Karpalon tarina

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

kurkkukipua??

ViestiKirjoittaja lumiukko » 22 Huhti 2010, 20:04

Onnittelut terveen papereista.

Itselläni oli myös joku aika sitten oudosti kurkkukipeä, muttei flunssaa. Ei mennyt kuin seuraavaan aamuun niin heräsin kokonaan oikea puoli kaulasta lapaluiden väliin krampissa. Ei tuntunut yhtään kivalta. No tätä kramppitilaa on jatkunut jo kolmatta viikkoa ja paikka vain vaihtuu niskan ja lavan välillä.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 22 Huhti 2010, 20:38

Olipas mahtavia uutisia! Onnea, Karpalo! :D :P :D
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaisa » 23 Huhti 2010, 11:55

Terve Sinä terve Karpalo!
Mukavia uutisia Sinulta. Riemastuin itse, kun kerroit kurkkuoireestasi. Minulla on nimittäin sellaista äkillistä viiltävää kipua kurkussa ja vähän kitalaenkin puolella ja olen luullut sen johtuvan reflux-taudista, vaikkakin olen ihmetellyt, miten se voisi tehdä niin äkillisesti tulevan ja menevän kivun. Olen ajatellut, että jotenkin mahahapot purskahtaa yhtä äkkiä polttaen kurkun.

Mutta kyllä kuvaamasi oire sekä Pink Ladyn tarina kuulostavat justiinsa samalta kuin itselläni, mutta onneksi se on vielä ainakin ollut sellaista satunnaista puukon vierailua kurkussa. Kipu tuntuu selkeästi oikealla puolella kurkkua ja oikealla puolella suurimmat oireeni muutenkin ovat.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Karpalo » 23 Huhti 2010, 16:08

Kiitos vaan onnitteluista, ei sitä oikein vieläkään usko että tässä ollaan voiton puolella... :)

Kaisa: refluksitautiahan mullakin on epäilty, ja kaikenlaista muuta. Söin syksyllä yhden turhan antibioottikuurinkin, mutta eipä kipu lähtenyt sillä. Sitten vasta hoksasin mainita asiasta fyssarille. Aika mystiseksi tuo kurkkuhomma silti jäi, en oikein koskaan saanut tietää mikä siellä tarkalleen ottaen oli jumissa. Ymmärtääkseni kyse oli siitä, että tämä niskan ja lapojen virheellisten liikeratojen korjaus ja lihasten kuntouttamisprosessin tietty vaihe sai kaulan alueen lihakset jumiin. Mullahan kipu alkoi vasta viime syksynä, eli aika tarkalleen puolivälissä Ortonin kuntoutustani. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, sen ainakin olen tässä oppinut!
Karpalo
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Edellinen

Paluu Käyttäjäesittely