torvelon vuoro

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja kojootti » 15 Syys 2011, 14:33

Yritän nyt kymmenennen kerran :shock:

Mitä hittoa me sitten yksityisillä lääkäreillä tehdään jollei niiden lausunnot muka kelpaa, on tää naurettavaa :!:
Olen yrittänyt sulle torvelo vastata, että periksi ei saa antaa vaikka kuinka ketuttaa. Valitusta vaan kehiin jollei muu auta. Voimia taistoon :D
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 15 Syys 2011, 15:51

Kiitos kannustuksesta. Jep, pakko yrittää, ei anneta periksi, vaikka kuinka tuo virallinen taho yrittää alistaa ja laittaa kapuloita rattaisiin.
Toisaalta aika turhauttavaa ja naurettavaa tämä terveydenhuollon systeemi.
Mutta vielä odotellaan traktografian kuvausten tuloksia. Mun tuurilla niissäkään ei ole mitään tapausta selventävää. Ei tunnu menevän nää asiat oikein muutenkaasn putkeen.
TK-lääkärille (joka vahvistaa Käpylän lausunnon) ei saa aikaa kuin vasta lokakuun toiselle viikolle. Ensin viikolla on soittoaika, epävarmaa saako silloin hoidettua asioita.
Tapellaan, prk.

-torvelo-
torvelo

palvelusuunnitelma

ViestiKirjoittaja torvelo » 20 Syys 2011, 15:57

Nyt asiat nytkähtäneet johonkin suntaan. Vammaissossu otti yhteyttä, jo nyt 9 kk:n jälkeen. Ihmeiden aika ei siis ole ohi.
Nyt olisi kyseessä palvelusuunnitelma, ja se mitä sen pitäisi pitää sisällään. Onko ehdotuksia, tai isommasti tietoa asiasta mitä siihen yleisluontoisesti kuuluu. Ettei käy niin kuin tähän mennessä, että tuntuu välillä siltä kuin joku huijaisi. Kuntaan päin veto ollut meidän lakeuksilla aika vakio viranomais taholta.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 20 Syys 2011, 21:01

Jumppahuiti! Vammaispuoli onkin hyvin tarkkaan lain säätelemä puulaaki, koska takana on erittäin aktiivinen järjestö. Nyt ilo irti tilanteesta ja tosiaan perehdy kunnolla mihin sinulla olisi oikeus.

Jaana kirjoitti:Minulle soitettiin Kelasta, että voisin päästä Kelan maksamana yksilölliseen kuntoutukseen Ortoniin.

Ei hitsiläinen, miten tuollaisiin pääsee? Minua on vain lähestytty A4-saasteella koskein kuntoutusoikeutta ja työkyvyttömyyseläkehakemuksen alkupäivämäärää...
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 20 Syys 2011, 21:29

Noista asioista varmaan voi myös kysellä aivovammaliiton tai kynnys ry:n lakineuvonnasta

http://www.kynnys.fi/lakineuvonta.html
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 20 Syys 2011, 21:38

Tsemppiä Jaana huomiselle ja muista pitää niin maan mahdotonta elämää kaikkien retkujen puolesta!
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 20 Syys 2011, 21:58

Taas puuttuu se fakebuukista tuttu tykkäysnappi, joten pistetään tällainen Kuva
anzqu

ViestiKirjoittaja torvelo » 21 Syys 2011, 18:22

Jumpra huit !

TK:sta tohtori soitti vaimolle, ja järkkäs ajan huomiseksi. Kummasti nyt löytyi aika,kun mulle luvattiin aika vasta puoliväliin lokakuuta. No, any way nyt sitten laaditaan kuntoutussuunnitelmakin. Ei riittänyt siis pelkät Käpylän paperit, vaan pitää lampsia itse paikalle. Täytyy ottaa saattaja mukaan, ettei taas kusetettais.
Anzqu; Mä pääsin kuntoutukseen puoli vuotta diagnoosista neuronpolin kautta, maksusitoumus sairaanhoitopiiriltä. Saattaja oli mukana poli käynnillä ja kysyi siitä mahdollisuudesta. Vinki tuli mun neuropsykologilta.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja torvelo » 22 Syys 2011, 11:48

Kiitti Jaana, toivottavasti vointisi on hyvä.
Matkat nyt järjestyksessä vuodeksi eteenpäin. Eipä olisi kanattanut paljon hehkutella muuten asioiden etenemisestä. Paska.
No, päätös oli odotettu. Siis työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunta(=verukevirasto) on tehnyt hylkäävän eläkepäätöksen. Työkunto ei ole laskenut riittävästi (2/5). Joten terve mies. Muuten hyvä, mutta esittelijä ei ole tutustunut kaikkiin liitteisiin, ja perusteet ovat pyllystä. Esittelijä vain myötäilee vakuutusyhtiön vastineita. Vastineet ovat myös väärityneet matkalla. Puhutaan asioista joita on minulle puhelimessa kerrottu. Näin ei ole (mm.työkokeilu yms).
No, tämäkin asia sitten lähtee Vakoon. Esittelijä ja vakuutuslääköäri ovat siis yhdessä pätevämpiä arvioimaan potilaan kuntoa kuin useat erikoislääkärit. Kiitti vaan.'

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 22 Syys 2011, 12:10

Tekisi kyllä mieli sanoa pari rumaa sanaa :evil:

Lyökää nyt vielä lyötyä, kun samaan aikaan useat sadat alle kolmekymppiset makaavat kotona työkyvyttömyyseläkkeellä, kun ei työnteko vaan yksinkertaisesti maista ja ovat niin "masentuneita".

Torvelo, annan sinulle nyt julman neuvon. Hanki itsellesi masennusdiagnoosi.
anzqu

ViestiKirjoittaja torvelo » 22 Syys 2011, 18:54

Kävin tohtorin pakeilla. Yllätys, yllätys. Mukava, asiallinen ja kiireetön tk-lääkäri. Ei vilkuillut kelloa tms. Aikaa tuntui olevan ja jaksoi kuunnella mun sönkötystä. Olo ei mitenkään hyvä, nyt on unettomuuskausi. Toisalta olo aivan sama vaikka nukkuisi kuinka ja paljon.
Tohtori tekee Käpylän suositusten pohjalta lausunnon. Ihmetteli verukevirastojen päätöksiä. En ole hänenkään mielestä työkuntoinen.btw, eka lääkäri joka huomasi itse että mun kädet on "eriparia". Kuntoutuslausunto tulee joskus ens viikolla, ja kauankohan Kela sitä sitten käsittelee. Kuntoutuminen siis sirtyy.
Kiitos A vinkistä. Oli siitä puhetta, mutta ei se edennyt vielä pidemmälle.
Myönnän, nyt masentaa ja aika rankasti. En jaksa edes enää esittää pirteää ja skarpata. Nyt tuntuu moinen yritys tyhmältä. Ollaan sitten rehellisesti tympääntyneitä, väsyneitä ja vammaisia.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 22 Syys 2011, 19:01

Taputukset tohtorille!

Edellistä viestiäsi lukiessani sattui äitini tulemaan kylään ja kihisin ja puhisin hänelle, miten epäoikeudenmukainen tämä nykyjärjestelmä voi olla.

Äitini, joka sattuu olemaan ammatiltaan mielenterveyshoitaja, sanoi samaa. Hae diagnoosi itsellesi. Sairauden vuoksi masentunut.
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 23 Syys 2011, 16:27

Joka näistä vammoista, oireista ja byrokratiasta selviää ilman masennusta ym mielenterveysongelmia on mielestäni melkoinen fakiiri :shock: . Itse ainakin sairastuin masennukseen ja jouduin käymään psyk polilla pitkään hoidoissa.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 23 Syys 2011, 19:03

Jaana - samaa mieltä. Suunnitelmat joiden mukaan tehdään päätöksiä, saattaa näyttää paperilla hyviltä (säästöt yms.) mutta käytännön toteutuksena asia onkin aivan toista.

Kojootti - myönnän, nyt masentaa. En vain tiedä kuinka pysyvää/vakavaa. Lääkäri jäi pohtimaan tilanetta, palailee (lupas). Miettii toteutusta kun nyt lääkitys on triptylillä korkea (250-300,g).
Taidan pyyttää varaamaan aikaa mielensairaushoitajalle.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 24 Syys 2011, 21:20

Kojootti - myönnän, nyt masentaa. En vain tiedä kuinka pysyvää/vakavaa. Lääkäri jäi pohtimaan tilanetta, palailee (lupas). Miettii toteutusta kun nyt lääkitys on triptylillä korkea (250-300,g).
Taidan pyyttää varaamaan aikaa mielensairaushoitajalle.

Lääkitykseen en ota kantaa, kun en ole ammattilainen, mutta suosittelen varaaman ajan mielenterveystoimistoon ja mielellään kerralla psykologille/psykiatrille saakka. Sinulla on kuitenkin takana tapaturma ja sen mukanaan tuoma täydellinen elämänmullistus, jota ei todellakaan virallisten tahojen vastaanpaneminen helpota, joten ihan vilpittömästi suosittelen terapiaa.

Psykologit, vammaistoimi, sosku, kaikki vaan mukaan ja antaa näiden tahojen tehdä työnsä ja etsiä keinot sinun elämääsi auttamaan.
anzqu

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely