Goodien niskaongelmat

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja Goodie » 11 Huhti 2010, 13:21

tänään on taas tosi huono päivä, pää särkee, pahoinvointia, kasvot puutuu, huimaa :roll: Oon tässä miettiny että pitäiskö mun käydä kysymässä neurokirurgin mielipidettä mun tilanteesta :?:
Huono oon itteeni kehumaan mutta vertaistani en oo löytäny.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Huhti 2010, 21:25

Ei kyllä ossoo sannoo. Oletko Goodie huomannut, onko jollakin muulla samanlaista oireilua kuin sinulla? Miten Sondra, Kylli, Kaisa tai joku muu. Oletko heidän kanssaan vaihtanut ajatuksia?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Goodie » 22 Huhti 2010, 10:13

mitä mieltä kokeneemmat olette voisiko esim b-vitamiinin syönnistä olla minulle hyötyä?
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Kaisa » 22 Huhti 2010, 12:34

Hei Goodie!
Oireesi ovat kyllä minulle tuttuja. Oletko tehnyt enemmän jotain "niskatyötä" kuten lukeminen, tietokoneella työskentely, käsityöt, ikkunanpesu jne.?

Mielestäni oloon vaikuttaa tosi paljon niskan staattista asentoa ylläpitävät työt ja asennot.

Olethan varmaankin kokeillut kylmäpakkausta niskanhoitoon. Minulle se on ihan ehdottoman hyvä hoitokeino.

B-vitamiinia lääkäritkin voivat suosittaa. Itsenikin pitäisi aloittaa, mutta kun öllöttää nuo pillerimäärät, joita saa nakella kurkkuunsa. Kuntoutuksessa myös painotettiin kalaöljykapseleiden syömistä, niistä on saatu ihan tieteellistä näyttöä, että voivat helpottaa nivelrikkoisten elämää. Itse en pysty niitä syömään, kun närästävät kovin. B-vitamiinia ilmeisesti tärkeämpi on D-vitamiini nykykäsityksen mukaan. Eikä kalkki siinä lisänä ole pahitteeksi. Minäkin olen jo ostanut kalkki-D-pillereitä, täytyisi vaan ryhtyä syömään niitä öllötyksestä huolimatta.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 24 Huhti 2010, 03:30

Oletko kokeillut Vitamar -öljyä, joka on pullosa ja maistuu sitruunalle? Se on sopinut monelle närästysvaivaiselle yhdessä probioottien kanssa tosi hyvin. En tiedä miksi, mutta ystäväni, joka on alalla, suosittelee noita. ) Hänen terveysbloginsa on täällä: http://ilonpisara.blogspot com
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Huhti 2010, 17:27

Olen kokeillut Trineurinia ja Neurobion forte menee tällä hetkellä. En ole juurikaan vaikutusta noilla huomannut, mutta välillä kuuriluontoisesti syön. Käsittääkseni nuo kaksi sisällöltään hermoille passaavia.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaisa » 26 Huhti 2010, 10:29

Kiitos TV vinkistä. Täytyy yrittää eri vaihtoehtoja.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Goodie » 01 Touko 2010, 09:26

onko neurokirurgi ville vuorinen kenellekään entuudestaan tuttu? olen 6.5 menossa hänen luokseen
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Goodie » 05 Touko 2010, 16:39

fysioterapeutti jolla kävin hoidoissa antoi ohjeita joilla varovasti aloitellaan liikkuminen ja nyt kun työterveyshuollosta pyysivät käymään siellä työfysioterapeutin luona niin hän väänsi ja käänsi joka suuntaan, ja ohje oli että kuntosalille vaan oon kuulemma niin nuori että jos jäädään odottamaan niin kyllä sitten odottaa saadaan. Liikettä kuulemma rankaan vaan. En mä nyt enää tiedä ketä tässä uskois :x

työfysioterapeutin mielestä ei niissä mun magneettikuvissa nyt mitään niin ihmeellistä ollu, luki sen lausunnon. Tuntui olevan sitä mieltä että liioittelen/ kuvittelen oireita, alkoi taas tuntua siltä että ei mussa varmaan oikeesti ole muualla vikaa kuin korvien välissä :oops: Tekis mieli jo peruuttaa se neurokirurgin huominen aika, jos ei mussa kerran mitään vikaa ole, nolottaa mennä sinnekin valittamaan :?

Kuinka paljon teillä muilla vaihtelee vointi eri päivinä? Mulla on tänään parempi päivä, lapaluun kohdalta on kipeä liikkuessa sellainen terävä pistos. Otsalla silmän päällä jotain tuntemuksia, mutta ma ja ti oli ihan helvetistä, tuntui kuin muurahaisia olis kävelly otsalla ja sellainen kirvelevä kylmä tunne.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja CH » 05 Touko 2010, 21:59

Moi Goodie! Luin tuota sun historiaasi, ja sitä taustaa vasten vaikuttaa kyllä aika asiattomalta kehotukselta tuo "kuntosalille vaan"! :evil: Kaikki fyssarit sun muut eivät aina tunnu tajuavan sitä, että vaikka sitä kroppaa pystyy kivuitta kääntelemään mihin suuntaan vain, se ei tarkoita, että kaikki olisi kunnossa... Ja vielä asiattomampaa on väittää, että sä kuvittelet oireet. Jos menet neurologille ja saat sieltä "terveen" paperit, se varmaan tarkoittaa, että sun kivut ja tuntemukset on niskaperäisiä - mutta ei sitä, että vika on korvien välissä!
CH

ViestiKirjoittaja Goodie » 07 Touko 2010, 15:56

kävin eilen neurokirurgilla, huh olipa pitkä aika istua autossa mennen tullen melkein 2 tuntia, vähän alkoi olemaan tukala olo. Sellaista ei mulla ole mitä leikkauksella voisi parantaa, tämän tiesin kyllä jo sinne mennessä. Kaikki mun oireet ei kuitenkaan kuulemma välttämättä selity niska/kaularankaongelmilla, neurokirurgi haluaa nähdä myös pään magneettikuvan.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Goodie » 30 Kesä 2010, 10:10

jos vähän päivittäis tänne omaa tilannetta tänne. Töissä olen nyt koittanut olla, jotenkin olen siellä pärjännyt ei ainakaan ole tilanne pahemmaksikaan mennyt jos ei nyt parantunutkaan ole. Kesän nyt ainakin pärjään kun välillä on kesälomaakin saa nähdä sitten mten talvi menee varmaan tulen jäämään vielä s-lomalle.

Pään MRI otettiin koska mulla oli ihan järjettömän kovia päänsärky kohtauksia ja verenpaine oli korkea. MRI: ssä oli vain v ähäisiä valkean aineen muutoksia. Neurologi aloitti verenpainelääkityksen jossa on päänsäryn esto mukana ja lisäksi aloitettiin epilepsialääkitys päänsärkyyn, pahimmat kohtaukset ovat pysyneet poissa.

Rintaranka oireilee edelleen pullistuma kohdaltaan, pari kertaa koitettiin intercostaalipuudutusta - ei apua, anestesialääkäri sanoi että hän ei keksi muuta kuin että lepo auttaa ja aika parantaa pullistumat mutta hän ei osaa sanoa paljonko aikaa se vielä vaatii, puoli vuotta on nyt mennyt. 14.7 mulla on soittoaika sairaalan fysiatrianpolille.

Viime viikolla oli yläniska tosi jumissa johtuu ilmeisesti sekin lopulta tuosta rintarangan pullistumasta, onneksi fysioterapeutti tuntui saavan pahimmat jumit auki.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 30 Kesä 2010, 19:02

Goodie kirjoitti:jos vähän päivittäis tänne omaa tilannetta tänne. Töissä olen nyt koittanut olla, jotenkin olen siellä pärjännyt ei ainakaan ole tilanne pahemmaksikaan mennyt jos ei nyt parantunutkaan ole. Kesän nyt ainakin pärjään kun välillä on kesälomaakin saa nähdä sitten mten talvi menee varmaan tulen jäämään vielä s-lomalle.

Pään MRI otettiin koska mulla oli ihan järjettömän kovia päänsärky kohtauksia ja verenpaine oli korkea. MRI: ssä oli vain v ähäisiä valkean aineen muutoksia. Neurologi aloitti verenpainelääkityksen jossa on päänsäryn esto mukana ja lisäksi aloitettiin epilepsialääkitys päänsärkyyn, pahimmat kohtaukset ovat pysyneet poissa.

Rintaranka oireilee edelleen pullistuma kohdaltaan, pari kertaa koitettiin intercostaalipuudutusta - ei apua, anestesialääkäri sanoi että hän ei keksi muuta kuin että lepo auttaa ja aika parantaa pullistumat mutta hän ei osaa sanoa paljonko aikaa se vielä vaatii, puoli vuotta on nyt mennyt. 14.7 mulla on soittoaika sairaalan fysiatrianpolille.

Viime viikolla oli yläniska tosi jumissa johtuu ilmeisesti sekin lopulta tuosta rintarangan pullistumasta, onneksi fysioterapeutti tuntui saavan pahimmat jumit auki.

Onpa hyvä kuulla, että lääkkeet ovat auttaneet! Oliko niille valkean aineen muutoksille mitään seli8tysä vai liittyykö ne jotenkin kehon normaalieihin muutoksiin vaikka kun ikää tulee lisää?

Onko sulla Goodie työergonomia kunnossa? Eli katsottu esimerkiksi sopiva painesäädeltävä istuma-alusta, onko Ergorest-kyynärtuet? Jalkatuki? Näytönhimmennin? Muistatko jaksottaa työpäivää pienillä jumpilla yms.? Nuo on ainakin minua auttaneet tosi kovasti! :)

Tsemppiä kovasti!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Goodie » 01 Heinä 2010, 00:29

tahdonvoimaa kirjoitti:Onko sulla Goodie työergonomia kunnossa? Eli katsottu esimerkiksi sopiva painesäädeltävä istuma-alusta, onko Ergorest-kyynärtuet? Jalkatuki? Näytönhimmennin? Muistatko jaksottaa työpäivää pienillä jumpilla yms.? Nuo on ainakin minua auttaneet tosi kovasti! :)

Tsemppiä kovasti!

olen ammatiltani sairaanhoitaja ja mulla on vähän erikoinen työ, hoidan potilasta hänen omassa kodissaan, potilaalla on tetraplegia ja hän on hengityskoneessa, eli on kaikintavoin avustettava. Meillä on kyllä työnantajan eli sairaanhoitopiirin puolesta kaikki tarvittavat apuvälineet mutta silti on tilanteita joissa tarvittaisiin toista hoitajaa avuksi mutta vuorossa ollaan yksin kerrallaan :( Paljon on ihan fyysistä auttamista mutta paljon myös ihan vaan istumista ja valvomista että kaikki sujuu ok.

Anestesialääkäri kehotti miettimään sitä töissä käymistä vielä :oops: Mutta kun sitä rahaakin tarvis jostain tulla :roll:
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Goodie » 04 Elo 2010, 17:38

on tää elämä kyllä ihan vi****ta suoraan sanottuna, ei tähän selkään ja niskaan taida auttaa kuin naru ja oksa :cry: yläniska on ihan jumissa ja rintaranka on kuin sinne oltas laitettu tulikuuma rautakanki, rintalasta ja kylkiluut pistelee.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely