestä "pitkiä" kävelyjä.
No, keskussairaalalta haetaan maksusitoumusta Ortonia varten, kuin myös traktografia (?) kuvaukseen, siinä joko näkyy jotain tai sitten ei.
Seuraava kontrolli puolen vuoden kuluttua.
"Terapia" istunnot jo itsessään raskaita, tunti viikossa plus matkat kolme varttia suuntaansa. Toipuminen siitä kestää n. puolitoista päivää.
Pitkät tovit istua (n.tunti) tai seisoa (15 min) ottaa koville, pienessä hermostuneessa liikkeessä koko ajan, tai sitten makuulla.
Mitään ei saa tehtyä, siis normaalin arjen lisäksi, eikä sekään ole enää nykyään paljon.
Ajatus katkeaa kesken lauseen, ja jutut loppuu lyhyeen.
Nyt näin.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja torvelo » 19 Touko 2011, 20:16

No tuosta äsken unohtui tärkein. Nyt Kela muisti ja myönsi vammaistuen, hitto niinkin paljon kun 85 eeroo kuussa, se onkin kaikki apu mitä yrittäjä(sairas) saa yhteiskunnalta. En nyt tiedä mihinkä sen sijoittaisin, jaguaariin vai purjeveneeseen.
Jätetään se pohdittavaksi.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 19 Touko 2011, 22:37

torvelo kirjoitti:No tuosta äsken unohtui tärkein. Nyt Kela muisti ja myönsi vammaistuen, hitto niinkin paljon kun 85 eeroo kuussa, se onkin kaikki apu mitä yrittäjä(sairas) saa yhteiskunnalta. En nyt tiedä mihinkä sen sijoittaisin, jaguaariin vai purjeveneeseen.
Jätetään se pohdittavaksi.

-torvelo-

Suosittelisin Jaguaaria, ehdottomasti. 8)
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 20 Touko 2011, 10:38

Tosi hyvä, jos saat Ortoniin maksusitoumuksen ja tuohon traktografiaan.

Jos et saa maksusitoumusta Ortoniin, niin hae ehdottomasti Insure-kurssille Käpylään (Kelan maksavana). On tuttua tuo sinun oireisto jälkimmäisessä laitoksessa ja uskon, että voisit saada sieltä apua.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja posi+iivinen » 20 Touko 2011, 10:55

Kansanedustaja Kyllösen kotisivut on muuten tässä http://www.runoratsu.fi/
posi+iivinen

ViestiKirjoittaja torvelo » 23 Touko 2011, 20:18

Kiitos tupla D, etsitään sopivaa.
fedja, yritin kelan kautta, mutta asia ei edennyt pidemmälle.

En usko että kukaan kansanedustaja olisi aidosti kiinnostunut, asiasta joka näin vaalien jälkeenkin on vaikea ymmärtää ja hoitaa.
Aivovamma potilaiden vaikeasta tilanteesta ollaan tietoisia, mutta kukaan ei ole aidosti kiinostunut tekemään asialle mitään. kaikki vaalien alla annetut lupaukset jäävät unholaan. Äänestäjien poliittinen muisti on lyhyt.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja fedja » 23 Touko 2011, 20:58

Torvelo, miksi ei edennyt pidemmälle. Itse hain Insureen vuoden verran ja lopulta pääsin. Piti aina tehdä uusi hakemus ja lääkärinlausunto uutta hakemusta varten.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely