torvelon vuoro

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja kojootti » 24 Marras 2011, 13:49

Itse olen suosiolla jättänyt kaupassa käynnit isännälle :shock: . Minkä hiton takia kauppojen pitää olla niin suuria ja niin kaukana , että on ensinnäkin pakko melkein mennä autolla kun ei pyöräilläkään kykene. Kamalaa :evil: .

Kävin pari päivää sitten Pentikin liikkeessä kun niin teki mieli, sanoin vielä miehelle, että haluan mennä yksin :? . No joo, astiat kilisi ja kolisi kun yritin ottaa hyllystä paria Aino mukia, myyjä huokaili mun takana: oijoijoi kun pelkäsi tietty , että kohta rymisee. Pakko oli pyytää myyjää avuksi ja vähän selitelläkin miksi kädet vapisee niin , ettei mikään pysy käsissä ja miksi piti pitää pöydänreunasta kiinni, että pysyi pystyssä :roll: (etteivät luulleet taas juopoksi :lol: ). Soitin miehen hakemaan mut kotiin, että se siitä kauppareissusta. Turha on väittää , että vika on korvien välissä :evil:
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 28 Marras 2011, 15:43

Samat fiilikset kuin aiemminkin. Mikään instanssi ei ole vastuussa, eikä sitä myöten järjesty mikään asia, ei kuntoutusta, eikä mitään muutakaan. sairaalan sossulle aika loppuviikosta, ei paljon toivoa siitä reissusta. Mutta kuka suojelisi yrittäjää, ei tuloja, ei päivärahaa. Nyt ei sitten tiedä ottaako vähän, vai paljon turpaan. Asioita selvitetty verottajan kanssa, jos toiminta lopetetaan ja rakennukset jäävät pois käytöstä niin investoinneista (rak) alvt tulevat perintään. No sen jälkeen saisi työttömyyskorvausta ja ei tarvitsisi muuttaa pois kotoa. Toinen vaihtoehto olisi vuokrata, mutta sitten olisi muutto ja asunnon etsintä, mistä löytäisi luotettavan vuokralaisen yms. tämä ja satamiljoona muuta juttua päässä. Enenpää ei kestäisi. Pitäisikö karata jonnekin ja päästä pakolaiseksi. Niistä pidetään paremaa huolta kuin alkuperäisasukeista. Apuva, kohta pimahdan, lopullisesti, ja sykkeet aivan tapissa.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja kojootti » 29 Marras 2011, 15:43

Hei Torvelo!

Eikö missään vaiheessa ole ollut puhetta työkyvyttömyyseläkkeestä :?: Ratkaisisiko se ongelmat vai joutuisitko silti myymään tai vuokraamaan? Kuten huomaat, en tiedä yrittämisestä ja varsinkaan maataloudesta yhtään mitään. Eikö asia ole kuitenkin niin, ettet kykene enää töihin vai olenko väärässä? Anteeksi jos olen liian suora. Siis sinun pitäisi saada niin suoraan sanottu B-todistus jolla saisi työkyvyttömyyseläkkeen myönnettyä.

Älä anna periksi, voimia sulle :!:
Oletko saanut aikaa funktionaaliseen magneettiin?
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 29 Marras 2011, 19:18

Moi kojootti.
Suorasukaisuus ei ole haitta, samaan "syyllistyn" itsekin.
Olen niin onnellisessa (ironiaa) asemassa että kaikki hakemukseni on hylätty, nyt Vakossa x 3 ja somla x 2.
Olen kokonaan työkyvytön, mutta vakuutuslääketiede tekee ihmeparantumisia. Työkyvyttömyyslausunnot 2 x neuropsykologi, 2 x neurologi, 1 x fysiatri ja lisäksi lausunnot mm. Käpylästä.
Fmri on jo joulukuun puolivälissä ja sairaalan sossu ottaa vastaa tällä viikolla, mutta eihän sekään voi ihmeitä tehdä.
Mulla on ollut aiemmin vakaa aikomus kuntoutua takaisin työelämään, mutta itselleni selvisi vasta Käpylän reissulla että vaivani ovat niin vaikeat ja moninaiset että työelämään paluusta saa vain haaveilla. Piru, kun saisi viettää edes kivuton (loppu) elämää. Vähän niin kuin kaverini ennen vanhaa, kun oli puhetta pitkistä työ päivistä, " kyllä kuolema univelat kuittaa."
Jonkinlaista suuntaa antaisi, jos olisi myönteinen eläkepäätös, niin voisi suunnitella elää eteenpäin,nyt mennäänpäivä kerrallaan, aina voinnin mukaan.
Toiminnan lopettaminen olisi verottajalle palautuksina 20-35 kilo euroa, arvio ennenkuin saa virallisen päätöksen.
Ja toimintaa ei voi lopettaa ennen kuin saa päätöksen työkäristä, että on oikeutettu päivärahaan, vaikka asuukin entisessä työpaikassa. Sitä päätöstä ne ei ennakkoon anna. Joten tällä mennään.
Ei elämä aina ihan yhtä synkkää ole, joskus vielä paljon synkempää.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja alaria » 30 Marras 2011, 05:51

Aikaisemmin teillä oli juttua tuosta "panic-roomista". Minulla itselläni on aivovamman takia kyvyttömyys sulkea tarpeettomat ärsykkeet pois. Joten olen joutunut selviytyäkseni keksimään itselleni omán tavan, kun raja tulee vastaan ja aivot eivät enää jaksa käsitellä ärsykkeitä.

Eli minulla on makuuhuoneessa pimennysverhot, joten linnoittaudun sinne verhot suljettuina. Lisäksi käytän räätälöityjä korvatulppia, joissa on mahdollisuus 15 tai 25 db äänenvaimennukseen. Käytän 15 db vamennusta esim. kaupassa tai ostoskeskuksissa, jolloin hälinän taso laskee edes vähän. Ärsykeylivuodossa 25 db:n suodatin korvatulppiin ja ne korviin.

Jos vielä silmien kautta jotain ärsykettä on silmälaput vielä päälle. Yritän rentoutua makaamalla tai istumalla paikallaan vain omaa hengitystäni meittien.

Välillä tämä auttaa minulle ja 1-2 h ärsylkelepoa ja sitten taas voin esim. kohdata oman perheeni.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 30 Marras 2011, 16:35

Mulla on Alaria samaa vaivaa. Häiritsevät (yleensä äänet) ärsykkeet eivät pysy pään ulkopuolella vaan tunkeutuvat sisään.
Onneksi mukalat on arkisin koulussa, joten normaali kolmen tunnin jaksotus toimii. Mä otan säännöllisesti 3-3 1/2 tunnin välein päiväunet. Muuten ei elämästä tule mitään muuta kuin hankaluuksia. Viikonloput on välillä hankalia. Mulla käytössä vain tavalliset "earit". Oliko nuo erikoiskorvatulpat kalliit.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja alaria » 01 Joulu 2011, 08:21

Ne korvatulpat makoi n. 200 ja toinen vahvempi äänisuodatin vakio suodatti´men lisäksi n. 70 . Käyttömukavuudeltaan ovat ensiluokkaiset.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 01 Joulu 2011, 20:07

Kiitos Alaria vastauksesta. Aika julmetun kalliit. Jätetään joulupukille lahjatoive.

Mutta asiasta toiseen, mitenkä pitäisi suhtautua kirjeisiin joita työeläkeyhtiö lähettelee, kirjeissä ei ole kenenkään allekirjoitusta. Onko siis niin, että kukaan ei ole silloin vastuussa asioista joita on kirjoitettu. Vai olenko suotta vainoharhainen, ja pelkään salaliittoja ??

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja torvelo » 02 Joulu 2011, 19:22

No niinpä. Hulluna(ko) on hyvä olla.

Työeläkeyhtiö muistaa taas allekirjoitusta vailla olevalla kirjeellä. Tässä kirjeessä pyytävät minua hakeutumaan psykiatrille, vastaanotolle. :lol:
Ilmoittavat hoitavansa kaikki kustannukset, joita käynnistä aiheutuu.
Olenko siis ollutkin psykiatrisen hoidon tarpeessa nämä liki kolme vuotta. Tämä kaikkiko on pelkkää aisti harhaa, tai sitten helvetin huono ( :idea: lsd :!: ) trippi. :?:
torvelo

ViestiKirjoittaja alaria » 03 Joulu 2011, 09:55

Vaikka minulla oli lääkärin suositus oista korvatulpista minut laitettiin HYKSin korvaklinikalle ja sieltä minut suunnilleen naurettiin ulos.
Heiltä haetaan kuulemma vain kuulolaitteita eikä vaimennusta. Sain dosentin tasoisen korvavaikun puhdistuksen kylläkin. Nyt yritin uusiessa samaa hommaa, mutta teveyskeskus pallottaa taas korvaklinikalle ja sinne enää naurettavaksi en lähde.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 03 Joulu 2011, 10:43

Jep, Alarian kanssa samoilla linjoilla.

Meidän TK on nihkeä lainaaja, hikisesti sain vain viikon lainaksi niskatukea, koska omani oli pinttynyt jo niin paskaiseksi että piti välillä pestä. Samoin trombin hoitoon en edes tiennyt tukisukista vasta Käpylässä kuulin ettö niitä OLISI pitänyt käyttää. No, nyt sitten hain niitä syksyllä -> kielteinen kuntoutuspäätös (siis tukisukista) oikein johtavan lääkärin allekirjoitus. Toisen vuoden tukisukat, olisivat saattaneet tulla korvataviksi, ehkä. JOS lääkäri katsoo ne tarpeelliseksi.
Nyt kun olen hullu ja kärsin aisti harhoista, en edes saatana mene siihen laitokseen, laittavat pian pakkohoitoon suljetulle osastolle.
Terveydenhuollosta/apuvälineistä on aivan se saatana mitä laki sanoo. Kun kukaan/mikään ei laintoteutumista valvo, tai jos valvoo, niin ei ole mitään rangastuskäytäntöä. Se ei riitä jos läänin tarkastaja antaa huomautuksen ja sanoo soo, soo. Sama toiminta jatkuu. Miltähän sektorilta on kaiken helpoin tapa säästää ? Pohtikaapa tuota. V###taa.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja torvelo » 12 Joulu 2011, 08:40

Huomen amulla matka Vantaalle, eka kuvaus iltapäivälä, ja toinen kuvaus sessio sitten keskiviikko aamuna.
Jospa niissä näkyisi edes jotain lääketieteellistä näyttöä. Yläniska rutisee ja rahisee. Pirun kipeä.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 12 Joulu 2011, 09:00

Tsemppiä matkaan!

Toivottavasti nyt saat sitä kuuluisaa tutkimusnäyttöä tueksesi, ettei mene tule reissua heitettyä turhanpäiten.

No ei tämä nyt niin kannustavalta sitten kuulostanutkaan... Ymmärtänet pointin :lol:
anzqu

ViestiKirjoittaja torvelo » 16 Joulu 2011, 20:47

Uneton yö Espoossa tullut vietetyä. Kuvien lausuntoja voinen kysellä polilta joulun jälkeen. Saakeli kun niissä nyt näkyis jotain. Etten vaan olisikin luulosairas.
Mutta, torvelolle tuli joulu etukäteen ja yllättäen. Olin tänään kokouksen aiheena kuntoutusta ajatellen, siitä en odottanut päätöstä kuin vasta pyhien jälkeen. Yllätys oli suuri kun itse paikkakunnan ylipäällikkölääkäri oli allekirjoituksellaan myöntänyt fysikaalisen kuntoutuksen ensi vuodeksi 50 + 10 krt. Pahaksi onneksi siinä on omavastuu ja samoin matkat tulee itse maksettavaksi. Ei kuitenkaan paljon, mutta tälle tulotasolle riittävästi.
Ei auta nurista (vielä).
Nyt sitten odotellaan vielä päälääkärille uutta jaksoa.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 16 Joulu 2011, 20:55

Hyvä että edes jotain hyötyä on käynnistä ollut, toivottavasti tulee vielä sen verran painavaa sanaa paperille, että loppuu tappelut viranomaisten kanssa.

Jos sinulla ei ole jo ole myönnetty taksilippua, niin pyydäppäs sekin samaiselta lääkäriltä, joka kuntoutuksen myönsi. Vaikka vuoden määräiaikaisena kattamaan kuntoutusmatkat. Nopeasti tulee Kelalle omavastuut täyteen ja sitten onkin loppuvuoden kuntoutusajot ilmaisia.
anzqu

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely