Pandoran lipas

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

CSTrulez ;)

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 31 Elo 2009, 14:38

fedja kirjoitti:Pandora. Tuota silmien räpsymistä hoidetaan kanssa botuliinilla. Varmaan mieluummin kuitenkin hoidatat sen CST:llä ? :roll:

Juu, mulla läks nykinät CST:N myötä, kun hermot on saatu toimiin jo vähän sinne päin... ;) Kylhän nää viel joskus kramppailee ja alkaa sekoilla, mut on jo paljon paremmat kuin ennen. Mut aikaa siinä kestää!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: Hei...

ViestiKirjoittaja Pandora » 31 Elo 2009, 23:17

tahdonvoimaa kirjoitti:Et kai kanna kauppatavaroita itse? Siinä on yksi varma olon huonontaja, kantaminen ja niiden jääkaappiin yms. "punttaaminen". Mielenkiinnosta Pandora, neuvottiinko sinua tekemään harjoitukset peilin edessä vai vielä vaakatasossa ilman peiliä ainakin aluksi? :)

Nyt, heipat!

On minulla pääsääntöisesti kantaja kaupassa, mutta niin tosiaan tuo kasseihin pakkaaminen ja nostaminen jääkaappiin on rasite, jota aina ei malta ja pysty välttämään. Kantaessakin on helpompi, jos pystyy kantamaan kassia rintakehällä tukien kahdella kädellä.

Teen vielä harjoitukset vaakatasossa, peilistä minulle ei ole puhuttu, tosin ei siihen tekisi mieli katsellakaan, hermostuttaisi vain, kun näkee kuinka vähän rintakehä kiertyy.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Pandora » 31 Elo 2009, 23:29

En minä mitään botuliinia kaipaa, nykiminen on kuitenkin niin vähäistä ja se lähti jo ja tulee yleensä vain kun silmät on liian rasittuneet.

Jalat on paremmassa kunnossa viime hoidon jälkeen! Tosin on ne vielä kiukutellut välillä, mutta siitä ei tarvitse enää kantaa huolta. Niska tosin otti enemmän nokkiinsa cst:stä. En oikein tiedä pitäisikö seuraavalla kerralla pyytää hieman hellävaraisempaa hoitoa, olin melkoisen kipeä pari päivää ja kyllä se iskee helposti vieläkin, jos vähääkään tekee liikaa jotakin. Nyt kun ei noihin niskakipuihin auta sitten mikään särkylääke. Raivostuttavaa. Se on jotakin aivan omituista viiltävää kipua, jostain tosi syvältä, ihan kun joku puukkoa kääntäisi, sitten se antaa ilkeitä salamaniskuja ties minne ja vetää tietysti pään ihan jumiin.

Tosin enemmän raivostuttavaa on tämä tekemättömyys. Nyt yritin sitten tehdä hommia pienin askelin. Seurauksella vieläkin suurempi harmitus. Tänään pesin makuuhuoneen ikkunaa, 12 pientä ruutuu sain pyyhittyä, kunnes oli pakko lopettaa. Pojan kanssa tässä laskettiin, että eihän mulla ole jäljellä kun 160 ruutua ja siihen en laskenut edes ulkopuolia! Päivätahdilla se olisi parissa viikossa tehty, mutta eihän tuollaista voi tehdä huonoina päivinä, saati sitten peräkkäisinä eli tällä tahdilla kyllä me puhtaat ikkunat jouluksi saadaan. Kukkamaita pystyin perkaamaan kymmenen minuuttia, piha on niin villiintynyt, että sitä ei kohta tunnista ja tietokoneella voin työskennellä peräti vartin. Kyllä meinaa itku tulla.

No pitäisi laskea vaan kymmeneen ja yrittää saada unta, joka tietysti viime hoidon jälkeen on tipotiessään, ei auta triptylit tai tramalit, kun on päivän tekemättä juuri mitään niin sitä unta ei kai sitten tarvitse enempää kuin sen kuusi tuntia. Joten käytettävissä on 18 ihanaa tekemättömyyttä.

Sory tuli taasen purkaannuttua ja se näkyykin sitten niskoissa, ei pitäisi kirjoittaa olleskaan niiden mielestä.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 01 Syys 2009, 00:26

Pandora kirjoitti:En minä mitään botuliinia kaipaa, nykiminen on kuitenkin niin vähäistä ja se lähti jo ja tulee yleensä vain kun silmät on liian rasittuneet. Jalat on paremmassa kunnossa viime hoidon jälkeen! Tosin on ne vielä kiukutellut välillä, mutta siitä ei tarvitse enää kantaa huolta.

Tosi hieno juttu, jos jalat tuli muutamalla kerralla selkeesti paremmiksi! Oot suht onnellisessa asemassa. Monet tarttee kymmeniä kertoja, ennen kuin huomaa mitään pysyvää muutosta. Ja silti oireet tulee välillä takaisin. Minulla tulee edelleenkin toisinaan ihan alussa olleita oireita takas. Hermot muistaa todella kauan asioita...

Pandora kirjoitti:Niska tosin otti enemmän nokkiinsa cst:stä. En oikein tiedä pitäisikö seuraavalla kerralla pyytää hieman hellävaraisempaa hoitoa, olin melkoisen kipeä pari päivää ja kyllä se iskee helposti vieläkin, jos vähääkään tekee liikaa jotakin. Nyt kun ei noihin niskakipuihin auta sitten mikään särkylääke. Raivostuttavaa. Se on jotakin aivan omituista viiltävää kipua, jostain tosi syvältä, ihan kun joku puukkoa kääntäisi, sitten se antaa ilkeitä salamaniskuja ties minne ja vetää tietysti pään ihan jumiin.

Kannattaa toki kertoa jälkifiilikset! Todennäköisesti saat entistäkin hellempää käsittelyä. Kuulostaa muuten tutulta reitiltä toi kipusetti, mitä kerroit... Eli se lykkää niihin lamaantuneihin hermoihin ensin hermokipua, eli kipu muuttuu tuon tyyppiseksi. Mullakin tuli alussa viiltelyt ja pistelyt. Lihaskivut, joihin auttoi särkylääke, häippäs samalla kun pintalihasten ja syvien lihasten toiminta alkoi hiljalleen palautua. Mut tosiaan hermokipu tuli aluksi "tilalle", kun hermo alkoi palautua siitä täydellisestä lamaannuksest, jossa se ei tunne kipuakaan. Sitten lisättiin Triptylit ja Klotriptylit, niin läks helpottaan hermokivutkin.

Mullahan olo meni monta kk:tta "huonompaan", kun keho "ulosti patoutuneita traumoja". Mut sit tapahtui käänne ja vointi läks paraneen. Sitä ei edes tajua, ennen kuin pääsee jotenkin siitä shokkitilasta pois... Mitä jos pistät meiliä fyssarille ja ilmoitat kivuista. Lekuri varmaan tuplannee sullekin lääkkeet. Ja jos saisit iltaan vielä Klotriptylin. Sillä meinaa nukkuu, vaikkei haluiskaan. ;)

Pandora kirjoitti:Tosin enemmän raivostuttavaa on tämä tekemättömyys. Nyt yritin sitten tehdä hommia pienin askelin. Seurauksella vieläkin suurempi harmitus. Tänään pesin makuuhuoneen ikkunaa, 12 pientä ruutuu sain pyyhittyä, kunnes oli pakko lopettaa. Pojan kanssa tässä laskettiin, että eihän mulla ole jäljellä kun 160 ruutua ja siihen en laskenut edes ulkopuolia! Päivätahdilla se olisi parissa viikossa tehty, mutta eihän tuollaista voi tehdä huonoina päivinä, saati sitten peräkkäisinä eli tällä tahdilla kyllä me puhtaat ikkunat jouluksi saadaan. Kukkamaita pystyin perkaamaan kymmenen minuuttia, piha on niin villiintynyt, että sitä ei kohta tunnista ja tietokoneella voin työskennellä peräti vartin. Kyllä meinaa itku tulla.

Onneksi olkoon! Mainitsit aiemmin, etten ole kyennyt edes itkemään. Ehkä sekin on ollut joku suojareaktio. Ei voi tietää... No, hyvä jos nyt itkettää. Oisihan vähän hassua, että jos ihminen pystyisi vetämään noin rankkaa helvettiä läpi ilman kyyneleen tiraustakaan. Monesti itkeminen sit kuitenkin helpottaa oloa. Joskaan ei niskoissa, vaikka mieli ehkä paraneekin. Erikoinen käsitys on tekemättömyydestä! 12 pientä ruutua on hurja määrä kaulaytimensä vammauttaneelle. Ja ikkunanpesu ylipäänsä, vaikka sen tekis kuinka pienissä palasissa. En tahdo tietää enempää. Enkä etenkään sano enää, että malttia. Jokainen tuntee itse kehonsa parhaiten.

Pandora kirjoitti:No pitäisi laskea vaan kymmeneen ja yrittää saada unta, joka tietysti viime hoidon jälkeen on tipotiessään, ei auta triptylit tai tramalit, kun on päivän tekemättä juuri mitään niin sitä unta ei kai sitten tarvitse enempää kuin sen kuusi tuntia. Joten käytettävissä on 18 ihanaa tekemättömyyttä. Sory tuli taasen purkaannuttua ja se näkyykin sitten niskoissa, ei pitäisi kirjoittaa olleskaan niiden mielestä.

Juu, ne perkeleet yrittää estää kaikki avautumiskeinotkin vielä... Paska kroppa, sairaana siis. Koitahan kähmyillä kuitenkin! Ja ennen kaikkea, muista, että vain aika, treenit ja hoidot parantaa ja siinäkin voi mennä pirun kauan. Aika ja tylsistyminen ovat valitettavasti parhaat ystävämme tässä tilassa. :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Syys 2009, 05:30

Jospa ne kivut ois sitä, että suojaukset alkavat purkautua ja se varsinainen vamma tulee esille.

Kannattaa kysyä myös noista nukkumisongelmista, että kuuluvatko tässä vaiheessa asiaan, vai onko kysymys jostakin muusta. Esim. liian voimakas hoito tai ylirasitus tässä vaiheessa. Minulla noita on paljon. Riippuu aina kalvon kireystilanteesta. Mitä kireämpi, sitä vaikeampi nukkua.

Paljolta kuulosti tuo sun ruutu-urakka täälä osoitteessa. Reipas olet, jos ne pystyt tekemään.

Juu purkaamista tänne palstalle kyllä kestää tulla. Mun osoitteesta sitä kanssa löytyy.

Se botuliiniehdotus oli sarkastista herjaa. En sitä tosissaan sinulle suositellut.

Aamua sitten kun heräät sinulle ja muillekin ü.

Jospa tässä tabu alkaisi kohta vaikuttaa ja pääsis nukkumaan.

t. toinen reipastelija
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pandora » 01 Syys 2009, 15:30

Juu taisi olla tuo niska samaa mieltä teidän kanssa, kun pukkasi päälle melkoisen kiristyksen ja nukkumaan mennessä jalat alkoi oireilemaan melko pahasti, jonkinasteisesta suonenvetoa varpaista lonkkiin ja outoa sätkimistä. Tuli sitten valvottua neljään, uni kun ei tullut...

Tänään sitten sainkin melkoista shittiä niskaani. Vakuutusyhtiö ei sitten korvaa niin hoitoja kuin aiempaa fysiatrilla käyntiäkään. Syynä on se, että magneettikuvista ei löytynyt mitään tuoretta tapaturmaperäistä vaan koska minulla magneettitutkimuksissa on todettu tapaturmasta riippumattomia vaivoja ja niskojen kipuilun taustalla on vahingosta riippumattomat syyt.

Perusteena tälle on vakuutusehtojen kohta 9, jonka mukaan vammaan tai sen paranemisen pitkittymiseen on oleennaisesti myötävaikuttanut tapaturmasta riippumaton vaiva tai vika.

No okei, myönnetään, että röntgenkuvissa ilmeni, että minulla on korostunut lordoosi kallonpohjasta C4 tasolle ja C4 nikama on vähäisessä antepositiossa C5 nikamaan nähden. Samoin magneettikuvissa näkyi, että yläniska on ekstensioasentoinen C0-C2 tasolta ja C2-6 tasolle välilevyissä on alkavaa kuivumista, tosin ei oirekuvaan liittyvää.

Oleellistahan ei ole, että minä en ole ollut tietoinen näistä vammoista, en ole hakenut hoitoon niskoistani aiemmin. Viimeiset niskaoireet mitä minulla oli oli vuodelta 2002, mutta aika harvassa taitaa olla ne täysin terveet toimistotyöntekijät, jotka tekevät päätteellä työnsä. Olin kuvitellut olevani täysin terve siihen asti, kun tuo tapaturma iski.

Nyt sitten pitäisi miettiä miten korvata remonttibudjetista hoitojen aiheuttama 300 euron lovi ja mistä repii 200 euroa kuussa hoitoihin, kun ilmeisesti kunnalliseltakaan puolelta fysikaalista hoitoa ei ole mahdollisuus saada. Siinähän on selvittämistä.

Vinkkejä, mistä ryhtyy vyyhtiä purkamaan. Jätin jo vakuutus-ja rahoitusneuvontaan yhteydenottopyynnön ja seuraavaksi yritän varata aikaa omalääkärille. Jos sieltä saisi vaikka lämmintä kättä vaihteeksi.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Perskuta

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 01 Syys 2009, 16:25

No voihan perkele... Vai että niin ne päättivät. Valitus sisään. Hylkäyspäätösessä pitäisi olla ohje, mutta eka valitus menee muistaakseni vy:öön ja useinkaan ei tuota tulosta. :( Mikä vy sull on Pandora?

Kumma juttu, että mulla on diagnosoitu niskavaivoja vuosille 2003-2006 paperikaupalla, mutta silti vakuutus korvasi vuoden ajan kaikki tapaturman hoito/tutkimuskulut niskaan liittyen. Ei mullakaan ollut kuin snadi löydös MRI:ssä ja sitäkään Penttinen ei voinut suoraan liittää tapaturmaan, vaikka siitä se tulikin. Erikoista. Niin joo, toisaalta mulla ei näkynyt mitään rakenteellisia muutoksia missään kuvissa vaikka vaivoi on ollut...

Taitaa olla ainoa mahdollisuus julkisella puolella olla tämä toinen CST-osaajamme, joka sinua pystyy tällä seudulla auttamaan. Hänelle siis. Voimia taisteluun, taas kerran.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Pandora » 01 Syys 2009, 17:06

Kun vain tietäisi millä perustelisi kaiken tulleen tästä tapaturmasta eikä johtuvan jostakin niskavammoista, joista en edes tiennyt olevan. Niitä kun ei ole koskaan tutkittu. Onhan mulla niskavaivoja aina välillä ollut, mutta niitähän nyt on kaikilla, en ole edes lääkäriin mennyt kun ne ei ole ollut niin kipeitä.

Tapiolahan minulla vakuutusyhtiönä. Tiesikö sun vakuutusyhtiö sun niskavaivoista tahdonvoimaa? Ei fysiatri mun löydöksiäni mitenkään liittänyt vaivoihin.

Terveyskeskusten työfyssarit ei kuulemma saa antaa hoitoja työnsä puolesta. Pitänee selvittää, mutta enpä tiedä enää mitä tehdä. Kai sitä paras on selvittää koko työkyky, raivostuttaa niin, että mitä tässä yrittämään olla töissä, kun työtä ei voi tehdä kuin keskimäärin tunnin päivässä. Saman rahan kun saisi sairaanakin, jos ei jopa enemmänkin.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 01 Syys 2009, 17:51

Hello P,

No, taatusti tiesi, kun ne on evänny kaikki niskavammojen korvaukset pois sairaskuluvakuutuksesta. ;) No, ehkä ne meni siks vakuutukseen, että myös murtui se käsi ja niitä tutkittiin samalla sit... Sen verran kettu tajusin olla, että vaadin kaikkiin lausuntoihin myös maininnan kädestä. En tiedä. En uskalla ees aatella, et jos tulee joku lappu joskus kahden vuoden päästä, että "ollaanki eri mieltä"...

Oot kyllä oikeessa, että lienee fiksua arvioittaa työkykyisyys kokonaisuudessaan, koska turhaa sitä pakertaa duunia tunnin päivässä, jos senkin ajan vois käyttää itsensä paranteluun ja saada tosiaan toimeentulon muualta.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Pandora » 02 Syys 2009, 13:00

Jaha, seuraavaksi varmaan on sitten mietittävä, millä minä perustelen olotilaani ja missä ihmeessä arvioin työkykyni.

No viikonpäästä käyn optikolla arvioimassa onko näkökykyni heikentynyt onnettomuuden jälkeen ja samalla reissulla käyn terveyskeskuksessa kysäisemässä olisiko heiltä apua tilanteeseen ja samalla keskustelen tuosta työkyvyn kartoittamisesta ja sairaslomasta.

Olen niin perin kyllästynyt koko juttuun, jo nyt. Osa minusta sanoo, että anna olla ja säilytä mielenrauhasi ja unohda vakuutusyhtiö ja maksa omasta pussista. Mutta sitten osa minusta on sitä mieltä, että pakkohan ratkaisu on löytyä, se etsitään sitten keinolla millä hyvänsä.

Samaan aikaan niskaa pakottaa ja päätä särkee. Viime käsittely ei tehnyt niille oikeastaan lainkaan hyvää ja kai sitä on itse tullut tehtyä liikaa vaikka tuntuukin, että en tee mitään. Tietokoneella en voi työskennellä, tämäkin viesti on liikaa niille. Kiva. Lääkkeet ei edes auta.

No tänään selviää onko tämä päivä kiljuuko poikani riemusta vai onko hän tosi pettynyt. Kissa menee leikkaukseen, mutta vain, jos sillä ei ole vauvoja masussa. Itse olen skeptinen, eihän sillä ole ollut kiimaakaan, mutta onhan se pihalla pyörinyt, leikkaukseen meneminen vain venyi, niinkuin kaikki täällä tuppaa nykyään jäämään tekemättä.

Ikkunasta on tosi hieno katella ulos, kai nyt, kun osa ruuduista on jäänyt pesemättä ja ero on tosi selvä. Sekin harmittaa. Aivan kuten sekin, että viikonloppuna on jälkileiri, mitenköhän sekin sujuu... Ai niin, mullahan ei olekaan retkahduksesta enää oireita vaan niskani on vaan jumissa, joten voin ihan huoletta rasittaa niskaa, koska sille liikunta tekee vain hyvää.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Pandora » 07 Syys 2009, 14:39

Hiljaiseksi vetää, ei voi muuta sanoa. Toivoisi, että joku herättäisi minut ja sanoisi, että näet pahaa unta. Niin vain ei taida käydä tällä kertaa.

Juteltiin tuossa fysiatrin kanssa ja hän oli sitä mieltä, että poissaolokohtaukseni oli sen verran vakavaa luokkaa, että aivojen magneettikuvaus ja neurologi on nyt tarpeen. On olemassa mahdollisuus, että minulla on paikallinen aivovaurio, joka aiheuttaa nuo kohtaukset.

Tällä hetkellä en tiedä surenko enemmän sitä, että on olemassa vaara menettää ajokortti vuodeksi vai sitä, että minä ilmeisesti tosiaan olen vakavasti sairas. Ihmismieli on kummallinen.

Mutta onhan aina olemassa tuo Pandoran lippaan toivo, kai siihen tälläkin kertaa osaa turvautua ja uskoa, että sitä minullekin on vielä olemassa. Keskiviikkona menen vielä yhden kerran hoitoon, fysiatri seuraa hoitoa ja jos merkkejä kohtauksesta tule niin hoitoja uskalletaan jatkaa, jos tulee niin sitten ne on lopetettava toistaiseksi.

No yksi "hyvä" asiakin ilmeni, kuntoni kesti jälkileirin rasituksen, tosin huonompi puoli oli, että jaksan kyllä hitaakseen kävellä koko päivän, mutta päänsärky ja huono olo tuli puolen tunnin television katselusta. Fyssari totesi, että tällä hetkellä näön tarkentaminen ei vain tee minulle hyvää, eli opettelen sanomaan hyvästit televisiolle ja tietokoneelle.

Sitä vain ei uskoisi, että tämä kaikki tapahtuu itselleen. Ehkä tällä hetkellä tuo ajokiellosta puhuminen konkretisoi tilanteeni vakavuuden, jota muuten en ymmärrä. Tosin asu nyt haja-asutusseudulla, josta kulkee sivistykseen busseja arkisin tunnin välein aamu seitsemän ja ilta kuuden välillä. Kauppakin on neljän kilometrin päässä, mutta ehkä tästäkin selvitään.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Kurjuus

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 07 Syys 2009, 15:36

Pandora kirjoitti:Hiljaiseksi vetää, ei voi muuta sanoa. Toivoisi, että joku herättäisi minut ja sanoisi, että näet pahaa unta. Niin vain ei taida käydä tällä kertaa. Juteltiin tuossa fysiatrin kanssa ja hän oli sitä mieltä, että poissaolokohtaukseni oli sen verran vakavaa luokkaa, että aivojen magneettikuvaus ja neurologi on nyt tarpeen. On olemassa mahdollisuus, että minulla on paikallinen aivovaurio, joka aiheuttaa nuo kohtaukset.

Toivotaan, että saat tuon järjestymään mahdollisimman pian! Toivottavasti ymmärtävät tilanteen vakavuuden terkkarissa ja saat akuuttina neuron tutkimukset. Mitä nopeammin diagnoosi, sen parempi. Ja sitä paitsi jos siellä päässä on jotain, niin se muuttaa merkittävästi korvausasioita eduksesi. Tietenkin toivomme, ettei sieltä löydy mitään! Mieluummin "pelkkä" niskavamma ja hoidot omat pussista, kuin aivovamma. Tosin molemmista on onneksi mahdollisuus kuntoutua.

Pandora kirjoitti:Tällä hetkellä en tiedä surenko enemmän sitä, että on olemassa vaara menettää ajokortti vuodeksi vai sitä, että minä ilmeisesti tosiaan olen vakavasti sairas. Ihmismieli on kummallinen. Mutta onhan aina olemassa tuo Pandoran lippaan toivo, kai siihen tälläkin kertaa osaa turvautua ja uskoa, että sitä minullekin on vielä olemassa. Keskiviikkona menen vielä yhden kerran hoitoon, fysiatri seuraa hoitoa ja jos merkkejä kohtauksesta tule niin hoitoja uskalletaan jatkaa, jos tulee niin sitten ne on lopetettava toistaiseksi.

Kuulostaa hyvältä (ja ainutlaatuiselta) järjestely, että fysiatri seuraa hoitoa. Olet taatusti osaavissa käsissä. Toivotaan, ettei kohtausta enää tule ja hoitoja voidaan jatkaa. Tuohon Pandoran lippaan toivoon me nojataan sinun suhteesi. Olet selvinnyt tähän asti, joten selviät myös jatkossa. Uskon tähän vakaasti. Tärkeintä on saada pää tutkittua ja hoidot ja lääkkeet sen mukaisiksi. Onneksi taustallasi on nyt huipputiimi, joka taatusti auttaa selviytymään tutkimus/hoitokiemuroissa ja tuo oman fysiatrisen näkemyksensä kuntoutusasioihin.

Pandora kirjoitti:No yksi "hyvä" asiakin ilmeni, kuntoni kesti jälkileirin rasituksen, tosin huonompi puoli oli, että jaksan kyllä hitaakseen kävellä koko päivän, mutta päänsärky ja huono olo tuli puolen tunnin television katselusta. Fyssari totesi, että tällä hetkellä näön tarkentaminen ei vain tee minulle hyvää, eli opettelen sanomaan hyvästit televisiolle ja tietokoneelle.

Varmasti kirpaisee... :( Mutta terveys todellakin menee kaiken edelle, niinkuin kirjoittelitkin.

Pandora kirjoitti:Sitä vain ei uskoisi, että tämä kaikki tapahtuu itselleen. Ehkä tällä hetkellä tuo ajokiellosta puhuminen konkretisoi tilanteeni vakavuuden, jota muuten en ymmärrä. Tosin asu nyt haja-asutusseudulla, josta kulkee sivistykseen busseja arkisin tunnin välein aamu seitsemän ja ilta kuuden välillä. Kauppakin on neljän kilometrin päässä, mutta ehkä tästäkin selvitään.

Ajokielto ainakin takaa sen, ettei liikenteessä satu lisää. Sitä huomaa itsekin, kuinka tarkkaavaisuus ja reaktiokyky on aivan toista luokkaa nyt ku ennen onnettomuutta, eikä kannata ottaa turhia riskejä. Kyllä sinä selviät. Asiat vaan täytyy järjestellä täydellisen uudelleen. Minimoida kaikki turha aktiviteetti ja nakittaa härskisti raskaat kotihommat eteenpäin. Hermot tarvitsevat lepoa parantuakseen mut nyt paranevat yllättävän hyvin vaikeistakin kolhuista.

Kaikki positiivinen energia, sympatia ja toivo myös täältä suunnalta Pandoran lippaaseen hyödynnettäväksi! Toki kiva kuulla kuulumisia, mutta älä ota stressiä edes tästä foorumista. Terveys ensin! :) :) :)
tahdonvoimaa

Ps

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 07 Syys 2009, 15:56

Et muuten arvaa, kuinka paljon tekis mieli lyödä linkki tähän ketjuun sille sinua ekana hoitaneelle ja "paniikkikohtauksen" diagnosoineelle fysiatrille!! Mukaan saate: opettele erottamaan mahdollinen aivovammaoireisto ja paniikki...

Ai että mua sapettaa sun puolesta, että jouduit tonkin paskan läpikäymään. Tässä sen taas näkee, et fysiatrikin voi olla niin pihalla... :( :( :( No, nyt oot hyvis käsissä! Eli katse tulevaan.
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 07 Syys 2009, 17:27, muokattu yhteensä 1 kerran
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 07 Syys 2009, 17:11

On toi Pandora hyvä, että nyt kohtaus ei enää ole paniikkikohtaus. Ja on ammattilaiset sun takana tuossa hommassa.

Hyvä, jos pääset lisätutkimuksiin ja selvityksiin. Tampereella on ilmeisesti aika tarkka aivojen magneettikuvauslaite/-menetelmä. Jostakin syystä Käpylässä olleita potilaita ainakiin kuvautetaan siellä.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 07 Syys 2009, 17:29

Taysissa on todella tarkka. Hatanpäällä ikivanha, eli sinne et suostu meneen. Mut varmaan Taysiin kuulutkin asuinkuntasi vuoksi.
tahdonvoimaa

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely