Oiretta lihaksissa ja nivelissä

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

Oiretta lihaksissa ja nivelissä

ViestiKirjoittaja Jarkko-- » 13 Heinä 2016, 19:55

Moi kaikille

Olen reilu kolmekymppinen mies, normaalivartaloinen, hyvä lihaskunto. Koitan kirjoittaa tarinaa vähän pidemmän ajan päästä. Kirjoitan mitä muistan ja lisäilen sen mukaan

Kelataan pari vuotta taaksepäin jolloin SI-nivelen vaivat alkoivat, selässäkin lukkoja sai vähän aukoa, parin kuukauden jälkeen alkoivat vaivat helpottaa kunnes vuosi sitten alkoivat taas pahempina, SI-nivel alkoi pysyä paikallaan n.20 käsittelyn jälkeen. Tänä aikana alkoivat niska/hartiavaivat joihin söin Arcoxia-tulehduskipulääkettä 90mg, 3kk päästä alkoi helpottaa kunnes kohta taas paheni, mukaan tuli selän lihasten poltto ja kipu. Koko tämän ajan niska oli enemmän tai vähemmän kipsissä. Vasemman jalan ukkovarpaan onnistuin murtamaan Helmikuun lopussa kaatumalla jäällä jolloin olin 6 viikkoa sairaslomalla. Tänä aikana hartiakivut lisääntyivät ja viimeisillä sairaslomapäivillä tuli polviin viiltävä kipu yhtäkkiä kun kyykkyyn piti mennä, ajattelin vaan että eiköhän ne helpota ajan kanssa, no ei helpottanu. Polvia kävin näyttämässä lääkäreissä yms. urheiluhierojilla jotka kaikki on olleet ymmällään. Ultrassa polvissa näkyy nestettä ja turvotusta. Tässä vaiheessa nivelkipu alkoi levitä polvista varpaiden niveliin, sorminiveliin, ranteisiin, nilkkoihin ja lonkkiin tuossa järjestyksessä. Niskaa ja selkääkin sekä nivelet on kuvattu rtg:llä, ei poikkeavaa. Tässä vaiheessa jäin sairaslomalle (jolla olen ollut nyt 6 viikkoa) koska liikkuminen oli vaan niin kivuliasta jopa Arcoxian ja muiden kipulääkkeiden ohella, kyykkyyn meno ei onnistu lainkaan. Silloin 6 viikkoa sitten hartiakipuihin kokeilin rauhallista venyttelyä josta levator scapulae-lihas venähti ja oli kipeä muutaman päivän ja niska jumissa, eikä tässä vielä kaikki; kun alkoi tuntua paremmalta kokeilin vähän pään liikeratoja venähti niska uudelleen ja kunnolla, monta viikkoa olikin sitte aika jumissa ja hartiat tulehtuivat. Käsissä oli puutumista (helpotti kun sai kädet kannatukseen joten hartiaperästä) parin viikon päästä alkoi helpottaa mutta pään liikkeet ovat vieläkin melko rajoittuneet (lihakset kipeät) ja koko kroppa on aika jumissa. Arcoxian olen jättänyt 2 viikkoa sitten pois ihan vaan sen takia kun kipuja ei normaalisti sen kanssa tunne ja tekee niin silloin venähtää paikat helposti

Työterveyspuolelta pääsin Fysiatrian erikoislääkärille joka määräs kasan verikokeita (nämä oli ok) ja testejä. Luuntiheysmittaukseen menen 1.8 ja hermorata tulee myöhemmin.

Edit: Tällä hetkellä epäilynä jonkinlainen lihassairaus tai selkäreuma fibroa ei epäillä (tähän en uskonu itsekkään). HLA-B27 nega. Tulehdusarvot ok
Jarkko--
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Käyttäjäesittely