Orkidean tarinaa

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja CH » 06 Marras 2010, 02:04

Orkidea kirjoitti:Pakko tässä on rauhallisesti elellä, kun tuntu, että kaikki touhuilu pahentaa oireita. Eilen kyllä pisti vihaksi, kun illalla raahauduin särkylääkkeiden voimin kauppaan ostamaan muutamia välttämättömiä ruokatavaroita ja satuin tapaamaan työkaverini, joka kommentoi heti, että miksi olen kotona, kun eihän minua mikään näytä vaivaavan :evil: Ilmeisesti pitäisi olla kipsi kädessä tai jotain muuta yhtä näkyvää, koska muuten ei voi olla kipeä :roll: Olisi sitten pitänyt lähteä kauppaan kaulurin kanssa, mutta kun sekin tuntui eilen pahalta sitä muutaman tunnin käytettyäni... :?

Mua rupes suututtamaan ihan älyttömästi sun puolesta! On se niin hirvittävää ja turhauttavaa, että voit olla aivan järkyttävän kipeä, mutta kun se ei näy päällepäin, toiset eivät ymmärrä tilaasi ollenkaan ja esittävät mitä raivostuttavimpia kysymyksiä... Sun täytyy varmaan ohjata moiset kyselijät tälle foorumille sairaskertomustasi lukemaan tai vaikka googlaamaan tyhenne TOS... ;)
CH
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 06 Marras 2010, 03:48

CH kirjoitti:Mua rupes suututtamaan ihan älyttömästi sun puolesta! On se niin hirvittävää ja turhauttavaa, että voit olla aivan järkyttävän kipeä, mutta kun se ei näy päällepäin, toiset eivät ymmärrä tilaasi ollenkaan ja esittävät mitä raivostuttavimpia kysymyksiä... Sun täytyy varmaan ohjata moiset kyselijät tälle foorumille sairaskertomustasi lukemaan tai vaikka googlaamaan tyhenne TOS... ;)

Kiitos CH, ihanaa että on tällainen foorumi, jossa ymmärretään näitä kummallisia oireita :) Tuossa voisi olla ideaa, taidankin etsiä netistä sopivat TOS artikkelit englanniksi ja ranskaksi ja tulostan muutamat kopiot käsilaukkuun. Siitä voikin sitten tarvittaessa antaa ihmettelijöille luettavaa... :twisted: Tänne foorumille niitä on turha ohjata, kun noiden belgien suomen kielen taito on keskimäärin aika heikkoa :wink:

Tänään oli onneksi paljon parempi päivä, olin pystyssä lähes koko päivän ja sain vähän kotitöitäkin tehtyä :) - ja ulkona käydessä pidin huolen, että kauluri pysyi tiiviisti kaulassa :wink:
Orkidea

ViestiKirjoittaja Orkidea » 13 Marras 2010, 23:48

No johan oli taas "mukava" päivä... :? Aamu alkoi potkimalla vahingossa poikaystävää sääreen :shock: Että tällainen uusi kiva oire... loikoilin sängyssä ja jalassa ei ollut mitään outoja tuntemuksia, mutta yhtäkkiä se vaan nykäisi/potkaisi aika kovaa ja tietysti suoraan poikaystävän sääreen, auts! Yritin sitten selitellä, että en mä potkassut, mun jalka vaan nykäisi ja sain tietysti aika paljonpuhuvia ilmeitä vastaukseksi :lol: Hetken päästä jalka nykäisi uudelleen, mutta silloin ei onneksi tullut osumaa.

Iltapäivällä lähdin kaupungille kaatosateesta huolimatta, tosin en päässyt metrollekaan saakka, ennenkuin liukastuin märkiin lehtiin ja kaaduin suoraan selälleni :cry: Vähän kerkesin ottaa kädellä vastaan sillä seurauksella, että ranne aristaa ja takapuolessa ja selässä on mojovat mustelmat... ilmeisesti sen pahemmin ei kuitenkaan käynyt eikä pää onneksi kopahtanut maahan. Palasin sitten kiltisti kotiin ja jätin shoppailut sikseen. Tällä hetkellä ranne on kipeä, mutta tuntuu toimivan normaalisti, mutta häntäluu on ihan pirun kipeä :?

Vähän myöhemmin lähdimme kuitenkin käymään vielä marketissa ruokaostoksilla ja heti ovensuussa oli joku bändi soittamassa (ei aavistustakaan miksi...), joten meidän oli pakko mennä sen älyttömän metelin ja vilkkuvalojen läpi. Minulle tuli heti huono olo ja lähes paniikki ja yritin vaan mahdollisimman nopeasti päästä sisään ja pois metelistä. Sisäpuolella oli onneksi vähän hiljaisempaa, mutta eikös siellä ollut heti vastassa iso valikoima vilkkuvia jouluvaloja, sopivasti koko pitkän käytävän matkalle ripoteltuina ja siinä vaiheessa alkoi päässä jyskyttämään oikein kunnolla. No kunnon päänsärkyhän siitä seurasi ja kyllä teki mieli mennä antamaan vähän palautetta henkilökunnalle :evil:

Että tällainen päivä, toivottavasti huominen on vähän parempi...
Orkidea

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Marras 2010, 01:04

Ei ole todellista! Uskomattoman paska tuuri. :( Noi kaatuilut eivät kyllä sovi yhtään kuvioon rankavammaiselle. Lehdet ja loska ovat uskomattoman huono yhdistelmä!

Tänään oli melko lähellä, etten itsekin vetänyt nurin, kun sellainen 14-vee tiitiäinen juoksi täysillä päin kaupassa. Lapset, siis etenkin riehakkaat pojat, ovat oikeasti tosi haasteellisia. Ne juoksee toisinaan kuin raivopäiset eivätkä yhtään katso, minne. Onneks sain seinästä kiinni mutta kyllähän siinä silti niska taas retkahti minimaalisesti. Ja sama homma mulla, kun menin istumaan kahvilan puolelle vetääkseni hetken henkeä, järkyttävän kirkkaat halogeenivalot pamahti suoraan silmille. Siihen vielä se kilinä ja kolina kaikista lautasistaja kupeista ja show oli valmis. Nyt sit ilta iisimmin = pimeä huone ja totaalinen lepo.

Mutta huominen on meillä toivottavasti parempi! Ei kai näistä alemmaskaan oikein pääse. ;) Koitahan elpyä kiaatumisesta! Näytä kankulle jääpussia ja vedä vaikka Burana 800 -kuuria, niin ei pääse oireisto pahenemaan viiveellä.

:D
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 14 Marras 2010, 01:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Marras 2010, 01:15

Orkidea kirjoitti:Työnantajalta tuli vastaus kysymykseeni ja CST:tä ei korvata sairausvakuutuksestani ja siten en voi myöskään matkustaa Suomeen vain CST:tä saadakseni :? Aion sitä kyllä kokeilla, jos vain löydän täältä jonkun terapeutin, jolle saa aikoja.

Tähän vielä täytyy muistuttaa, että mikäli löydät fysioterapeutin, joka on myös CST-hoitaja, papereissasi/lähetteessäsi voi lukea vain "fysioterapia", etkä ole velvollinen antamaan kellekään selvitystä siitä hoitomenetelmistä (cst), jota fyssari käyttää. :D Eli vaikka CST-terapiaa ei korvata, fysioterapia korvataan tietty. Hoitotavalla ei ole enää väliä (olkoot sitten OMT, akupainanta, CST, manipulaatio, päällä seisonta taikka manaus), kunhan tulosta tulee ja antaja on nimenomaan fysioterapeutti koulutukseltaan. ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Orkidea » 14 Marras 2010, 02:05

tahdonvoimaa kirjoitti:Tähän vielä täytyy muistuttaa, että mikäli löydät fysioterapeutin, joka on myös CST-hoitaja, papereissasi/lähetteessäsi voi lukea vain "fysioterapia", etkä ole velvollinen antamaan kellekään selvitystä siitä hoitomenetelmistä (cst), jota fyssari käyttää. :D Eli vaikka CST-terapiaa ei korvata, fysioterapia korvataan tietty. Hoitotavalla ei ole enää väliä (olkoot sitten OMT, akupainanta, CST, manipulaatio, päällä seisonta taikka manaus), kunhan tulosta tulee ja antaja on nimenomaan fysioterapeutti koulutukseltaan. ;)

Tämä on muuten erittäin hyvä pointti, kiitos tahdonvoimaa! :wink: Täytyy pitää tuo mielessä ja toivottavasti saan kerralla sen verran reilusti sairaslomaa, että pystyy jonkinlaisen hoitojakson järjestämään Suomessa :D
Orkidea

ViestiKirjoittaja Orkidea » 14 Marras 2010, 02:15

tahdonvoimaa kirjoitti:Ei ole todellista! Uskomattoman paska tuuri. :( Noi kaatuilut eivät kyllä sovi yhtään kuvioon rankavammaiselle. Lehdet ja loska ovat uskomattoman huono yhdistelmä!

Joo, juuri mietin eilen, että koskahan tulevat siivoomaan nämä kadut ennenkuin joku loukkaa itsensä :evil: No, onneksi ei käynyt pahemmin, mutta tuskinpa niska tuosta tykkäsikään :? ja täällä ei ole vielä loskasta tietoakaan, vettä tulee vaan kaatamalla ja viemärit ei vedä ja lisäksi aivan älytön määrä puiden lehtiä maassa. En uskalla edes ajatella loskakelejä ja jäisiä teitä, täällä kun on katujen hiekoittaminen lailla kielletty :evil: Suolaa kyllä heitetään kadulle senkin edestä sillä seurauksella, että loska ensin sulaa ja pakkasen kiristyttyä jäätyy kunnon peilijääksi... :twisted:

Otin tosiaan kunnon särkylääkkeen ja olen koittanut hoitaa aristavaa ahteria :lol: Totta kyllä, että kaikella todennäköisyydellä huomenna on parempi päivä :)
Orkidea

ViestiKirjoittaja fedja » 14 Marras 2010, 15:15

Jaa, että vielä piti retkahtaa. Kannattaisko varulta hoitaa kylmägeelipakkauksella niskaa muutaman kerran päivässä muutaman päivän aikana, kun sitä ei tiedä onko sinne jotain retkahdusta tullut, vaikka ei nyt heti oireita näykään.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Orkidea » 14 Marras 2010, 16:54

fedja kirjoitti:Jaa, että vielä piti retkahtaa. Kannattaisko varulta hoitaa kylmägeelipakkauksella niskaa muutaman kerran päivässä muutaman päivän aikana, kun sitä ei tiedä onko sinne jotain retkahdusta tullut, vaikka ei nyt heti oireita näykään.

No joo, huonoa tuuriahan tuo oli, mutta ainakin toistaiseksi vaikuttaa onneksi siltä, että selvisin noilla parilla mustelmalla. Olen muutenkin hieronut Ice Power-kylmägeeliä hartioihin verenkierron parantamiseksi, joten ainakin vähän kylmähoitoa niska on jo saanutkin, mutta voishan sitä lisäksi hautoa ihan kylmäpussillakin. :)
Orkidea

ViestiKirjoittaja Orkidea » 17 Marras 2010, 20:54

Täällä vaan vastoinkäymiset jatkuu... nyt on kolmatta päivää pientä kuumeilua ja kaikkia lihaksia särkee, mutta ei tuo ole ainakaan toistaiseksi kunnon flunssaksi muuttunut. Koko ajan vain ärsyttävä päänsärky, huimaus ja epätodellinen olo, joten päri päivää on kulunut lähes täysin vuoteessa ja sinne taidan suunnata takaisin nytkin, ei vaan jaksa olla pystyssä :( Jotain hyvääkin kuitenkin, häntäluu tuntuu nyt olevan ihan ok eli pystyn istumaan normaalisti :)
Orkidea

ViestiKirjoittaja Orkidea » 25 Marras 2010, 01:16

Flunssan sain sentään selätettyä, mutta käsien säryt ovat jatkuneet pahoina. Minulla on sairaslomaa nyt kuun loppuun ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että töihin menoa on turha yrittääkään. Kädet siertävät vähän väliä, mikä tarkoittanee verenkiertohäiriöitä ja etenkin oikea käsi särkee jatkuvasti :( Varasin nyt ensi maanantaille lääkäriajan ja eipä tässä muu auta kuin pyytää lisää sairaslomaa. Ajattelin ehdottaa lääkärille, että lähtisin nyt tässä vaiheessa Suomeen hoitoon, mutta katsotaan nyt paljonko hän on valmis kirjoittamaan. Ihan hetkessä ei tietysti tulosta synny, mutta toisaalta en usko saavani kerralla paljoa lomaa, joten täytyy miettiä tilannetta.

CST:tä haluaisin kokeilla ja opetella sopivia harjoituksia asiantuntijan opissa. Olen kyllä lukenut TV:n ohjeet, mutta en ole ollenkaan varma teenkö liikkeet oikein... :roll: Toinen mitä haluaisin kokeilla on akupunktio, sitä voi tietysti kokeilla täälläkin... Joka tapauksessa fysikaalinen tuntuu nyt vain aiheuttavan lisäongelmia, viimeiset kolme kertaa olen ollut hoidon jälkeen tosi kipeä, joten muutoksia tarvitaan
Orkidea

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Marras 2010, 02:00

Luulisi, että siellä päin on noita CST terapeutteja. Liikkeiden neuvominen on sitten eri asia. Hankala niitä on tehdä oikein, kun ei oikein tiedä mitä niillä haetaan.

Pääsisitköhän tätä kautta eteenpäin:
http://www.craniosacraltherapy.fi/
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Orkidea » 25 Marras 2010, 02:23

Olen yrittänyt kysellä noista CST-terapeuteista, mutta ilmeisesti täälläpäin ei ole kuin yksi ja hän ei ota tällä hetkellä uusia potilaita (liikaa töitä)

Jos nyt pääsen lähtemään Suomeen, niin ensimmäisenä yritän varata ajan CST:aan... mutta riippuu tosiaan ihan sairasloman pituudesta, että minkä verran ehditään hoitamaan, koska käsittääkseni noita hoitoja ei kovin usein anneta...?
Orkidea

ViestiKirjoittaja fedja » 02 Joulu 2010, 12:25

Olen käynyt kerran kahdessa viikossa. Tosin, kun kävin Treella hoitosession, niin silloin kävin kahden viikon aikana 5krt:aa. Kuusamossa kävin peräkkäisinä päivinä hoidossa.

Kraniaalinen osteopatia on saman tyylistä hoitoa. Siinäkin saattaa vaikuttaa se, mikä on hoitajan suuntaus, että kuinka kevyesti ja intuitiivisesti hoitaa. Niitähän voisi myös sieltä päin löytyä. Jos löytyy ja haluaa kokeilla, niin kannattaa ensin ottaa selvää, että hoitaako rankaa manuaalisesti vai hoitaako kalloluiden ja aivo-/selkäydinkalvoston kautta. Itse kävin Kuusamossa osteopaatilla, joka hallitsi kraniosakraalisen hoitomuodon.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Orkidea » 02 Joulu 2010, 15:46

Kiitos Fedja tiedosta! :) Asiani on nyt edennyt niin, että sairaslomaa jatkettiin tammikuun puolelle ja olen tulossa Tampereelle hoitoon reilun viikon päästä. Lähetin Tampereen fysiatrille sähköpostia ja onnistuin saamaan hänelle ajan ennen joulua :D. Kysyn häneltä suosituksia tuon hoitopaikan ja tekniikan suhteen, kun aika on kuitenkin melko pian.

Eilen olin taas magneettikuvassa, jossa tutkittiin tällä kertaa lähinnä verisuonten puristumista, eli jouduin makaamaan putkessa käsi pää yläpuolelle ojennettuna ja koe kesti kauan... tuohan on minulle suurin piirtein pahin mahdollinen asento ja eilen illalla olikin sitten "kivat" säryt :evil: Tänään onneksi jo vähän helpompi olo. En ole vielä saanut tuloksia, mutta lausunnon pitäisi olla valmis viimeistään huomenna.
Orkidea

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely