Fedjan tarinaa

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja fedja » 16 Syys 2009, 17:38

Väliaikatietoja:
- Iriitti edelleen päällä. Välillä on parempi ja välillä huonompi. En tahdo muistaa tiputtaa tippoja, joten kyllä tilanne jonkun verran parempi on.
- Homeopaattisia tuotteita muutettiin päivä- ja ilta-annoksen osalta. Tänään olen unohtanut ottaa ne. Tahtoo muutenkin joku annos aina unohtua.
- Näyttää tuo suolisto ja virtsispuoli toimivan yhtäaikaa huonosti ja välillä yhtäaikaa hyvin. Tuntuu myös nesteen osalta, että sitä menee sisään, muttei tule ulos.
- Muisti pätkii huolestuttavasti. Jatkuvalla syötöllä jotakin pientä. Miksikähän tämä pahenee. Tänään menin uimahalliin. Muistin tilanneeni taksikyydin 15 yli, vaikka olin tilannut sen tasalta. Jopa kuljin ulko-oven ohi tasalta, mutta menin kahville odottamaan taksin tuloa myöhempänä aikana. Siitä sitten ylimääräinen 10e taas meni. Uimahallikerran hinta 17,40e. Aika hintava harrastus alkaa jo olla.

Pään ja verisuonten MRI on loppuvuodesta.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Syys 2009, 16:08

Läheiseen kylpylään pääsee tällä viikolla 2e hintaan sisään. Ajattelin ottaa liikuntaspurtin. Käydä joka päivä vesikäveleen. Tänään meni ihan ok. Alkaa pikkuhiljaa tottua juoksuvyöhön. Se kyllä auttaa paljon asiaa, kun ei tarvitse käsien avulla pitää itseään pinnalla. En alkanut paleleen vedessä, mikä oli positiivista. Niskan jumi oli ennen uimaan lähtöä helpompi (oma mobilisointi). Nyt tuli sitten taas vetelys ja tärinä jalkoihin kävelyn jälkeen. Näyttää tulevan vesikävelyn seurauksena, jos ei ole tuo kestojumi päällä.

Fysioakustinen tuoli
- Kokeilin vesikävelyn jälkeen fysioakustista tuolia. Osa taajuuksista tuntu ok:lta, osa ei tuntunut hyvälle. Hassua oli taas, kun kuulokkeet, toisin sanoen kallon luut, lähti liikenteeseen jollakin matalilla taajuuksilla. Eli, jos saisin aparaatin liitettyä esim. sänkyyn, jossa voisin säätää tajuutta ja voimakkuutta, niin voisin ehkä saada aktivoitua tuota aivo-/selkäydinnestepumppausta :shock: . Pitää mennä vielä uusiksi tuoliin.

Mulla on 24/7 jumi ja kiristys. En saa sitä pois millään, joten sama on sitten tehdä asioita, joista jumi pahenee, mutta joista on hyötyäkin. Sama kai se on nyt yrittää antaa kunnon potkua kalvoille, kun on hyvä tilaisuus ja katsoo mitä ne meinaa tästä asiasta ensi viikolla. Jos sais elimistöä edes hiukan paremmin toimimaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Tuoli

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 17 Syys 2009, 17:30

Hyvä, ettei alkanut palella. =)

Mutta hei, toi tuoli. Hitto, mä meinasin yrjötä siinä ekan minuutin jälkeen. Vaikka sen ohjastaja oli se kouluttaja Marco Kärkkäinen, niin ei vaan löydetty mitään hyvää taajuutta meikälle. Ahdisti ni pirusti. Ehkä snadisti huimaus häippäs. Mut en tiiä sit, oisko reaktio ollut kaikkeen hoitoon sama ku tuoliin. ;) Silloinhan oli nääs huhti2008...
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 17 Syys 2009, 17:42

Olen kerran kokeillut fysioakustista tuolii ja olipa karmea kokemus. En kestänyt 10 sekunttiakaan sitä tuli huono olo. Hyvä et sopii sinulle Fedja.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Syys 2009, 19:19

No...sopii ja sopii. En rentoudu tuolissa, joten ei siitä tule sitä positiivista vaikutusta mikä pitäis tulla.

Minusta tuntuu, että tuoli alkaa yrjöttää niitä, joilla on niska irti, mutta ei ole kovaa suojajännitystä, kuten meikällä tuolla kallon sisällä. Tosin jälkikäteen tuli paha olo n.1h päästä, mutten sitten enää tiennyt, että mistä se tuli. Kokonaisrasituksesta vai tuolista.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Voi olla...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 17 Syys 2009, 20:09

Todennäköisesti juuri näin on! Veikkaan, et nyt tilanne ois ihan eri. Tärinä ja sheikkaus ei kyl ikinä tuu oleen mun juttu...
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Pandora » 17 Syys 2009, 22:14

Tuo on mielettömän ikävää olla jatkuvasti jumissa ja kiristää, samaa on täällä liikenteessä. Omalta kannalta ainakin koen paljon mukavammaksi tehdä jotain, josta on hyötyä, kun ei se olo oikeasti sen paremmaksi tai huonommaksi mene lepäämällä.

Eikös tuo ole hyvä merkki, jos suolisto on alkanut ajoittain toimimaan..
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Syys 2009, 12:22

Ei se oikein riitä, kun toimii osan päivää kerran kahdessa tai kolmessa viikossa. Nyt se ei tunnu toimivan, vaikka ei olisi syönyt mitään epäsopivaakaan. Kai se on tätä hermostollista juttua. Toiminta hiipuu koko ajan. No. Olenpahan yrittänyt taistella toimimattomuutta vastaan kaikin keinoin. Nyt taidan hiukan luovuttaa.

Tuosta tärinästä. Se ei saiskaan olla tuollainen fysioakustinen tuoli, jolla sitä kokeillaan. Sen pitäis olla sellainen, jossa voi säätää taajuutta ja voimakkuutta. Sitten siinä olis joku toinen henkilö paikalla, joka osaa säätää teknisiä ominaisuuksia ja kyseltäisiin henkilöltä paikan päällä, että tuntuuko joku taajuus miellyttävältä vai ei. Jos ei mikään tunnu, niin sitten sitä ei kokeilla ollenkaan. Nythän se on sellainen, että henkilö menee tuoliin istumaan ja siinä ollaan sitten se 20min, jos pystytään ja oksennetaan sen jälkeen tai jo välissä. Minulla silloin alkuun tuli pahoinvointi linkussa yms. Nyt tulee, jos yläniska on löysällä.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Syys 2009, 16:27

Täällä käytiin viime viikolla sitten 5krt vesijuoksussa. En ole nyt sen enempää tai vähempää jumissa kuin ennenkään. Suolisto stoppas ihan täysin. Johtuisikohan siitä, että vesijuoksun takia kova jumitus oli lähes kokopäiväistä ja pallean/vatsan seutu myös jumissa.

Aioin neuvotella itseni 5e hintaan tuohon läheiseen kylpylään. Huomasin, että 10-15 välillä sinne eläkeläinen pääsee 5 e hintaan, joten en tarvitsekaan neuvotteluja.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Nostan hattua!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 21 Syys 2009, 17:03

Vautsi, 5 kertaa on paljon. Vaikka ois kuinka vähän aikaa, se on paljon. :) Mut se ei ole hyvä jude, että vatsa teki stopin... :( Auttaaks sulla yhtään lonkankierrot vatsan/pallean poikittaiskalvon avaamisessaa? Mulla joskus toimii... Samoin tää uus koko kalvon venytys on hirveen tehokas. Eli selällään maaten käsi ylös koukkuun (tai suoraks, jos saa) ja sit pumpataan *vastakkaisella* jalalla perus lonkankiertoa. Se käy mulla suoraan palleankin poik.kalvoon.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Syys 2009, 23:31

Sain suolistoo elvytettyä jonkun verran kunnon lihassupistuspumppauksella. Jollakin olisi ollut hauskaa, jos olisi seurannut mun touhuja vierestä.

Tänään tuli yllättäen peruutusaika magneettiin. Nyt on sitten mun aivot kuvattu. Otin rauhoittavan ennen magneettiin menoa, mutta silti joidenkin taajuuksien kohdalla meinas paniikki iskeä tai ainakin sydän alkoi hakkaamaan. Siitä sitten alko pää kehittämään kaikenlaista, että apua, jos tulee esim. tulipalo tai joku muu katastrofi ja hoitajat pakenevat paikalta ja jättävät mut tänne yksin ja en pääse pois. No ei onneksi tullut ü.

Magneetin jälkeen olin sitten aivan töttöröö. Tais purkautua viimeviikon kuntoutuksen ja eilisen jälkeinen väsy samalla.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Syys 2009, 23:43

fedja kirjoitti:Tuosta tärinästä. Se ei saiskaan olla tuollainen fysioakustinen tuoli, jolla sitä kokeillaan. Sen pitäis olla sellainen, jossa voi säätää taajuutta ja voimakkuutta. Sitten siinä olis joku toinen henkilö paikalla, joka osaa säätää teknisiä ominaisuuksia ja kyseltäisiin henkilöltä paikan päällä, että tuntuuko joku taajuus miellyttävältä vai ei. Jos ei mikään tunnu, niin sitten sitä ei kokeilla ollenkaan. Nythän se on sellainen, että henkilö menee tuoliin istumaan ja siinä ollaan sitten se 20min, jos pystytään ja oksennetaan sen jälkeen tai jo välissä. Minulla silloin alkuun tuli pahoinvointi linkussa yms. Nyt tulee, jos yläniska on löysällä.

Mulla oli sel aito ja alkuperäinen ja vielä luoja/kehittäjä/psykoterapeutti M. Kärkkäinen säätämässä, mutta ei kyllä auttanut. Ihan sama, vaiks se oli kaikista pienimmällä, olo tuli vaan "tyhmäks". Mut toisaalta, niin se oli CST:ssäkin aluksi. Tuli siis huono olo ja vähän PÖH-fiilis. Juu, mut paree meikän pysyy poissa tuolista. ;) Siskolla taas on tosi positiivisia kokemuksia Marco Kärkkäisen tuolista. Siis missä noita tuoleja on ilman ohjastajaa? Muistan kuinka se Kärkkäinen kertoi, ettei hermovammaiset etenkään sais sellaiseen mennä. Vissiin sama juttu vaiks CST:ssä, jossei osaa oikeasti, se voi vaan aiheuttaa hallaa...
tahdonvoimaa

Loistista!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Syys 2009, 23:49

fedja kirjoitti:Sain suolistoo elvytettyä jonkun verran kunnon lihassupistuspumppauksella. Jollakin olisi ollut hauskaa, jos olisi seurannut mun touhuja vierestä.

Voin kyllä kuvitella hieman ja hymyilyttää! :) Mut jos toimii paremmin, niin antaa mennä vaan. Kyllä kieltämättä itteensäkin naurattaa ku tekee vaiks tota putkenvenytystä aka persreiän kohotusta. Vaikka on tehnyt sitä vuoden, niin silti se on ni koomisen näköistä... ;)

fedja kirjoitti:Tänään tuli yllättäen peruutusaika magneettiin. Nyt on sitten mun aivot kuvattu. Otin rauhoittavan ennen magneettiin menoa, mutta silti joidenkin taajuuksien kohdalla meinas paniikki iskeä tai ainakin sydän alkoi hakkaamaan. Siitä sitten alko pää kehittämään kaikenlaista, että apua, jos tulee esim. tulipalo tai joku muu katastrofi ja hoitajat pakenevat paikalta ja jättävät mut tänne yksin ja en pääse pois. No ei onneksi tullut ü.Magneetin jälkeen olin sitten aivan töttöröö. Tais purkautua viimeviikon kuntoutuksen ja eilisen jälkeinen väsy samalla.

Onneks olkoon! Saapahan sit taas yhden huolen pois sydämeltä, kun tulee tulokset. Mä en varmaan ikinä pysty meneen magneettiin. Tulis ihan sama ahdistus varmaan ku sullekin. Keho muistaa sen karmeen kokemuksen toukokuulta 2008. Olin niin huonossa kunnossa sen jlk enkä tajunnut mistään mitään moneen PÄIVÄÄN. Yöks.

Öitä! Tää tätsy hyytyy... Otin eilen väärästä purkista tupla-annoksen lääkkeitä ja nyt väsyttää edelleen, vaiks nukuin eilisestä about 01 tänään klo 14.30 asti. ;) Tuhdit tropit...
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Syys 2009, 23:49

Ortonissa mun mielestä laitettiin tuoliin, korvalliselle kuulokkeet ja tärinät päälle ja ohjausyksikkö käteen. Huone pimeäksi ja siellä sitten oltiin 20min. Voin tieten muistaa väärinkin.

Säädettiinkö sulla TV tajuutta myös? Voihan se olla, että yökkistää kaikenlainen taajuus tuossa alussa.

Tänään oli magneetissa yhden matalan taajuuden kanssa sama juttu kuin tuolin kanssa. Alkoi kallossa taas tuntua liikettä.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Syys 2009, 23:59

Joo, kyllä hän sääteli! Siis tää Marco. Taajuutta, "rytmiä" ja voimakkuutta. Häiskä sanoikin heti, että siihen vammautuneeseen kehonosaan pitäis laittaa minimit. käytännössä niska ja pää oli niin pienellä, etten ees aistinut mitään mut kroppa alitajuisesti aisti. Ai karmee, jos tota saa itse ohjeistaa... Siinähän voi käydä herkälle ihan mitä vaan...

Ennen tuolihoitoa hän teki mulle jonku psykoterapeutin kartoituksen ja kyseli kaikista vammoista lisätietoa. Sekin kesti 30 min. Sitten itse tuolissa olin vissiin 25 minsaa, ku en pystynyt pidempään. Sen jlk en enää mennyt tuoliin, ku jäi huonot vibat ja eksyin CST-hoitoon.
tahdonvoimaa

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely