JaNo74 esittely

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

Kuulostaa hyvältä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 08 Maalis 2009, 18:34

Kyllähän se niin on, että jos yläniska on totaalisen paskana, siis kaikki kantavat rakenteet (ligamentit, lihakset yms.), niin halovest voi olla hyvä ratkaisu "laukaisemaan" tilanteen. Mutta sitten pitää varmaankin olla TÄYSIN oikeaa kuntoutusta niskalle, että tila kohenee pysyvästi myös sen pois ottamisen jlk?!?

Oletko Jano niskaan + hermokudosongelmiin perehtyneellä fyssarilla kuntoutuksessa? Hope so! Voit saada tosi hyvän avun tolla yhdistelmällä halo + oma kuntoutus/harjoittelu, jos vain joku osaa oikeasti ohjata sen.

Kyllä Ruotsissa ollaan valovuosia edellä näissä asioissa. Kun kirjoitinkin tuonne yleiseen, Suomessa on tämä vakuutusyhtiölekurikäytäntö, joka suoraan sanoen PYRKII JARRUTTAMAAN kaikenlaista tutkimus- ja kehitystyötä näiden asioiden suhteen. Se on perseestä. Vakuutusyhtiön etu, ei potilaan.

Tiedän Suomesta 2 lekuria, jotka ovat whiplash-spessuja, ja siihen se loppuu.

Ps. Älä huhki nyt liikaa silti, vaiks onkin hyvä olo! ;) Tsemppiä!
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Jano ja niskatuki

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Maalis 2009, 20:59

Jano74 kirjoitti:Lisäksi niskatukivalikoimat ovat Ruotsissa paljon paremmat kuin Suomessa. Sieltä olen saanut heidän kauttaan tilattua itselleni parhaan tuen.

Onko sulla antaa vinkkejä: merkkiä tai nettisivuja, minkälaisia tukia olet kokeillut ja mistä niitä voisi tilata.
Ja mihin asiaan kannatta kiinnittää huomiota.
Jos löytyy, niin käytkö vinkkaan tähän ketjuun:
Niskasuoja, Niskatuki, Lämmittävä kauluri

Jano74 kirjoitti:Halovestin aikana ei ole ollut oireen oiretta! olen ollut päivittäin ulkona kävelyllä, tehnyt lumitöitä!, aamuisin olen todella pirteä herättyäni, toisin kuin ennen haloa. Vaimonikin on sitä mieltä että olen ehkä liiankin "toimelias" kun virtaa olisi vaikka mihin!

Huippua homma, että olet löytänyt ainakin yhden tehokkaan kivun lievittäjän!!!
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Mistä päin?

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Maalis 2009, 01:53

Mistä päin sä Jano olit kotoisin? Ethän sä Tampereelta ollut? Jos todella haluat pysyvän muutoksen niskaasi, niin voisin vinkata sulle privana yhden helvetin hyvän fyssarin täältä, joka sitten varmasti handlaa juuri tuon yläniskan kuntoutuksen!

Vois kuvitella, että sun tilanteessa omat harjoitteet ja muutamat hoidot vois jeesiä tosi pitkälle. Koska noi sun oireet kuulostaa niin selvåsti siltä, että yläniska painuu lyttyyn, kun sieltä puuttuu tuki, ja se just aiheuttaa noi samat oireet eli näköhäiriöt, huimauksen, hedarin ja puutuilut. Onko sulla kasvojen puutumista?
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Ja siis mä EN ole lekuri

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Maalis 2009, 01:56

Niin, siis en ole mikään lekuri, mutta kärsin itse noista yläniskaoireista vielä vähän. Oon pääsemässä aika hyvin eroon niistä, kun sain itse retkahdusvammasta kuntoutuneelta fyssariltani erittäin tarkat harjoitteet ja mitä 'oudoimmilta' kuulostavat mutta toimivat metodit. ;).
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

No????

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 16 Maalis 2009, 00:27

Uskaltaako kysyä, miltä elämä nyt tuntuu ilman haloa?
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Jano74 » 07 Kesä 2009, 00:02

No niin!!! Tervehdykset kaikille "Retkuille"!!!

Ja anteeksipyyntöni, kun en ole aiemmin kirjoitellut... Mutta:

Halovest-aikani venähtikin sitten lähes kahteen kuukauteen erinäisistä syistä johtuen...
Ja kun sain "telineen" pois maaliskuun lopulla, alkoi jännittävät ajat: Alkaako oireet uudelleen?!?

Sairaslomaa oli huhtikuun puoliväliin, ja sekin jännitti; riittääkö se? olenko työkunnossa niin nopeasti?

Kun halovest poistettiin, tuntui kuin pääni olisi ollut muutaman kilon painavampi kuin ennen. Mutta oireet eivät palanneet ainakaan heti. Kotona juhlistin halon poistoa yhdellä oluttölkillä, ja kun kumosin viimeiset hörpyt; niin oho , en pystynytkään taivuttamaan päätäni takaisin eteen ilman kädellä auttamista...

Nyt olen ollut työelämässä kohta kaksi kuukautta, ja mitään niskakipua ei ole ollut! Elämäni on palannut! Kiitos Mehiläinen!

Tunne on uskomaton, kun on toistakymmentä vuotta kärvistellyt erilaisten vaivojen kanssa, ja yhtäkkiä kaikki on tiessään!!!

Suosittelen kaikkia pitkäaikaiswhippareita kokeilemaan haloa, vaikka se on aika "brutaali" hoitomuoto. Mutta tehokas se on. Pistäkäähän vaikka yv:tä niin kerron lisää!
Niskavaivoja jo vuodesta 1997!
Jano74
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Hieno homma!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 07 Kesä 2009, 11:29

Hieno homma, että sait apua halosta. Oletko saanut hyvän kuntoutusohjelman tuohon rinnalle, että nuppi myös saadaan pysymään siellä, missä se pitäisi eli pään asento suhteessa vartaloon saadaan oikeaksi ja ettei oireet tulisi takaisin ajan kanssa, kun niska alkaa väsähtää?

Heittele ihmeessä tänne ihmeessä lyhyitä tietoiskuja/kommentteja, kun/jos jaksat. Uskon, että monia palstalaisia kiinnostaa kuulla, kuinka elämä etenee. Hyvä, että halo toimi sinulla. Vaikka itse en moista tarvitse, kyselenkin lääkäriltäni ihan piruuttain, miten hän suhtautuu haloihin ja missä tilanteessa suosittelisi niitä. :) Voin sitten kertoilla tännekin, jahka jaksan alkaa jutuille.

Mukavaa kesää!
tahdonvoimaa

Re: Hieno homma!

ViestiKirjoittaja Jano74 » 09 Kesä 2009, 17:27

tahdonvoimaa kirjoitti: Vaikka itse en moista tarvitse, kyselenkin lääkäriltäni ihan piruuttain, miten hän suhtautuu haloihin ja missä tilanteessa suosittelisi niitä. :) Voin sitten kertoilla tännekin, jahka jaksan alkaa jutuille.

Mukavaa kesää!

Tervehdyksiä vaan!

On mulla venyttelyohjeita ja jumppaohjeita, mutta kun olen nyt ollut töissä, niin kyllä ammatissani tulee jumpattua....

Lääkäreiden mielestä "Kukaan ei tarvitse haloa!" Enkä tarvinnut minäkään, mutta se oli ainoa mikä auttoi kun kaikki muut konstit oli jo kokeiltu.
En osaa sanoa mihin "ihmeparantumiseni" perustuu, eikä osanneet minua hoitaneet lääkäritkään, mutta Halo auttoi, ja se on HYVÄ!

Minua hoitaneiden (loistavien) lääkärien mielestäkin retkuvammat ovat henkimaailman hommia!

Kannattaa OIKEASTI kokeilla halohoitoa, vaikka se itsellänikin ensialkuun herätti tosi torjuvia ajatuksia, että niitähän käytetään vain jollain murtumapotilailla tai jollain tosi pahasti loukkaantuneilla....

Jaan mielelläni kokemuksiani!

Hauskaa kesää kaikille! Varsinkin retkuille!!
Jano74
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Kesä 2009, 20:57

No hyvä juttu, että on jatkohoidot kunnossa. :)

Mä uskon, että mun lääkäri ainakin ottaa tuon halo-jutun vakavasti. Hän on niin perehtynyt tuohon whiplash-tyyppiseen vammaan, että harva on. Mä kyselen ihan piruuttain. Hän on myös paljon selvittänyt vamman tieteellistä perustaa ja löytänyt myös monia syy-seuraus -suhteita vammalle ja sen aiheuttamille oireille. Eli uskoo vamman fyysisyyteen, eikä pidä sitä henkimaailman hommana, kuten juuri monet kolleegansa. Biologiaa ja anotomiaahan kaikki lopulta on, vaikka psyykkeellä on tietenkin osansa esim. kivun kroonistumisessa ja elämänhallintakysymyksissä kuten jaksamisessa ja työ/toimintakykyasioissa.

Ja mä oon kanssa sitä mieltä, että jos kaikki muu on kokeiltu, niin miksei kokeilis haloa? Siis tietenkin niin, että sille on joku lääketieteellinen perusta/ajatus takana ja osaajat miettimässä, miten sillä hoidolla saadaan paras lopputulos. Mutta jos jonkun on mahdollisuus saada siitä apua, niin miksi vältelläkään moista... Sitä voisi kuvitella näin maalaisjärjellä, että halo on vain "tehokkaampi" versio kovasta tukikaulurista, jota monet ligamenttirepeämäpotilaat käyttävät, tai jota heidän pitäisi käyttää. Valitettavan moni ei tosin edes tiedä, että ligamentit on voinut revetä kun ei niitä niskoja kovin herkästi MRI-kuvata. Ja vaikka kuvattaisiinkin, niin siltikään pienimmät vammat ei välttämättä kuvissa näy.

Hyvä, että palstalla on tuonkin läpi käynyt ihminen. Uskon, että kysymyksiä varmaan tippuu sinulle kyllä! :)
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Heinä 2009, 23:24

Mikä sulla Jano on tilanne?

Onko edelleen hyvä Halovestin poisoton jälkeen? Vai onko alkanut niska vaivaamaan uudestaan?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Jano74 » 21 Heinä 2009, 23:38

No niin, lisää väliaikatietoa!

Nyt alkaa jo olla lähes "syyllinen" olo edes olla näillä sivuilla! Olotilani on oikestaan terve!

Olen jo "unohtanut" miltä tuntui olla whipparivaivainen:

*päätä särki
*ajoittain huimasi
*kurkussa oli "pala"
*puhuminen tökki
*niskaa särki
*ei jaksanut kiinnostua mistään
*ei pystynyt nukkumaan oikella kyljellä koska hengitys tuntui salpautuvan.
*ja sängyssä ei luonnistanut muutkaan puuhat....
* ja monia muita ihmeellisiä vaivoja

Vaikea on itsekin uskoa, ett kärsii kymmenen vuotta ihmeellisistä vaivoista, sitten kulkee pari kuukautta "digiantenni" pultattuna pääkalloon, ja uusi elämä alkaa!!!

Harmittaa lukea täältä sivustolta käyttäjien vaivoista, kun itse pääsin omistani niinkin helpolla!

Toivon hyvää kesää kaikille!
Jano74
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

No et sä nyt helpolla ole päässyt!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Heinä 2009, 15:23

niin, et sää ny hirveen helpolla päässyt, jos olet 10 vuotta kärsinyt. ;) Mutta se on hyvä, ettet kärsi enää. Sulla kävi hyvä tsäkä, että halohoito auttoi noin loistavasti. Hermosto sai ilmeisesti levätä siinä sit, ku ei ollut jatkuva ärsytys päällä! Hyvä, hyvä!

Infoile aina välillä, kiva kuulla, kuin surisee. Taidat olla ainoostaan sää itte, joka tuntee "syyllisyyttä". ;) Uskoisin, et muita kiinnostaa kuulla voinneistas ja voivat sit peilata omaa kuntoutustaan mahdollisesti teikäläiseen. Muksaa kesän jatkoa!
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Pandora » 22 Heinä 2009, 17:00

Minä en ainakaan piristy mistään muusta kuin parantuneen kommenteista ja se jos joku on pyyteetöntä välittämistä, jos parantumisensakin jälkeen jaksaa kirjoitella ja käydä lukemassa vielä vaivojensa kanssa taistelevien kirjoituksia.

Mielenkiintoinen tarina sinulla. Se antoi ajattelemisen aihetta.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Doddii!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Heinä 2009, 17:35

Jano74, Eli tänne vaan kuulumisia jatkossakin! :)

Mut kyl mä ymmärrän, et osaa varmaan ketuttaa lukea parantuneista ihmisistä. Siis ihan sama, mikä vaiva on. Niin monelle tulee ajatus, että miksi tuo sai parantua ja minä joudun kärsimään. Moni varmaan aattelee, että elämä on "epäreilua", kun lukee muiden onnesta ja ilosta ja oma oireisto vaan jatkuu ja jatkuu. Mutta sekin on tervettä tämmösten isojen kriisien keskellä ja ne, jotka ei pysty parantuneiden juttuja kuulemaan, osaa kyllä pysyä poissa ko. ketjuista -itsesuojelun nimissä. :)

Meitä on niin moneen junaan. Kyl sit ittekin joskus ajatteli, et perkelettäkö sitä muita neuvoon ja auttaan, kun ei kukaan ole auttanut itseäänkään vaan kivinen tie on pitänyt rämpiä pääasiassa yksin, silloin alussa. Välil aina funtdii, että jos jos silloin 14 kk:tta sitte ois olluit tämmöinen foorumi, niin tuskin oisin joutunmut kärsiin näin kauaa. Oisin sannut mennä suoraan oikeeseen paikkaan ja saada oikeeta apua jne. Mutta mennyttä on turha itkeä! Nyt sitä iloitsee vaan siitä, et ollaan saatu tämmönenki foorumi pystyyn ja Pandora, sää oot hvä esimerkki siitä, kuinka vertaistuella ihmiset saadaan oikeelle asiantuntijalle, oikeeseen kuntoutukseen ja ennen kaikkia pystyttiin hope so antaan vinkkejä, miten olotilasi ei ainakaan pahenis! :) Tai minä siis uskon näin olleen. ;)

Sama se on kaikissa asioissa: Ei siitä katkeruudesta ole loppupelissä ku haittaa. Ei se paranna itseään, vaikka kuinka katkeroituis. Sen sijaan joku muu saattaa parantua vaikka meikäläisen antamien lääkäri yms. vinkkien takia, niin hyvät hänelle! :) Toki siitä vois kyrsiintyä, että panostaa muiden auttamiseen ja muut paranee, mutta itse joutuu kärsiin, mutta kun ei sekään vie omaa tilaa eteenpäin, ni mitä turhaan! Jeps kukkuu. Meikä poistuu nyt koneelta kans hetkeks. Pahoittelen, jos on paljon kirjoitusvirheitä. Yritän ain nopeesti kirjoittaa niin niitä livahtaa tekstiin.
tahdonvoimaa

Ps.

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Heinä 2009, 17:41

Ja kun mä käytän sanaa "oikea", niin tarkoitan enemmänkin sellaista ihmistä, joka todella tajuaa vamman päälle. Toisille oikea voi olla sit neurologi, joillekin psykologi joillekin kirurgi, mut pointtini on se, että ainakin Pandora on mun mielestä ohjattu todistetusti yhdelle Suomen pätevimmistä lääkäreistä näissä niska-asioissa. ;) Ja jos se millään tavalla edistää sun nopeaa kuntoutumista tai pelastaa sut oireiston kroonistumiselta, niin erittäin hyvä juttu!

Oli pakko selventää vielä. Ny moikat!
tahdonvoimaa

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely