Karpalon tarina

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

Karpalon tarina

ViestiKirjoittaja Karpalo » 23 Helmi 2009, 17:06

Hei kaikki! Tässä tarinani, jonka jo hieman lyhyempänä ennätin vuodattaa tuonne toiselle palstalle... :oops:

Olen kolmekymppinen nainen ja olen kärsinyt niskavaivoista käytännössä koko ikäni. OMT:stä sain aikoinaan lopulta avun ja diagnoosin: ylijäykkä rintaranka yhdistettynä yliliikkuvaan niskaan. Pääsin pari vuotta sitten viimeinkin tasapainoon särkyjeni kanssa, kunnes marraskuussa 2007 jouduin kolariin. Moottoritiellä ohittamamme auto ei meitä huomannut, vaan tuli suoraan kylkeen. Seurauksena menimme keskikaiteiden kautta kaksi kertaa ympäri ja niska sai aikamoisen vatkauksen. Automme meni mäsäksi mutta meille kenellekään ei kuin ihmeen kaupalla käynyt pahemmin!

Heti onnettomuuden jälkeen niskassa tuntui vain pientä puutumisen tunnetta ja päivystyksen lääkäri käski ottaa Buranan ja jatkaa elämää. Mitään kuviakaan ei otettu. Viisi päivää kolarin jälkeen ei pääni yllättäen kääntynyt vaan tuntui kuin niskaa ja selkää olisi viilletty puukolla. Diagnoosi oli whiplash-vamma. Sain niskatuen ja kunnon Sirdalud-Panacod-Burana800-kuurin. Jälkitarkastuksessa pari viikkoa tapauksen jälkeen OMT-hoitaja totesi että kaikki on kunnossa, siitä vaan liikkumaan. Aloitin taas kuntosalitreenin ja "perusvaivani" hoitoon tarkoitetut itsehoitoliikkeet. Seurauksena aivan mielettömät säryt. Kävin pitkin kevättä OMT:ssä (eri terapeutilla kuin kolarin jälkeen!) ja mitä ilmeisemmin olin aloittanut treenin kolarin jälkeen liian varhain. En saanut kuitenkaan saanut terapiasta juurikaan apua, vaan mielettömät päänsäryt jatkuivat. Syksyllä kävin jälleen uudella fysioterapeutilla, joka totesi whiplash-vamman lisäksi niskassani hermokudosvaurion. Sain tiettyjä liikkeitä, joita olen yrittänyt tehdä. Akupuktiotakin on koitettu, mutta siitä en kokenut saaneeni mitään hyötyä.

Loppusyksystä sain viimeinkin myös kipulääkettä vaivoihini. Siihen mennessä olin vain nappaillut Ibusalia määrättömiä määriä ilman suurempaa vaikutusta. Työterveyslääkäri kirjoitti Panacodia ja Burana 800:sta. Panacodista on ollut apua, mutta ei aina... Päänsäryt (yleensä sellainen viikon mittainen särkykausi) ovat jatkuneet, mutta nyt tammi-helmikuussa oli jopa kokonainen kuukausi ilman pahoja särkyjä (pientä "normisärkyähän" ei lasketa...)!! :D Viikko sitten menin ja ostin paljon ylistetyn Tempur-tyynyn, ja sen seurauksena sain pahimman särkykohtauksen pitkään aikaan. Päänsärkyyni liittyy pahimmillaan pahoinvointia ja valoherkkyyttä, mutta koskaan ennen en ole oksentanut! Migreeniä se ei kuitenkaan ollut, särky lähti tutusti niskasta. Migreenistä en ole muutenkaan koskaan kärsinyt, vaikka migreenilääkkeitä minulle onkin kyllä aikoinaan tyrkytetty. Eipä olisi kannattanut ostaa sikaa säkissä ja maksaa sataa euroa tyynystä... Onko muilla ollut ongelmia Tempur-tyynyn kanssa?

Nyt mulla on vähän ristiriitainen olo tilanteeni kanssa. Yritän tosiaan tehdä niitä itsehoitoliikkeitä, mutta en tiedä koska niiden pitäisi alkaa vaikuttaa. Fysioterapeutilla en ole tämän vuoden puolella käynyt kuin kerran, sillä hän on sitä mieltä ettei enää kannata. En oikein tiedä tyydynkö tähän, vai pitäisikö jatkaa avun etsimistä? Luulin jo olevani parempi, mutta tuo viikon takainen erityisen voimakas päänsärkykohtaus vähän sai mielen matalaksi... :(

Olen yleisesti ottaen ollut kyllä hirveän tyytyväinen OMT-fysioterapiaan, koska siellä pyritään perusteellisesti etsimään syitä vaivoille, eikä vain hoideta seurauksia. Kuitenkin sielläkin tuntuu olevan koulukuntaeroja. Se OMT-hoitaja, jolla heti onnettomuuden jälkeen kävin, kannatti ilmeisesti perinteisiä, melko kovia metodeja. Häneltä olin aikaisemmin saanut itsehoitoliikkeeksi mm. kuminauhan venyttämistä pään ympärillä, joka sitten sai päänsärkyhelvettini puhkeamaan. Sittemmin kuulin tältä nykyiseltä OMT-hoitajaltani, että toinen koulukunta kannattaa pehmeitä metodeja ja nimenomaan pieniä, syviin lihaksiin kohdistuvia harjoitteita. Eli paska tsägä kai vaan että jouduin ns. huonon terapeutin käsiin! :x

Lopuksi vielä pakollinen tilitys... Tämä vaiva on tosiaan sellainen josta haluaisin päästä eroon (kukapa ei!). Päänsäryttömät ihmiset eivät ymmärrä miten tämä voi rajoittaa elämää! He ajattelevat helposti, ettei pieni särky mitään haittaa, että mitä ihmettä siinä valitan... On tilanteita, jolloin tuntuu etten kehtaa sanoa että lähden esim. jostain kutsuilta pois päänsäryn takia. Sehän kuulostaa tekosyyltä! Joskus saatan sanoa että on tulossa migreeni, sen ihmiset ottavat vakavasti. Ikävintä tässä säryssä on se, että se voi yllättää melkein milloin vaan. Jos jotain tosi mukavaa on tiedossa, joutuu koko ajan pelkäämään että mitä jos onkin päänsärky silloin... Mulla särky kestää kerralla n. viikon ja olen aika avuton silloin. Normaaliolotilakin (esim. nyt) on sellainen, että jatkuva pieni jomotus ja jäykkyyden tunne tuntuu tuolla niskassa ja kallonpohjassa. Tänään jumittaa lisäksi taas oikea lapa, tämäkin on aika yleistä...

Tämä vuodatus oli teille muille varmasti tuttuakin tutumpaa, mutta siksi onkin terapeuttista valittaa ihmisille jotka ymmärtävät! :P
Karpalo
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 23 Helmi 2009, 18:30

Moi, Karpalo! Oletkos tutustunut CST-hoitoihin ja sen sukulaisiin kuten kraniaaliosteopatiaan? Ovat hyvin pehmeitä hoitomuotoja, ja retkahdusvammaisille sopivia. OMT saattaa olla vähän turhan kovaa käsittelyä monelle... Vilkaise vaikka keskusteluketju Craniosacraaliterapia (joka on muuten virallinen nimi)

Tempur-tyynystä voisit vaikka laittaa ihan uuden ketjun ja kysymyksen tuonne Yleiseen keskusteluun. Joillain oli kokemusta ainakin Hemtex-tyynyistä, mutta kannattaa ihan laittaa omana kysymyksenään / aiheenaan, niin se huomataan paremmin.

Ja tosiaan, kyllä sitä itselleen sopivaa hoitoa/hoitajaa monesti joutuu etsimään ja kokeilemaan monia. Voi myös olla, että yksi hoitaja osaa vaan yhden osa-alueen hoitaa ja tarvitset joskus jopa jonkun toisen hoitajan eri osa-alueelle. Jos hoito ei tunnu tehoavan säällisen ajan kuluessa, kannattaa lähteä hakemaan apua muualta. Eroa on monesti yksilötasollakin paljon, vaikka koulutustaustakin olisi sama. Puhumattakaan sitten eri koulutustaustan omaavilla hoitajilla...
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Kuminauhaliike ...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 23 Helmi 2009, 19:34

Voi luoja, mikä liike. Totaalisen kova!

Mun ensimmäinen liike oli (ei edes heti haaverin jlk, vaan vasta 3 kk:n päästä) hoitojen alettua maata selällään, hakea niskaan oikea asento ja sitten imeä kieltä kitalakeen (tietyllä tekniikalla) sekä availla suuta (tietyllä tekniikalla) ja työntää leukaa + siirrellä sitä sivuttain. Kaikki liikkeet tapahtui noin 2 cm.n matkalla ja MAX 3 x5 sarjoissa. Ja heti kun alkoi tuntua pahalta, piti lopettaa. Noilla liikkeillä on haettu stabiliteettia yläniskaan nyt 12 kk:tta.

Jossain vaiheessa sain sit koukistajaliikkeen. Eli piti KUVITELLA (Kyllä, vain kuvitella!!!) nostavansa päätä makuullaan tietyllä tavalla. Haettiin pitovoimaa kaulan syviin koukistajiiin. Ja sitten kun sai aslaa nostaa päätä, niin se oli 2 mm:ä ja 3 x 5 SEKUNNIN sarja/pvä. Ja noitakin tehdään sen mukaan, mikä on kunto. Ja niin kauan, kun päätä särkee tai se on jumissa, en saa uusia alarankaliikkeitä.

Kerran oli jo lähellä, että oisin ollut uudet liikkeet, mutta sitten tuli autohaaveri marraskuussa (oma naapurin autoon kolahti pysäköidessäni, ehkä 2 km/h...) ja tuli takapakki 5 kuukautta. Vitun hienoa. Nyt sit ollaan taas elokuun tasolla. Kyllä hieman kärsivällisyyttä kysytään.
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Karpalo » 24 Helmi 2009, 16:51

Ahaa, nyt alan ymmärtää... Varmaan mulla nyt sitten kuitenkin on ihan oikeanlainen hoito menossa! Kolmea liikettä pitäisi tehdä:
1. Ylävartalon joustoja suoraan ja ristiin lattialla istuen, jalat hieman koukussa -> hermokudoksen kuntouttaminen(?)
2. Mahallaan lattialla kyynärpäiden varassa, lantion kevyt nostaminen lattiasta -> syvien vatsalihasten vahvistaminen.
3. Selällään lattialla pään asennon pikkuruinen muutos -> niskan syvien lihasten vahvistaminen.

Varsinkin tuo vika, niskan pikkuinen liike on ollut erityisen vaikea. En meinaa uskoa että kyseessä on tosiaan ihan minimaalisem pieni liike! Mutta nyt ymmärrän että ne aikaisemmat OMT-liikkeet ovat olleet ihan liian kovia. Eli kärsivällisyyttä tarvitaan...

Suurkiitos teille vastauksista! :D
Karpalo
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 24 Helmi 2009, 17:07

Uteliaisuuttani tässä kyselen ja kommentoin, Karpalo...

Kuvailisitko tuota 1-liikettä tarkemmin, en saanut oikein käsitystä, miten se tehdään, mutta ilmeisesti liikuttelee neuraalikudosta/selkäydintä edestakaisin?

2-liikettäkin huvikseni kokeilin, ja yllätyksekseni se tosiaan otti vatsalihaksiin! Enpä olisi osannut kuvitella :shock:

3-liikkeessä veikkaan, että idea on tehdä niin pientä ja kevyttä liikettä, että se menee kokonaan syville, eivätkä pintalihakset aktivoidu ja sotke koko juttua. Mulla on ollut samoja ongelmia selkälihasten kuntouttamisessa, pitkään liikkeet meni pintalihaksille ja ne vahvistui kyllä, mutta siitä ei ollut mulle minkäänlaista hyötyä... :evil:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Liikkeistä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 24 Helmi 2009, 19:08

Joo, veikkaisin, että toi eka liike on sama kuin mun rintarangan kierto mutta rajumpi versio siitä. Ja kyllä, syvien lihasten löytäminen on aina yhtä vaikeaa... Ja mitä enemmän yrittää, sitä vaikeammaksi tuntuu menevän... Eisp kestä, kiva vaihtaaajatuksia.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Karpalo » 25 Helmi 2009, 13:04

Juu, mä sain syksyllä ensimmäiseksi liikkeekseni juuri nuo rintarangan kierrot tuolilla istuen. Joulun alla liike muutettiin siten, että istunkin lattialla. Jalat ovat siis suorina yhdessä, mutta polvissa kevyt koukistus. Käsivarret ristissä rinnalla ja pienet joustot suoraan eteen ja kummallekin sivulle. Liike tuntuu selässä ja takareisissä. Aluksi riitti ihan pikkuinen, aika ylhäällä tapahtuva jousto, mutta jotain kehitystä on tapahtunut kun pääsen nyt jo alemmas. :D Olen ymmärtänyt, että liikkeen tarkoitus on juuri jotenkin saada hermoratoja(?) joustavammaksi ja sitä hermokudosvauriota paremmaksi. Hermokudosvaurion fyssari totesi seuraavasti: istuin tuolilla käsivarret ristissä rinnan päällä ja pää ja hartiat lysyssä. Yritin samalla nostaa toista jalkaa suoraksi. Ei onnistunut ollenkaan, vaan tuntui hirveä kireys takareidessä. Siitä päätteli, että hermokudoksessa olisi jotain ongelmaa. Kuulostaako tutulta?

3. liikkeen idea on juuri se, että kaiken pitäisi tapahtua syvien lihasten avulla. Kaulan pintalihakset eivät saisi ollenkaan jännittyä. Toi ehdottomasti vaikein liike...
Karpalo
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Tere!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 27 Helmi 2009, 20:01

Hitto sulla menee hyvin, jos pystyt tekeen noi kierrot lattialla istuen. Kai mäkin pystyisin, jossei olisi totaalisen paskat syvät lihakset. ;) Mulla ei ole nyttoivoakaan, kun alkaa heti C7 valskaan. Mutta mä teen vaikeampaa versiota tuolilla. Siinä tehdään ensin rintarangan sivutaivutus, sitten kierto ja vikaks pumppaus. Pirun tehokas, menee helposti överiksi.

Ja jooh, olen kuullut testattavan neuraalikudoskireyttä noin, että pistetään jalka venytykseen. Moni saa vaan siitä hirveet heparit, niin sitä ei kai kaikille tehdä, jos on tosi paha tilanne. Itselläni testattiin rintarangan kierroilla, hartian pumppauksilla + lonkan kierroilla. :)

Tossa on esim. Fedjan ja mun tyylinäytteet siitä, kuinka neuraali kiristää niin, ettei saa jalkaa suoraksi vaikka haluais. Kertoo juurikin siitä, että kiristää jostain kohtaa rööriä.

http://taistelijat.blogspot.com/2009/02/jalka-suoraksi-fedja.html
http://taistelijat.blogspot.com/2009/02/ei-se-kaunis-ole-tahdonvoimaa.html
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 28 Helmi 2009, 23:28

Karpalo kirjoitti:J Hermokudosvaurion fyssari totesi seuraavasti: istuin tuolilla käsivarret ristissä rinnan päällä ja pää ja hartiat lysyssä. Yritin samalla nostaa toista jalkaa suoraksi. Ei onnistunut ollenkaan, vaan tuntui hirveä kireys takareidessä. Siitä päätteli, että hermokudoksessa olisi jotain ongelmaa. Kuulostaako tutulta?

Kuulostaa. Mulla kyllä tulee särky takareittä pitkin pohkeeseen. Tämä silloin varsinkin, kun joku yrittää nostaa jalka suorana. 70 astetta nousee taitaa nousta lattiasta.

Mää en pystyis tohon lattiaistumisliikkeeseen. Vetäsee jo se istumisasento hermokudoksen niin suureen pinteeseen. Tai kun se on jo valmiiks ihan äkkä mökö pökky l. siis tosi ärtynyt yläniskasta saakka.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Karpalon tarina

ViestiKirjoittaja Nani » 07 Maalis 2009, 22:17

Karpalo kirjoitti:Mulla särky kestää kerralla n. viikon ja olen aika avuton silloin. Normaaliolotilakin (esim. nyt) on sellainen, että jatkuva pieni jomotus ja jäykkyyden tunne tuntuu tuolla niskassa ja kallonpohjassa. Tänään jumittaa lisäksi taas oikea lapa, tämäkin on aika yleistä...

Tämä vuodatus oli teille muille varmasti tuttuakin tutumpaa, mutta siksi onkin terapeuttista valittaa ihmisille jotka ymmärtävät! :P

Hei Karpalo,

oli todellakin terapeuttista lukea sun kuvausta kivuistasi ja erityisesti tuo tuohon lainaamani kappale! Olisin voinut itse kirjoittaa tuon!

Normaaliolo on tosiaan tuollainen kuin sullakin, ja lapakin vaivaa tämä tästä (mulla vasen).
Päänsäryt ei tosiaan ole mitään pieniä... ja niitä tulee usein ja yllättäen ja joistain asioista takuuvarmasti (mm. jos kopautan vähänkään päätäni johonkin, kun olen käynyt kampaajalla ja nojannut hiustenpesualtaan reunaan, kun olen hammaslääkärillä joutunut vähän olemaan pää takakenossa jne jne jne jne.

Ja 'nikamalukkoja' tulee todella helposti: väärä tyyny, väärä nukkuma-asento, veto, epäergonominen työasento (esim. työmatkoilla kun joutuu istumaan ties millaisen pöydän ääressä), kun kannan/nostan yhtään painavampaa kuin käsilaukkuni jne jne jne.

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Karpalo » 20 Maalis 2009, 14:21

Nani: luin kertomuksesi omasta ketjustasi, ja tosiaan aika samalta oireesi kuulostavat kuin minunkin. Voimia!

Tänään on taas huono päivä. Olin eilen afrotanssitunnilla tunnilla ja tänään särkee päätä. Olen käynyt afrossa koko talven, kun se on sellaista rentoa mutta tehokasta. Ilmeisesti sekin on kuitenkin liian rankkaa. Ärsyttävää! :evil: Otin aamulla Panacodin, mutta eipä sekään ole auttanut. Haluaisin kamalasti harrastaa liikuntaa ja niin jääräpäisesti teenkin, mutta välillä tuntuu että aiheutan vaan hallaa itselleni... Esim. jos kuntosalilla teen yläkroppaan kohdistuvia liikkeitä, iskee herkästi päänsärky. Pitäisi saada kunnon ohjeet siitä, minkälaista liikuntaa oikeasti kannattaa harjoittaa ja mikä on ennemminkin pahasta.

Pitäisi kai taas mennä lääkäriin. Tuntuu ettei tämä juttu ole ihan hallussa. Ongelma on ollut se, että hieman tämän niskavamman jälkeen reilu vuosi sitten mulla todettiin eräs krooninen sairaus, joka on myös vienyt voimia. Myös siihen liittyen olen ihan liikaa joutunut taistelemaan lääkärien kanssa saadakseni oikeaa hoitoa. Tämä niskavamma on jäänyt vähän vähemmälle ja siksi varmaan sain vasta vuoden kuluttua onnettomuudesta onnistuin saamaan edes paremmat kipulääkkeet. Nyt tuo toinen vaiva on paremmin hallinnassa, eli voisin alkaa keskittyä enemmän tämän niskaongelman selvittämiseen. On se jännä kuinka asioilla on tapana kasaantua! Olen aina ollut kohtuullisen terve ja sitten yhtäkkiä lähes samalla hetkellä tulee kaksi tällaista vakavaa juttua... Mutta kyllä tämä tästä! Tällä foorumilla olen lukenut monia vielä pahempia tarinoita kuin itselläni, ja silti moni on onnistunut säilyttämään ihailtavan optimistisen asenteen! :)
Karpalo
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Liikuntaa...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 23 Maalis 2009, 16:29

Karpalo kirjoitti:Haluaisin kamalasti harrastaa liikuntaa ja niin jääräpäisesti teenkin, mutta välillä tuntuu että aiheutan vaan hallaa itselleni... Esim. jos kuntosalilla teen yläkroppaan kohdistuvia liikkeitä, iskee herkästi päänsärky. Pitäisi saada kunnon ohjeet siitä, minkälaista liikuntaa oikeasti kannattaa harjoittaa ja mikä on ennemminkin pahasta.

Niskavammasen liikunnan pääsäännöt on helppo kiteytetysti:
- ei tee sitä, mikä pahentaa oireita ja karsii liian rajut liikkeet aluksi pois (esim. kyynärpäiden varassa lattialla vatsaliike on tosi raju ja senhän voi tehdä yhtä hyvin selällään maaten pitoina + jalan nostoina) -> ei rasita niskaa!
- välttää tärähdyksiä (hyvät kengät liikkuessa, ei hyppyjä, loikkia tms.)
- ei rempomista tai holtittomia liikkeitä (staattiiset pidot syviin lihaksiin mieluumin kuin punttien heiluttelu ees-taas holtittomasti, vällttää tempauksia jne.)
- suhtautuu skeptisyydellä tankoon hartioilla (paino voi tuntua kevyeltä mutta... Voimaa syviin lihaksiin voi hankkia muutenkin, kun vapailla painoilla/kuntosalilaitteilla)
- olennaista kehittää kestovoimaa, ei nopeusvoimaa
- suosii vettä (hartsut + kädet on helppo treenaa vedes, samoin vatsat, vesihanskoilla saa kovat tehot)
- Festina lente eli kiiruhda hitaasti elikkäs, harjoittelussa ei saa hoppuilla tai onpi kusisnen loppu
- PTMT eli Pitää Tietää Mitä tekee ja POK eli Pieni On Kaunista.

Minulla päänsäryt pysyy poissa, kun tyydyn tekemään minimaalisen pieniä harjoitteita, eli imemään pillillä pullosta vettä, imeen kieltä kitalakeen, leuansiirrot + työnnöt ja kaulan koukistajat + allas. Hitaasti noustaan, mutta eipähän satu. Noilla samalla tulee koordinaatiota + neuraalikudospumppausta ja voimaa.

Toivottavasti oli jotain apua! Kysy tarkennuksia, jos siltä tuntuu. :)
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Karpalo » 03 Huhti 2009, 15:41

Valoa tunnelin päässä näkyvissä! :D Kyllästyin epävarmuuteen ja varasin ajan Ortonille fysiatrille. Kävin eilen vastaanotolla. Fysiatri käänteli ja väänteli päätä ja käsiä ja totesi että "selkeä löydös"! En saanut selville varsinaista diagnoosia, mutta ilmeisesti vasemman hartian ja niskan alueelta löytyi selkeä vaurio ja liikerajoitus. Ei kuulemma mikään ihme jos on vähän vaivoja ja särkyjä ollut... Parasta oli se, että näin selvällä löydöksellä on hyvä paranemisennuste! Pitkä tie tässä kuitenkin on vielä kuulemma edessä. Sain lähetteen Ortoniin fysioterapeutille, "joka osaa asiansa". Lääkäri vain pyöritteli päätään kun kuuli että olen viimeisen vuoden aikana käynyt parikymmentä kertaa erinäisillä fyssareilla ilman suurta apua. :roll: Mutta nyt siis pitäisi avun löytyä!
Karpalo
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 03 Huhti 2009, 15:44

Hieno juttu! Pidämme peukkuja! :D
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Hienoa!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 03 Huhti 2009, 17:36

No jo oli aikakin saada kunnon diagnoosi! :) Hieno homma. Nyt sitten odotellaan. Laita ihmeessä lääkärin epikriisiä tänne näkyviin, kun saat sen käsiisi. Olisi mielenkiintoista kuull tarkemmin, mikä siellä niskassa vaivaa! Hyvä, että päädyit Ortonille!
tahdonvoimaa

Seuraava

Paluu Käyttäjäesittely