Fedjan tarinaa

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja Pandora » 29 Heinä 2009, 16:35

Hyvä, että kuuri saatiin kuntoon ja ihan tiedoksi muille, jotka kiinnostuvat homeopatiasta, lääkkeet valitaan jokaiselle yksilöllisesti ihmistyypin ja oireiden mukaan.

Kerrohan miten vaikuttaa, taidanpa itsekin varata ajan tutulle homeopatille. Minä vain olen melko huono ottamaan säännöllisiä lääkkeitä.

Voimia!
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 05 Elo 2009, 10:35

Homeopaattisen hoidon 2.vk, 5.8-->

Ti
- Silmä parempi, aika sumuinen näkö
- Kortisoonitippa menee
- Ilmeisesti hiiva taas villiintyi, kun sorruin sunnuntaina leipomaan kaurakeksejä ja tuli niitä popsittua sunnuntaina ja maanantaina. Kurkussa ja suussa asti oireet.
- Kiristys kova päässä
- Energiaa kuitenkin on vielä

Ke
- Silmä tuntuu lähes terveeltä, sumua näyttää silti olevan
- Suolisto alkaa taas toipumaan. Tuo on harmillista, kun "sokeri-oireet" tulevat vasta 1-1.5vrk päästä. Syödessä olo on hyvä ja sitten tulee kova takapotku vuorokauden päästä. Nyt on kylläkin täysin selvä tuo kaava. Sokeri, maito tai gluteenipitoinen vilja-->1-2vrk syömisestä alkaa tulla flunssan kaltaiset oireet, hengitysteissä tuntuu, hengitys tuntuu vaikealta, kalvot ihan jumppelissa (jolloin treenauksella ei oikeastaan mitään merkitystä)

To-Ma
- Suolisto ei sitten alkanutkaan toipumaan. Tuossa kunnossa suolisto ei kestänyt täysjyväriisiä, jota söin useamman kerran päivässä. Meni pari päivää ennen kuin asian tajusin. Lauantaina olin täysin sängynpohjalla. Iriitti tosi pahana. Tuntui, ettei mitään vaikutusta, vaikka kortisonitippaa meni tunnin välein. Vointi tosi huono. Epätoivo isku. Lauantaina olin jättänyt kaikki hiilihydraattipitoiset ruoat pois.
- Sunnuntaina sain rauhoitettua mielen ja rentouduttua. Sen jälkeen tuntui toipuminen taas alkavan ja olo kohentua.
Viimeksi muokannut fedja päivämäärä 17 Elo 2009, 11:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pandora » 05 Elo 2009, 13:18

Mielenkiintoinen juttu tuo sokeri-hiivareagtio, että kalvot menee jumiin ruokailusta. Onko sille perusteluja muutoin kuin itsehavainnointi?

Toivottavasti näkökyky palautuisi normaaliin mahdollisimman pian.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 05 Elo 2009, 17:21

Pandora kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu tuo sokeri-hiivareagtio, että kalvot menee jumiin ruokailusta. Onko sille perusteluja muutoin kuin itsehavainnointi?

Ei ole. Ehkä herkkänäppinen CST hoitaja tai tuo kraniaalinen osteopaatti voisi sen tunnistaa. Itse tunnen sen sekä yleisolossa, että siinä kun hoidan itseäni (keyvttä CST:tä manipulointia yläniskaan). Terveessä tilanteessa kiristys vähitellen hoidon/käsittelyn aikana lievenee, mutta kun on kalvoärsytys paha, niin se ei anna periksi, kun tiettyyn pisteeseen saakka.
Yleisolossa sen tietää siitä, että tulee kurkku/rintarankapistoksia, erittäin hankala istua ja seisoa.

Pandora kirjoitti:Toivottavasti näkökyky palautuisi normaaliin mahdollisimman pian.

Toivotaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Jano74 » 06 Elo 2009, 23:01

Sinun asemassasi minä kokeilisin ehdottomasti tuota halovestia! Oireesi ovat aika samankaltaisia kuin itsellänikin oli. Mm. en pystynyt makaamaan/nukkumaan oikealla kyljellä koska en saanut henkeä! Tähänkin yliopistosairaalaortopedi vaan naurahti: Psyykkistä!!!

Oli miten oli, halovestin kanssa, ja sen jälkeen olen pystynyt nukkumaan oikeallakin kyljelläni.
Ja ne lukuisat muut parannukset.

Minulle määrättiin yliopistosairaalasta kortisonia myös, isoja määriä ja vahvoja annoksia! -> Hampaat ja kynnet murenivat, ja luultavasti luustokaan ei ainakaan siitä vahvistunut, koska minulla oli 2 luunmurtumaa kortisonihoidon aikana/jälkeen.
Niskavaivoja jo vuodesta 1997!
Jano74
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 07 Elo 2009, 19:20

Pitää laittaa harkintaan tuo Halovest Jano74. Ja kysellä sinulta lisää vielä oireistosta yms. jos Halovest-kokeiluun päädyn. Nyt en jaksa mitään uutta ja raahautua minnekään uudelle paikkakunnalle. Kokeilen nyt noita Tampereen ohjeita ensin muutaman kuukauden ajan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Homepaattinen hoito 3.vk

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Elo 2009, 11:31

Homepaattinen hoito 3.vk

- litkut menee edelleen. 20 Spabo1:stä aamulla, 7 pilleriä päivällä ja 20 tippaa 127:ää illalla

Ti-La
- Iriitti ei tuntunut hellittävän. Tippaa meni 1.5h välein. Näkö alkoi huonontua tosissaan ja silmä sumuinen. Silmää alkoi myös nykiä jatkuvalla syötöllä ja näkökentässä alkoi olla välkkymistä.
- Yleisvointi paljon parempi.
- Tietenkin menin tiistaina poimimaan vattuja. Tosi kätsää.
- Lauantaina Iriitti alkoi helpottamaan, mutta näkö huononi edelleen.

Su-Ma
- Ilmeisesti Iriitti poissa, mutta silmä selvästi rasittunut ja näkö huono
- Olin sukukokoontumisessa viikonlopun. Väsähdin siellä lauantaina ja loppuaika menikin sitten pillittämiseksi.
- Näön huonontuminen on selvästi yhteydessä väsymiseen ja niskan tilanteeseen ja iriitin tai tuntuu myös, että laajemman silmähermon? tulehduksen jälkitila.
- Välkkyy nyt koko näkökentän laidoilla, mutta ei koko aikaa. Luultavasti välkkyminen vähenee, kun toivun tuosta viikonlopusta ja saan niskan parempaan kuntoon.
- Varasin huomiseksi ajan silmäpolille.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Yksinäistä elämää

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Elo 2009, 11:42

Päivitin ketjuun homeopaattisen hoidon 2.vk ja 3.vk lisäsin.

Tässä on nyt taisteltu iriitin kanssa. Lähdin sukukokoukseen viikonlopuksi 2.5h ajomatkan päähän. Sellainen hyvä juttu, että aluksi pystyi autossa istumaan n. puoli tuntia siten, että sai pidettyä selän suorassa. Niskaan se alkaa heti ottamaan.

Eihän siellä siten malttanut levätä tarpeeksi. Ja paljon piti tehdä kaikkia erikoisjärjestelyä. Hommasin patjan siihen tilaan missä eniten oltiin. Siinä sitten makoilin, kun en makoillut omassa huoneessani. Minun huone järjestettiin siten, että olen omassa hiljaisuudessa pois muun suvun melusta. Kun olin muiden kanssa ja patjallani makoilemassa, niin sain siihen aina suvun lapsista kavereita, joten se meni sitten ihan hyviin. Antoisa oli reissu ja vaihtelu teki todella hyvää, vaikkakin väsähdin lopulta niin, että itkin lauantai-illan ja sunnuntaikin meni sitten itkemiseksi. Sain kyllä sitten haleja ja tukea, niin se oli kyllä ihana. Kun sitä joutuu ponnistelemaan niin paljon koko ajan, niin helposti uuvahtaa. Ja uuvahtaa senkin takia, että on ponnistellut niin paljon 12 vuoden aikana, että ei enää niin jaksa.

Se on kyllä nyt hyvä, että tajuaa kuinka paljon makuuasento helpottaa. Ja pystyn tosi paljon itse itseäni auttamaan niskan kanssa, jos on tarpeeksi aikaa. Rasituken jälkeen sitä pitää olla 5-6h - 1.5vrk, että voi olla ihan yksin ja rauhassa. Sitten kroppa alkaa toipumaan pikku hiljaa. Jotta pärjään tämän niskan kanssa, niin pitää vaan sietää tällä hetkellä tosi yksinäistä elämää.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pandora » 17 Elo 2009, 12:14

Niin noissa sosiaalisissa kanssakäymisissä on aina omat hyvät ja huonot puolensa. Toisaalta se auttaa henkisesti jaksamaan ja antaa mukavaa vaihtelua rajoittuneiseen elämään, mutta sitten taas siitä joutuu maksamaan jokusen verran terveydellään. Toivottavasti sinulla ei tule liikaa takapakkia.

Tuo silmä kuullostaa tosi huolestuttavalta. Auttaisiko siihen, jos se olisi jokusen aikaa vaikka kokonaan peitettynä? Ei rasittuisi, kun silmä ei tarkentaisi. Toivottavasti se paranee. Hyvä, että olet menossa silmäpolille.

Voimia!
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Elo 2009, 12:56

Joo. Olin jonkun aikaa netissä aamulla ja paheni tuo vasen silmä, joten tää ei ainakaan tee hyvää. Olen sitä välillä peittänytkin. Pitää nyt elpata. Luulen sen auttavan eniten.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Elo 2009, 11:20

Nyt alkaa vähän selvitä viikonlopusta. Maanantaina oli kova päänsärky ja eilen oli pohjaton väsymys. Tänään vielä kanssa, mutta tuntuu vähän jo hellittävän.

Kävin silmälääkärillä. Tulehdus siellä on värikalvossa vieläkin ja laajentunut jonkin verran lasiaiseen. Sen takia silmässä on näkö huonontunut. Välke silmää liikkuttaeissa johtuu siitä, että tulehdus voi aiheuttaa sen, että lasiainen voi hiukan olla irti verkkokalvon pinnalta. Lääkäri tarkisti sen kyllä ja ei mitän halyttävää pitäisi olla. Eli kortisoonitipan tiputus jatkuu vielä ensi viikkoon. Ei oikein homeopatia tähän auttanut nyt. Tuollainen viikonloppuextreme ei kyllä tehnyt ollenkaan hyvää silmälle. Kun koko kroppa on ponnistelu tilassa, niin ei se jaksa jotain iriittejä hoidella. Vilinän silmässä sanoi johtuvan migreenityyppisestä jutusta. Tuo ei oikein pidä paikkaansa, kun sitä esiintyy useasti. Liittyy enemmänkin tähän vammaan ja siihen, että hermo on jotenkin puristuksissa.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pandora » 19 Elo 2009, 12:22

Hyvä kuulla, ettei mitään vakavaa silmälääkäri löytänyt, vaikka aika huolestuttavaa onkin, että tulehdus on laajennut.

Minulla silmät tosiaan vilistivät silloin, kun hermot oli huonona kohtauksen jälkeen. Samaa oli eilenkin hieman aikaa hoidon jälkeen. Peittäminen ja lepo oli ainoat mitä siihen keksin avuksi itselleni.

Luulen, että homeopatiasta on apua sen jälkeen, kun saat tuon akuutin tulehduksen ohitse. Jos elimistösi on huonossa kunnossa ei homeopatia ole riittävän tehokas. Mutta kun silmäsi on ns. terve on elimistölläkin aikaa parantua homeopatian avulla.

Toivottavasti saat silmäsi nyt kuntoon ja vointi alkaa parantua.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Elo 2009, 21:14

Joo. Odotan aikaa, että voin ensi viikolla lopettaa kortisoonitipan. Maistuu niin pahaltakin, kun nieluun valuu. Vajaa viikko enää uusintatarkastukseen. On tämä kunto jollakin lailla taas parempi, vaikka väsymys ja uupumus on kova.

Onneksi eilen alkoi kalvot antamaan vähän periksi viikonlopun jäljiltä. Koko alkuviikolla päivät meni nukkuessa tai ollen horroksessa. Eilenkin vielä otin oikein kunnon päikkärit.

Minusta tuntuu, että koko 12 menneen vuoden ponnistelu kaatuu nyt tänä vuonna päälle, kun voi hellittää. Oma toimintakyvyn huonous realisoituu pikku hiljaa ja oma tila välillä kauhistuttaa ja pelottaa. Jos uskaltaa sen syvimmän kuopan elää ja itkeä ainakun se päälle tulee, niin yleensä olo helpottaa ja mieli kääntyy positiivisemmaksi. En jaksa tällä hetkellä juuri mitään. Kuntoilemana pystyy nyt, jos vaan jaksaa. Ei tahdo millään jaksaa hoitaa paperiasioita. Hyvä, että saa kirjekuoret aukaistua. Jää vastaamatta virallisiin kirjeisiin yms. Taidan ottaa niin lunkisti kuin mahdollista ja olla rauhassa väsynyt ja uupunut. Ja sanon itselleni, ettei minun tarvitse nyt jaksaa mitään. Elän toivossa, että pikku hiljaa voimaa karttuisi tänne energiavajeeseen. Nyt ei mitään uutta juttua jaksa myöskään.

Mukavaa perjantakita kaikille!
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pandora » 21 Elo 2009, 21:50

Minulle joskus aikoinaan sanottiin, että ei ne merimiehetkään merellä myrskyssä uuvu vaan vasta satamaan tultua. Ja usein niin käykin, että ihminen jaksaa taistella kriisissä, mutta kun hieman alkaa helpottaa iskee väsymys. Ja sekin vaihe on vain käytävä läpi.

Toisaalta tuo voi olla homeopaatinkin vaikutusta, jos sun elimistö nyt vain tarvitsee enemmän lepoa. Mut hei se on tosi positiivistä, että pystyt itkemään, silloin ainakin tietää, että sisälle ei jää patoutumaan surua vaan sen kykenee päästämään pois. Minulla on ainakin tämä yksi suurimpia heikkouksiani, olen opetellut olemaan vahva, jolloin tunteet jää usein sisälle muhimaan.

Minulle auttaa, kun pidän vihkossa yllä tehtävälistaa, johon merkitsen ylös mitkä on pakko tehdä ja aikataulutan ne valmiiksi. Monesti väsyneenä mieltä rasittaa eniten se, että jatkuvasti miettii onko jotain unohtanut tai sekin pitäisi tehdä. Ylöskirjoittaminen auttaa tässä tosi paljon, jos jonakin päivänä ei olekaan jaksanut jotakin tehdä niin siirtää sen seuraavalle päivälle. Tosin tuokin on sitten uusi juttu, mutta mieti auttaisiko se? Toisaalta onko sulla jotakuta, joka voisi tulla organisoimaan juttuja sun kanssas?

Jaksamisia ja ajattele vaikka, että ehkä se sinun energiasi menee parantumiseen. Toivossa on hyvä elää vaikka joskus se tuntuisikin niin turhauttavalta.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Halovestista

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 21 Elo 2009, 22:12

Piti muuten Fedja sanoa sulle, että käytiin pitkät pätkät halovestijuttuja viime kerralla läpi ja niistä on tosi paljon tietoa ja mielipidettä meitin hoitopaikassa. Ei sillä, että päätyisit siihen, mutta ihan tiedoksi. Tuli puheeksi sen hullun uneni myötä, jossa mursin niskani. Sick.

Voimia Oulun plikalle! Toivokaamme että se silmäkakka nyt ainakin helpottaa ekana. Toivo on hieno asia. Ei kai sitä muuten jaksaiskaan pitkiä aikoja jatkuvaa negaa. Ja se hyvä puoli tässä sairaudessa kyllä on, että kuukausien myötä se "vahva" ulkokuori ja yli-ihmismäinen usko omaan kaikkivoipuuteen on murskattu täysin. Siitä sitten pienistä palasista on helppo lähteä rakentamaan terveellä tavalla vahvempaa itsetuntoa ja kehotuntemusta. Tuskin oisin mistään pikkuvihjeestä oppinut olemaan heikko, pyytään apua ja nyöristelemään kroppani edessä. Mutta parempi nyt kuin ei ikinä. Vaiks paljon on kakkaa tässä sairastelussa niin paljon on viisastuttukin. =)

nyt Berliiniin! ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely