Fedjan tarinaa

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 13 Marras 2009, 21:38

tahdonvoimaa kirjoitti:Se oli joku yhdistetty seminaari ja pikkujoulut. Sen muistan, että kaikki muut oli hirveessä humalassa paitsi minä. Sanoin vaan kaikille, etten juo enää ikinä viinaa korkkareissa. :) :)

Nå mutta eikös tuo ole huono päätös? Jos jokaisen snapsin kohdalla täytyy ottaa korkkarit pois, niin sehän menee harvinaisen hankalaksi... :roll: :wink: :roll:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Marras 2009, 22:16

DirtyDeeds kirjoitti:
tahdonvoimaa kirjoitti:Se oli joku yhdistetty seminaari ja pikkujoulut. Sen muistan, että kaikki muut oli hirveessä humalassa paitsi minä. Sanoin vaan kaikille, etten juo enää ikinä viinaa korkkareissa. :) :)

Nå mutta eikös tuo ole huono päätös? Jos jokaisen snapsin kohdalla täytyy ottaa korkkarit pois, niin sehän menee harvinaisen hankalaksi... :roll: :wink: :roll:

Näin mäkin sen hereillä näkisin! Korkkarit naulaan ja menoks. Ei vais, se voi olla, ettei viitti ottaa enää mitään turhia riskejä ton viinan kanssa. Ja ku kaksi vuotta on ollut täs pirun karusellissä, ni ihan heti hotsita juoputtelu tai laivailu... :/
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 13 Marras 2009, 22:36

Jaa. Vai sellaiset bileet ü. Korkkarit olit minuun jalkoihin heittänyt ü. Eikö siellä ollut alkoholitonta osastoa ollenkaan meille absoluteisteille. Kun eihän sitä jaksa kattoa toisten örvellystä selväpäisenä.

Minä olen ihan tässä livenä ajatellut Tampereella retkujen kekkereitä joskus tulevaisuudessa Penttiset kutsuttuina tietenkin.

Kyllä se Halosen kunniamaininta on vamaankin jo matkalla tulossa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja CH » 13 Marras 2009, 23:25

Mielenkiintoisen oloisia liikkeitä, todella! Piti oikein googlata tuo kinesiologia. Siitäkin tuli eri versioita: soveltavaa ja "tavallista". Pitäisi myös kokeilla sitä TV:n uusinta silmänkääntötemppuilua (blogissa), kuulosti aika mielenkiintoiselta :)
CH

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Marras 2009, 23:29

fedja kirjoitti:Jaa. Vai sellaiset bileet ü. Korkkarit olit minuun jalkoihin heittänyt ü. Eikö siellä ollut alkoholitonta osastoa ollenkaan meille absoluteisteille. Kun eihän sitä jaksa kattoa toisten örvellystä selväpäisenä.

Minä olen ihan tässä livenä ajatellut Tampereella retkujen kekkereitä joskus tulevaisuudessa Penttiset kutsuttuina tietenkin. Kyllä se Halosen kunniamaininta on vamaankin jo matkalla tulossa.

Jep, ja tosiaan oli ainakin 12 senttiä! Että semmoista... ;) ei ollut mitään erityiosastoja, mutta porukkaa oli sitäkin enemmän...! Sit ku oon oikeesti paremmassa kunnossa, aion taatusti järjestää kekkerit. Toivottavasti se ois ens kesällä meitsin möksällä, missä hilluin nyt kevään. Siihen tähdätään!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Marras 2009, 23:37

CH kirjoitti:Mielenkiintoisen oloisia liikkeitä, todella! Piti oikein googlata tuo kinesiologia. Siitäkin tuli eri versioita: soveltavaa ja "tavallista". Pitäisi myös kokeilla sitä TV:n uusinta silmänkääntötemppuilua (blogissa), kuulosti aika mielenkiintoiselta :)

Hahaa, täytyykin tsiigaa noita!

Ja jep, löin linkin liikkeeseen myös omaan kuntoutusketjuuni. Sitten kun oon ollut kunnossa puol vuotta, lähden ulkomaille ja kuvaan kunnollisessa valossa noi kaikki saamani liikkeet ja teen niihin suulliset ohjeet ja vedän ne Tubeen ohjeiden kanssa. Näin olen päättänyt. Mut siihen menee varmaan vielä hetki. ;) ;)
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 14 Marras 2009, 18:47

Hiukan helpompi olo tänään. Ehkä tuolla eilisellä kinesiologisella hoidolla on jokin vaikutus. Katsotaan jatkossa. Olen yrittänyt ainakin syöttää tuonne sisätietokoneeseen ajatusta ristikävelyn tahdissa, että luotan paranemiseen. Ja voin toipua ihan luonnollisesti omin avuinkin ilman, että jatkuvasti johonkin vitskuun tai vastaavaan turvaudun.

Elefanttiliike: Kädestä tehdään kärsä ja päätä nojataan olkaan (Ei onnistu täällä ü). Asento rento ja polvista notko. Kädellä tehdään kahdeksikkoa siten, että koko kroppa siihen osallistuu. Aika hankala liike kalvovammaiselle.

Maanapit. Kämmen vatsan päälle ja toisen käden etusormi ja nimetön leukaan. Siinä sitten hengitetään rauhallisesti. Nämä pisteet ovat kirjan mukaan aktiivisimmillaan silloin, kun lapsi oppii kohottamaan päätään makuuasennossa tai kääntymään selälleen. Liikkeen pitäis aktivoida aivoja työskentelyyn keskialueella (tarkoittaa mitä lie), sisäistä keskittymistä ja vakaan asennon ylläpitämistä lähelle katsottaessa.

Ajatusmyssyliike tuli kanssa.

Tällaisessa kirjassa on noista liikkeistä:
Carla Hannaford (suom. 2001): Viisaat liikkeet. Kehitysvammaliitto.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 27 Marras 2009, 19:13

Jottei elämä olisi liian helppoa...

Suolisto päätti sitten mennä aika totaalijumiin. Ensin kinesiologisen hoidon seurauksena puski tavaraa ulos pari päivää, mutta loput päivät tavaraa meni sisään 4-6krt ja ulos tuli kahtena päivänä tiraus. Parina yönä heräsin lievään hälytystilaan (autonomisen hermoston). Tiesin, että nyt on vähän parempi saada jotain ulos, että hermosto ei innostu. Toisena yönä hieromalla ja toisena yönä peräsuolihuuhtelulla sain tavaraa pihalle.

No, toissayönä herätys oli sitten neljältä. Tila ei ollut mikään lievä. Olo oli melko karmea. Mietin, että nyt pitää varmaan lähteä lääkäriin. No, pelot tuli voitettua ja skriivattua muutamia APUA sanoja paperille. Tein rentoutusharjoituksia ja hierontaa vatsalle. Sain annoksen pihalle. Ajattelin, että nyt se helpottaa. Eipäs helpottanutkaan. Kaupungilla kävin hakemassa Glauber-suolaa ja siellä heitti tuo muaailma, kun käveli.

Tänä aamuna sitten kahdelta herätys hikeen ja siihen, että syke korkealla, ja se kalvovammaisen ahdistava tunne. Sen jälkeen ei enää nukuttu. Mietin, että räjähtääköhän tuolla suolistossa joku. Ja pitääkö lähteä lääkäriin jo yöllä. Olo siitä edelleen paheni. Ei muutakuin suolistohierontaa. Aloin saamaan tavaraa pihalle, mutta olo ei parantunut. Hoksasin, että joka kerta ennen, kun tavara lähtee liikenteeseen, nousee syke ja tulee vilu/palelu. Koska olo ei helpottunut, peruin tämän päiväisen vyöhyketerapeutin ajan ja menin sen sijaan päivystykseen. Suolistoääniä kuunneltiin ü, ja ne olivat normalit. Jee, jee. Syke oli yli sata ja sen takia sitten EKG:hen. Yritin lääkärille useamman kerran selittää, että tilanne on autonomisen hermoston reaktio kipuaistimukseen, jota en tunne, ja että tilanne on aika vakava, koska hermoston reaktio on tätä luokkaa. Ei tainnu ihan mennä perille. Puhui, että yksi mahdollisuus on ottaa vuorokauden sydänfilmiä. Jos syke vaihtelee, syy on sydämmessä. No sen verran sain puhuttua, että paksusuolen tähystys tehdään tulevaisuudessa. Ystävällisiähän nuo olivat ja tappeluitta selvisin, joten kait sekin on plussaa, kun minä olen kyseessä ü. Olotila on edelleen huono ja outo. Pahimmat hermostokilarit eivät enää ole päällä, mutta suolisto kummallisen tuntoinen. Pitää pitää peukkuja, että ensiyönä ei valvottaisi ja vatsahieronta jäisi päivätoimeksi.

Tuollainen reaktio muistuttaa selkäydinvamman saaneen kipureaktiota, mutta ihan yhtä voimakkaana, koska verenpaine oli ok. Autonomisesa dysrefleksissä se voi nousta voimakkaasti. Koitappa selostaa lääkärille siinä sitten, että kipua ei tunnu, vaan autonomisen hermoston reaktio kertoo kivusta.

Homeopatian jätin pois. Ei näköjään auta enää ainakaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 28 Marras 2009, 03:00

Huhhutihuijakkaa. Ei näköjään ole yhtään helpompaa. Mikähän tuolla suolistossa on oikein pielessä. Olin justsa alkanut toipumaan tuosta tulehdushommasta. Onneksi se ei ole päällä nyt yhtäaikaa.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Marras 2009, 17:47

Huhhuh edelleen, mutta hiukan helpompaa. Glaubersuolaa otin eilen. Sillä tyhjennetään suoli ennen paksusuolen tähystystä. Vaikutus pitäisi olla tehokas. Sen sisältämän Natriumsulfaatin pitäisi imeä suoleen vettä ja vauhdilla työntää kaikki massa suolesta pois ---> ei juuri mitään vaikutusta. Neste vain jäi suoleen seilaaman tuonne oikealle puolelle. Eli paksusuolessa täytyy olla jotakin ahtauttavaa. Pitää katsoa tämä päivä ja yrittää kaikkea mahdollista. Nyt syön ruokaöljyä 2rkl parin tunnin välein. Magnesiumia olen ottanut reilusti. Ruoka mahdollisimman paljon liemi/sosepohjaista. Eilen alkoi pystyssä olo heikottaan melkoisesti. Myös lihaksistossa tuntuu tää homma.

Joo, no toistaiseksi vielä kotona olen voinut olla ja ei mitään ihan kuoleman vakavaa. Peukut pystyyn, että omat toimeni auttavat, ettei tarvitsi huomenna lääkäriin lähteä.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 29 Marras 2009, 22:39

fedja kirjoitti:Huhhuh edelleen, mutta hiukan helpompaa. Glaubersuolaa otin eilen. Sillä tyhjennetään suoli ennen paksusuolen tähystystä. Vaikutus pitäisi olla tehokas. Sen sisältämän Natriumsulfaatin pitäisi imeä suoleen vettä ja vauhdilla työntää kaikki massa suolesta pois ---> ei juuri mitään vaikutusta. Neste vain jäi suoleen seilaaman tuonne oikealle puolelle. Eli paksusuolessa täytyy olla jotakin ahtauttavaa. Pitää katsoa tämä päivä ja yrittää kaikkea mahdollista. Nyt syön ruokaöljyä 2rkl parin tunnin välein. Magnesiumia olen ottanut reilusti. Ruoka mahdollisimman paljon liemi/sosepohjaista. Eilen alkoi pystyssä olo heikottaan melkoisesti. Myös lihaksistossa tuntuu tää homma.

Joo, no toistaiseksi vielä kotona olen voinut olla ja ei mitään ihan kuoleman vakavaa. Peukut pystyyn, että omat toimeni auttavat, ettei tarvitsi huomenna lääkäriin lähteä.

No voi morjens... :( Mistähän se nyt noin täysin kilahti. Mitä muuten sairaalassa sit tehtäisiin, et helpottais? Joku huuhtelu vaiko järeämmät kemialliset aseet? Voimia täältä! Pahoittelut vähäisestä reagoinnista. Nettipimento on sad but true... Ü
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja CH » 29 Marras 2009, 23:59

Rankalta kuulostaa :( Toivotaan, että kohta helpottaa! Voimia!
CH

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Joulu 2009, 18:31

Kiitti teille!

Pahin tilanne ohi ja ei tarvinnut mennä lekurille. Jes!

Eilen illalla kävin kinesiologille ja se oli kyllä aika merkittävä käynti. Raportoin myöhemmin lisää, kun voimat palautuu. Tuntuu kuin olisi noussut jostakin haudasta ja on ihan uupunut.

Terveyskeskuslekuri soitti tänään, että konsultoitu gastroentrologi oli sanonut, ettei tähystystä kannata tehdä, koska kyseessä pitkäaikainen ummetus ja 2005 tulos on ollut normaalia. Tällaisessa neljässä vuodessa erikoislääkärin mielestä ei kuulemma voi tulla mitään muutoksi minun tapauksessa. Ilmiömäistä diagnosointia. :wink: Hieman kuulosti oudolta. Terveyskeskuslekuri sanoi, että hän minun sijassani menisi kuitenkin tarkistamaan tilanteen yksityisesti gastroenterologilla. Niin teenkin kyllä, jos vaivat jatkuvat, mutta ei minusta julkinen puoli voi näin toimia.

Joo. No toivotaan parasta ja ei pelätä MITÄÄN!
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 01 Joulu 2009, 18:50

Niinbä. Kyllä luulisi neljässä vuodessa voivan paljonkin tapahtua, varsinkin kun lähtötilanne ei ole sama kuin ihmisellä, jolla vastustuskyky on normaali ja elimistökin toimii normaalisti.

Hyvä, että helpotti! Lepäämisiin...
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Eläkepäätös

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Tammi 2010, 17:28

Täällä vointi on parempi kuin tuossa ennen joulua.

Tällä viikolla tuli päätös työeläkkeestä. Sitä haettiin ensi vuoden toukokuuhun asti, mutta sain nyt toistaiseksi voimassa olevan päätöksen. Tuollainen päätös oli yllätys. Nyt sitä ollaan virallisesti eläkkeellä. Hassua. Ja hullua. Kolmenkympin yli jonkun verran ja eläkkeellä.

Eikö minun tarvitsekaan enää käydä läpi tuota vuosittaista rumbaa ja sitä, että mistä löydän lausuntoja varten lekurin täältä, jolla on ammattitaitoa tästä vammasta :roll: . Loppuiko se elämä nyt tähän, vai alkaako se vasta tästä? Vieläkö minua yritetään kuntouttaa vai loppuuko kaikkien hoitavien tahojen motivaatio tähän. Aikansa tässä varmaan menee, että saa pyöritettyä päässä tuon asian, että eikö minusta oikeasti ole mihinkään.

Tärkeintä tässä on nyt, että toimintakykyä saa sen verran paremmaksi, että pystyisi jotakin tekemään ilman pahoja jälkiseuraamuksia. Pitää ilmeisesti hiukan laskea vaatimuksia, että saavuttaa tuon "jotakin". Vaikka vapaaehtoistyötä tai jotain.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely